مراقبت بعد از کاشت ابرو

در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی در رابطه با مراقبت های بعد از کاشت ابرو در اختیار شما قرار دهیم؛ کاشت ابرو روش بسیاری مناسبی برای افرادی است که از ریزش ابروهایشان به هر دلیلی رنج می برند؛ در این مقاله همراه ما باشید تا بتوانیم بیشتر در این باره اطلاعات کسب کنید.

کاشت ابرو چیست؟

در حقیقت امروزه بسیاری از افراد به دلایل متفاوتی از ریزش ابروهایشان رنج می برند و همیشه در این فکر اند که بتوانند این معضل را به راحتی حل کنند؛ این مشکل بیشتر برای خانم ها می افتد که بخاطر اصلاح زیاد ابروهایشان یا استفاده بیش از اندازه از مداد ابرو، ابروهایشان دچار ریزش شده است؛ عده ای از این افراد از طریق تاتو یا هاشور یا مداد های آرایشی می خواهند محل هایی که دچار ریزش شده اند را پر کنند؛ کاشت ابرو توانسته کمک شایانی به این دسته کند؛ در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر در این باره بدانیم.

کاشت ابرو چیست؟

روش های کاشت ابرو

در واقع همان گونه که برای کاشت مو از روش های مختلفی استفاده می شود برای کاشت ابرو نیز این گونه است؛ در کاشت ابرو نیز برای برداشتن گرافت ها می توان از روش های متنوعی استفاده کرد؛ برای کاشت ابرو فرقی نمی کند چه روشی باشد چون تمام روش ها در این مرحله یکی هستند؛ روشی که ابتدا به عنوان بهترین روش به ذهن پزشکان می رسد FUT می باشد و در حقیقت نوعی روش برتر در کاشت ابرو و کاشت مو محسوب می شود؛ برای کاشت در ابتدا نواری را از ناحیه بانک موی فرد برمی دارند و به ابرو پیوند می زنند.

پس از روشی که نام برده شد، روش SUT روش مناسبی است؛ برای این نوع کاشت ابرو باید گرافت ها را دانه دانه توسط دستگاه پیشرفته ای از ناحیه بانک مو برداشت و پس از در نظر گرفتن فرم ابروها، به قسمت مورد نظر پیوند زد.

در واقع مدرن ترین روش برای کاشت ابرو به روش MICRO FIT می باشد که در کاشت مو نیز کاربرد دارد؛ هر روز به محبوبیت و معروفت این روش اضافه می شود؛ برای انجام این روش نیازی نیست که فرد موهای سر خود را در قسمت بانک مو بتراشد یا کوتاه کند؛ هنگام برداشت از موهای کمتر و ظریف تری استفاده می کنند و همین امر باعث شده که عارض بسیار کمتری در نواحی کاشت و برداشت رخ دهد و نوعی این امر موجب جذب بسیاری از افراد شده است؛ تمام این ویژگی ها مزیت محسوب می شوند و افراد با شنیدن این مزیت ها بیشتر ترغیب به انجام کاشت ابرو می شوند.

مراقبت بعد از کاشت ابرو

پس از کاشت ابرو باید به نکاتی رعایت کتید تا کمترین عوارض برای شما به اتفاق بیفتد؛ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا مراقبت بعد از کاشت ابرو را بدانیم:

  • مصرف مسکن برای تسکین درد و ورم بعد از کاشت : بعضی از افراد که کاشت ابرو انجام می دهند ممکن است درد و تورم در ابرو خود را ببینند؛ در این موارد فرد می تواند از داروهایی مانند قرص های مسکن استفاده کند؛ در صورتی باید قرص را مصرف کنید که پزشک برایتان آن را تجویز کرده باشد چون در مواردی که خودسرانه استفاده شود احتمال دارد که عوارضی در بر داشته باشد.
  • اجتناب از نور خورشید : مورد دیگری که باید به آن بی نهایت توجه کرد دوری از نور خورشید می باشد و نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید؛ چون نور خورشید اشعه هایی را با خود همراه دارد و این اشعه ها مضر اند و موجب آسیب رسیدن به فولیکول ها می شوند؛ اگر مجبور به قرار گرفتن در برابر نور خورشید هستید باید از عینک هایی که شیشه های بسیار بزرگ یا کلاه های لبه دار استفاده کنید؛ پس باید حتما از خود در معرض نور خورشید مراقبت کنید؛ دلیل استفاده از عینک آفتابی این است که از گرافت ها در برابر نر محافظت می کند.
  • جلوگیری از رسیدن رطوبت به ابروها : باید پس از کاشت ابرو مراقب باشید که هیچ گونه رطوبتی به ابروهایتان نرسد؛ این مراقبت باید تا مدت 5 روز پس از کاشت ابرو ادامه پیدا کند؛ در صورتی که رطوبت در پنج روز اول به ابروهابتان برسد ممکن است عوارض شدیدی رخ دهد و سلامتی ابروها به خطر بیفتد؛ توجه کردن به این نکته تاثیر بسیار زیادی در نتیجه گرفتن از کاشت ابرو دارد.
  • وارد نکردن فشار به ابروها : در روزهای اول پس از کاشت نباید هیچ گونه فشاری به ابروها وارد شود حتی در مواقع شستن نیز باید مراقب باشید که به ابروهایتان فشاری نیاورید و این شستشو نیز باید پس از گذشت 6 روز اتفاق بیفتد؛ اگر می خواهید صورتتان را بشویید باید این کار با دقت بسیار بالا انجام شود؛ اگر رعایت نکنید این احتمال وجود دارد که محل ابروهایتان سست شوند؛ در حالتی که به این نکته توجه کنید می توانید نتیجه بسیار مطلوبی را کسب کنید.

 

  • از کمپرس یخ استفاده نکنید: بعضی از افراد ممکن است برای برطرف کردن التهاب های ناشی از کاشت از کمپرس یخ استفاده کنند ولی این کار سبب بروز بسیاری از مشکلات می شود؛ تا حد امکان مراقب باشید که از یخ استفاده نکنید؛ در موارد اضطراری می توانید بر روی چشم هایتان از کمپرس یخ استفاده کنید اما نباید یخ روی ابروها قرار بگیرد.
  • کشیدن بخیه ها : برای بسیاری از افراد از بخیه هایی که جذب می شوند استفاده می کنند و اگر این گونه باشد نباید بخیه ها را بکشید؛ اما هنگام انجام بعضی از روش ها پزشک مجبور به استفاده از بخیه های غیر قابل جذب است که باید منتظر باشید 10 الی 12 روز از کاشتتان بگذرد پس از آن بخیه ها را بکشید؛ این مورد موجب می شود که عفونت و مشکل دیگری برای شما رخ ندهد؛ هنگامی که بخیه شما نیاز به کشیدن داشته باشد باید آن را به موقع بکشید.
  • استفاده از رنگ و مواد شیمیایی : مورد دیگر مجوز استفاده از رنگ های شیمیایی برای رنگ کردن ابروها یا موهای کاشته شده است که در صورت تجویز پزشک معالجتان باید تا مدت سه هفته پس از کاشت صبر کنید و پس از آن از رنگ استفاده کنید؛ این بدین معناست که پس از سه هفته می توانید از رنگ و دکلره استفاده کنید و مشکلی ندارد.مراقبت بعد از کاشت ابرو

مشاوره و چکاپ بعد از کاشت ابرو

علی رغم اینکه کاشت ابرو ایمن است اما همچنان نوعی عمل جراحی محسوب می شود. به همین خاطر نیاز به دریافت مشاوره و چکاپ بعد از کاشت ابرو خواهید داشت. بعد از انجام فرآیند کاشت لازم است با جراح خود وقت جلسه ای را تعیین کنید. در این جلسه پزشک نواحی پیوند و میزان خونریزی را بررسی می کند. همچنین در صورت نیاز پانسمان را عوض خواهد کرد. معمولا در این جلسه تمامی ضرورت های مراقبت از محل پیوند به شما توضیح داده خواهد شد.

یکی از مراقبت هایی که باید بعد از کاشت ابرو جدی بگیرید عمل کردن به دستورات پزشک است. زیرا شرایط عمومی هر یک از افراد با دیگری کاملاً متفاوت است؛ به همین خاطر پزشک توصیه های مخصوص شما و مطابق با شرایط شما را گوشزد می کند.

 کشیدن بخیه بعد از کاشت ابرو

در بیش تر روش های مدرن کاشت ابرو، از بخیه های جذبی استفاده می شود. در صورتی که پزشک از این نخ ها استفاده کرده باشد نیازی به کشیدن آن نیست. البته در برخی از روش ها هنوز هم از بخیه های غیرجذبی استفاده می شود. در چنین شرایطی باید ۱۰ الی ۱۴ روز بعد از کاشت ابرو بخیه ها را نزد یک فرد خبره بکشید. این کار باعث می شود تا هیچ گونه عفونت و مشکلی در ناحیه ابروها به وجود نیاید. اگر بخیه ها غیرجذبی باشد کشیدن آنها در موعد مقرر شده اهمیت بسیار زیادی دارد.

نحوه شستشوی ابروها بعد از کاشت

در روزهای اول بعد از کاشت می توانید هر دو الی سه ساعت یک بار، از اسپری که پزشکتان تجویز کرده است استفاده کنید. بهتر است بدانید که تمیز نگه داشتن محل جراحی سرعت بهبودی را تا حد چشمگیری افزایش می دهد. به یاد داشته باشید که شما باید این کار را مطابق با دستورات پزشک متخصص انجام دهید.

در سه روز اول بعد از کاشت ابرو صورت خود را با استفاده از مواد شوینده و پد آرایشی بشویید. پس از آن لازم است طبق تجویز پزشک ابروها را با استفاده از شامپو بچه و یا شوینده ای که توسط شخص پزشک تجویز شده است بشویید. دقت داشته باشه که در تمام طول این مدت به هیچ عنوان نباید ابروهای خود را مالش دهید. در این راستا شما باید از آب ولرم استفاده کنید. نباید ابروها را با آب فشار قوی و به طور مستقیم شستشو دهید. همچنین لازم است برای خشک کردن صورت، از حوله های بسیار نرم و لطیف استفاده کنید. دقت کنید که نباید آن را به روی صورت مالش دهید.

نحوه خوابیدن بعد از انجام کاشت ابرو چگونه است؟

با توجه به این که فولیکول های مو از بانک موی ناحیه پشت گوش یا پشت سر برداشته می شوند، برای جلوگیری از آسیب به ناحیه اهدا کننده مو لازم است دو بالش را زیر گردن خود قرار دهید. همچنین برای جلوگیری از کثیف شدن بالش بهتر است پارچه ای را بر روی آن پهن کنید. هنگام خواب، به هیچ عنوان روی صورت خود نخوابید و سرتان را رو به بالا بگیرید. چرا که تماس ابروها با بالش عوارضی را در پی دارد و این اتفاق  می تواند منجر به آسیب فولیکول های مو شود.

آرایش صورت بعد از کاشت ابرو

افراد زیادی هستند که علاقه زیادی به آرایش کردن صورت خود دارند. همچنین برخی از افراد ترجیح می دهند با آرایش کردن، صورت خود را شاداب تر و زیباتر نشان دهند. یا این که محل کبودی یا تورم را با مواد آرایشی بپوشاند. اگر جزوی از افرادی هستید که باید دائماً از لوازم آرایشی استفاده کنید، بهتر است در سه روز اول بعد از کاشت ابرو این کار را انجام ندهید. بعد از گذشت سه روز می توانید چشمان خود را نیز آرایش کنید. اما دقت داشته باشید که برای پاک کردن آرایش آسیبی به ابروهای خود وارد نکنید.

بسیاری از افراد نیز علاقه زیادی به رنگ کردن ابروهای خود دارند. معمولاً به این دسته از افراد توصیه می شود که در سه هفته اول بعد از کاشت ابرو از مصرف هرگونه مواد شیمیایی مانند رنگ ابرو خودداری کنند. بعد از گذشت این مدت زمان می توان با نظر پزشک ابروها را رنگ کرد.

کاشت ابرو چه عوارضی دارد ؟

 اصلاح ابروها بعد از کاشت ابرو

با توجه به این که ابروهای کاشته شده از موی سر گرفته می شوند، رشد بسیار سریع تری نسبت به تارهای ابرو خواهند داشت. اگر در ۵ یا ۶ روز اول ابروهای خود را با موچین تمیز کنید، قطعاً ریشه های آنها را نیز خواهید کند و در واقع کل فرایند کاشت ابرو را زیر سوال خواهید برد. همچنین با این کار دیگر هیچ مویی در محل مورد نظر رشد نمی کند. بهتر است تا زمان بهبودی کامل و عادی شدن شرایط بدن از قیچی به جای موچین استفاده کنید. شما می توانید با کمک قیچی نوک تیز موهایی که بلند شده اند را شناسایی کرده و آنها را کوتاه کنید. بدین ترتیب، احتمال رویش مجدد آنها وجود خواهد داشت معمولاً خانم ها یک یا دو بار در ماه نیاز به اصلاح ابرو دارند. بعد از مدتی موها به جای جدید خود عادت کرده و همانند موهای ابرو رشد می کنند بدین ترتیب شما می توانید آنها را همزمان با موهای ابرو اصلاح کنید.

هزینه کاشت ابرو

برای کاشت ابرو طبیعی باید هزینه هایی را پرداخت کرد که اگر روش استفاده شده برای کاشت بسیار مدرن و پیشرفته باشد باید هزینه پرداختی نیز بیشتر باشد؛ مورد دیگر بعدی که در هزینه تاثیر دارد جراح شما می باشد که اگر مهارتش بسیار بالا باشد هزینه کاشت مو بسیار بالا می رود و جتی کلینیکی که شما انتخاب می کنید تاثیر بسیار زیادی در هزینه دارد چون موقعیت جغرافیایی کلینیک این که در سطح شهر است یا شهرستان می تواند در مقدار هزینه موثر باشد.

کاشت ابرو چه عوارضی دارد ؟

در مقابل کاشت مو، عوارض کاشت ابرو بسیار کمتر است و پس از گذشت زمان کوتاهی از بین می روند عوارض این کاشت ها به حدی محدودند که نباید نگران آن ها باشید؛ پس از آن که کاشت شما به پایان برسد شما می توانید به راحتی به فعالیت های روزمره خود ادامه دهید و اطمینان داشته باشید که هیچ مشکلی برای شما اتفاق نخواهد افتاد. نکته بسیار مهم این است که پس از کاشت ابرو تا حد امکان از استرس دوری کنید چون استرس نوعی دشمن فولیکول مو به حساب می آید. پس از آن که کاشت به پایان می رسد ممکن است در نواحی پیشانی و ابروهایتان تورمی را ببینید که با گذشت زمان بسیار کوتاه از بین خواهد رفت؛ چون در ناحیه کاشت زخم هایی ایجاد می شود ممکن است که کبودی دیده شود که به سرعت از بین خواهد رفت و محو خواهد شد.

در ابرو در نواحی کاشت آن، ممکن است که دچار خرش شوید که امری طبیعی است که نوعی نشان دهنده بهبودی می باشد، در صورتی که خارش ادامه پیدا کرد باید حتما با پزشک خود در میان بگذارید تا هیچ گونه عفونتی رخ ندهد. چون برای کاشت ابرو از موهای پشت سر گرافت برداشته می شود، ممکن است که رشد آن موها در ابرو بسیار نامناسب و نامنظم باشند که می توانید به راحتی از طریق اصلاح و کوتاه کردن به آن زیبایی ببخشید؛ گاهی اوقات ممکن است که در بین تارهای ابرویتان فاصله ای باشد که با گذشت زمان این فاصله از بین خواهد رفت و امری کاملا طبیعی می باشد. تمامی این عوارض به مهارت پزشک بستگی دارند چون هر چه مهارت و تجربه پزشک در این زمینه بیشتر باشد امکان اتفاق افتادن عوارض بسیار کم است.

کلام آخر

در مقاله ای که شما خواندید موضوع مراقبت بعد از کاشت ابرو می باشد که می توانید با مطالعه بیشتر آن اطلاعات کافی و مفیدی را در این زمینه کسب کنید؛ اگر شما در زمینه مراقبت بعد از کاشت ابرو انتقاد یا پیشنهاد دارید می توانید با ما در میان بگذارید. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه و هم پا بودید از شما بی نهایت ممنونیم.

امتیاز دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان (کلیک کنید)