تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس

با اینکه تزریق ژل و بوتاکس هردو از روش‌های زیبا نمودن پوست و از بین برنده چین و چروک پوست هستند اما این روش‌ها از لحاظ نوع کارکرد تفاوت زیادی دارند. بوتاکس عضلات را فلج می‌کند اما تزریق ژل باعث پر شدن چین و چروک پوست می‌شود. در صورتی که این سوال برایتان پیش ‌آید که تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس ؟ بهتر است بگوییم در بعضی از نواحی صورت تزریق ژل پیشنهاد می‌شود و برای بعضی قسمت‌ها بوتاکس روش است.

تزریق ژل چیست؟

همانطور که می‌دانید در روش تزریق ژل، میزان مناسبی کلاژن به قسمت‌هایی از صورت که دچار چین و چروک شده است و یا نیاز به برجسته سازی آن احساس می‌کنید استفاده می‌شود. کلاژن تزریق شده به مرور باعث کلاژن سازی طبیعی در پوست می‌شود و به مرور پوست درمان خواهد شد. از تزریق ژل می‌توان در قسمت‌هایی از صورت که نیاز به برجسته کردن آنها احساس می‌شود استفاده می‌کنند. برای مثال زاویه سازی فک، تزریق به لب‌ها برای برجسته و بزرگ نمودن لب‌ها و از بین بردن نواقص بینی از جمله مواردی است که در آنها از تزریق ژل استفاده می‌شود و در بین زنان و مردان ایرانی بسیار طرفدار دارند

کسانی که کاندید مناسبی برای تزریق ژل می باشند:

همانطور که گفتیم تزریق ژل بیشتر جنبه زیبایی دارد و می توان با استفاده از آن قسمت های مختلفی از صورت را برجسته تر کرد. معمولاً کسانی که تصمیم بگیرد تزریق ژل انجام بدهند، این سوال برای خودشان پیش می آید که آیا کاندید مناسب برای انجام این عمل زیبایی هستند یا نه. در صورتی که قصد دارید ظاهر خود را تغییر دهید و به زیبایی خود بی افزاید مطمئنا می توانید کاندید مناسبی برای تزریق ژل باشید.

اما اگر هدفتان از تزریق ژل غیر معقولانه باشد، امکان پذیر نخواهد بود. برای مثال اگر قصد دارید با انجام این کار شبیه یکی از هنر پیشه ها و افراد مشهور بشوید یا فرم خاصی از لب را  در نظر دارید، هیچگاه نمی توانید با تزریق به خواسته خود برسید. چرا که هر فردی دارای شرایط و ویژگی های خاص خود می باشد. همچنین برای این کار باید یک سری شرایط خود را بسنجید و بدانید آیا می توانید این کار را انجام بدهید یا نه. در صورتی که در شرایط گفته شده در زیر داشته باشید، کاندید مناسبی برای تزریق ژل نمی باشید.

  • داشتن بیماری های خاص که مجبور هستید دوره‌ درمان طولانی مدتی را بگذرانید. مانند زخم هیپر تروفی و بیماری های مربوط به رنگدانه های پوستی
  • وجود چین و چروک های بسیار عمقی که مدت زیادی بر روی پوست ظاهر شده است.
  • نداشتن سلامتی کامل روحی و جسمی

ماندگاری تزریق ژل چقدر است؟

تزریق چربی حدود ۳۰ دقیقه انجام می‌شود و ماندگاری آن به نوع ژلی که تزریق می کنید و شرایط بدنی مانند نوع بافت پوست بستگی دارد. انواع ژل ها از مواد های مختلفی مانند کلاژن، هیدروکسی و هیالورونیک اسید  ساخته شده که میزان ماندگاری هر کدام از این مواد متفاوت است. برای مثال ژل های هیالورونیک اسید بین ۶ الی ۹ ماه ماندگاری دارد.

تزریق ژل چیست؟

نکاتی که باید قبل از تزریق ژل بدانید :

قبل از تزریق ژل بهتر است با یکسری نکات در مورد انجام آن آشنا شوید که برخی از نکات از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به آن توجه کافی داشته باشید:

حساسیت نشان دادن به نوع ژل تزریقی

آیا تا به حال نسبت به دارویی حساسیت نشان داده اید؟ اگر این چنین بوده است، احتمال این که نسبت به ماده تزریق ژل هم دچار آلرژی شوید و بدنشان با تزریق واکنش نشان دهد، وجود دارد. بنابراین پزشک شما باید نسبت به آلرژی و حساسیت هایی که دارید با خبر باشد.

برای احتیاط بیشتر در دوره شیردهی و بارداری تزریق ژل انجام ندهید.

تاکنون پزشکان تاثیر ژل در دوره بارداری و شیردهی را مشاهده نکرده اند. اما برای پیشگیری بیشتر توصیه می شود خانم ها در این دوره تزریق ژل انجام ندهند و پس از گذراندن این دوره برای انجام تزریق ژل اقدام کند.

مصرف داروی خاصی و تاثیر آن بر روی تزریق ژل

اگر دچار بیماری خاصی می باشید یا مجبور هستید که داروهای خاصی مانند آسپرین، ایبوپروفن و دیگر دارو های خون ساز، مکمل های گیاهی مصرف کنید. بهتر است قبل از تزریق ژل به اطلاع پزشک خود برسانید. همچنین درصورتی که به موادی مانند لیدوکائین حساسیت خاصی دارید به پزشک خود اطلاع دهید.

بی حسی تزریق ژل

معمولا افرادی که می‌خواهند این کار را انجام بدهند، نسبت به بی حسی سوال می پرسند که باید بگوییم، بی حسی تزریق ژل مانند بی حسی دندانپزشکی  است. معمولا ناحیه مورد نظر با بی حسی در برابر درد تزریق ایمن می شود.

نکاتی که بعد از تزریق ژل باید رعایت کنید

معمولا پس از انجام هر یک از خدمات زیبایی، باید برخی نکات و دستورالعمل ها را رعایت کنید. رعایت این نکات به شما کمک می کند از نتیجه نهایی کار رضایت کافی داشته باشید. در این قسمت مهم ترین نکات در رابطه با تزریق ژل آورده شده است.

  • از کمپرس سرد در ناحیه مورد نظر استفاده کنید.
  • از آرنیکا یا هیرودوئید برای کمک به فرآیند درمان و جلوگیری از کبودی استفاده کنید.
  • از مصرف محصولات فعال حاوی آلفا هیدروکسی اسید برای حداقل 24 ساعت خودداری کنید.
  • از آرایش کردن به مدت یک تا چند روز بپرهیزید.
  • به مدت دو هفته از مصرف الکل و فرآورده های الکلی خودداری کنید.
  • از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید.
  • از مصرف دارو های رقیق کننده خون، جدا خودداری کنید.
  • هر گونه برآمدگی در ناحیه درمان را با ملایمت ماساژ دهید.

نکاتی که بعد از تزریق ژل باید رعایت کنید

هزینه حاصل از تزریق ژل

هزینه تزریق ژل به عوامل مختلفی مانند دوز مورد نیاز، ناحیه مورد نظر و نوع ژلی که انتخاب می کنید، بستگی دارد.

مواردی که باید بعد از تزریق ژل رعایت کنید:

نکاتی که باید بعد از تزریق ژل را رعایت کنید، شامل موارد زیر است:

  • بعد از این که ژل تزریق کردید، برای کاهش تورم و کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید به ناحیه مورد نظر فشار وارد نشود.
  • بعد از تزریق ژل استفاده از مواد آرایشی در ناحیه مورد نظر توصیه نمی شود.
  • در چند روز اول از انجام فعالیت های سنگین مانند ورزش کردن خودداری کنید و سعی کنید در مقابل تابش نور خورشید و گرما قرار نگیرید.
  • از مصرف نوشیدنی های الکل دار خودداری کنید.

تزریق ژل چگونه انجام می شود؟

ابتدا پزشک متخصص ناحیه مورد نظر را با محلول های ضدعفونی تمیز و سپس از بی حسی های موضعی برای احساس بهتر فرد استفاده می کند. همچنین اکثر ژل ها در ترکیبات خود دارای مواد بی حسی می باشد تا فرد در هنگام تزریق دردی احساس نکند. در مرحله تزریق پزشک با استفاده از سرنگ های  مخصوص، ژل را بر زیر پوست قسمت مشخص شده تزریق می کند که این کار حدود  نیم ساعت طول می کشد.

مهم ترین نکته‌ای که در تزریق ژل وجود دارد، در عمقی است که ژل تزریق می شود. بنابر این  پزشک باید مهارت کافی را در این زمینه داشته باشد و متناسب با  ناحیه مورد نظر عمق مناسب را تشخیص دهد. به طور کلی، تزریق باید در عمقی انجام شود که نه روی سطح پوست باشد و نه عمق مخاطی آن. در این صورت بهترین نتیجه از تزریق ژل را می توانید مشاهده کنید. اگر قصد دارید با تزریق ژل به حجم بالایی از برجستگی برسید، باید در چندین جلسه این کار را انجام دهید. در واقع در یک جلسه نمی توان میزان زیادی از ژل را تزریق نمود.

بیشترین استفاده از تزریق ژل در چه ناحیه ای است ؟

همانطور که می دانید، امروزه تزریق ژل طرفداران زیادی پیدا کرده و بیشتر جوانان گرایش زیادی به این قضیه پیدا کردند.  تزریق ژل در کنار پر کردن چین و چروک ها می تواند حجم خوب به لب ها بدهد. به همین خاطر افرادی که لب های باریک و نازک دارند، گزینه مناسبی برای تزریق ژل هستند. در صورتی که شما هم قصد دارید به لب های خود فرم تازه‌ای بدهید و یا از حجم آن ناراضی هستید، می توانید از تزریق ژل استفاده کنید و به نتیجه دلخواه برسید.

هزینه حاصل از تزریق ژل

بوتاکس

بوتاکس سمی است که به ماهیچه‌ها تزریق می‌شود و باعث فلج شدن آن ماهیچه می‌شود. به این شکل در زمان حرکت ماهیچه، ماهیچه فلج شده حرکت نکرده و به همین دلیل چین وچروک‌ها خود را نشان نمی‌دهند. این سم نوعی باکتری است که عوارض برای آن ذکر نشده است.

باید به این تکته توجه داشت که تزریق توسط افراد متخصص انجام گیرد. بوتاکس برای قسمت‌هایی از صورت مناسب است که در زمان حرکت چین و چروک را نشان می‌دهند. البته دیگر کاربرد بوتاکس تزریق آن در زیر بغل است تا در صورتیکه تعریق زیادی دارید بتوانید آن را کنترل نمایید.

کاربردهای مختلف تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای برجسته سازی گونه، کشیدن‌ پوست و جوانسازی لب استفاده می شود و یکی از کاربردهای زیاد این روش رفع چین و چروک های ناحیه های مختلف مانند گردن، چانه و اطراف لب می باشد. همچنین برای رفع چروک هایی که بر اثر اخم  کردن بر روی پیشانی و بین دو ابرو و چروک های اطراف چشم که در هنگام خندیدن ایجاد می شود، را می توان با تزریق بوتاکس از بین برد. در واقع بوتاکس چین و چروک هایی را می‌تواند رفع کند که به خاطر انقباض بیش از اندازه ماهیچه ها ایجاد می شوند.

نکته جالب دیگری که در زمینه بوتاکس وجود دارد این است که تزریق بوتاکس در کنار کاربرد های زیبایی کاربردهای درمانی هم دارد که کاربردهای درمانی آن شامل موارد زیر می باشد:

  • درمان تعریق بیش از حد
  • میگرن و سردردهای تنشی
  • انقباض های غیر ارادی ماهیچه های سر و گردن
  • بلفارواسپاسم
  • استرابیسم

کاندیدای مناسب برای تزریق بوتاکس

به طور کلی، با داشتن سلامت بدنی کامل انجام تزریق بوتاکس هیچ محدودیتی ندارد. معمولاً هر فردی بعد از گذراندن دوره ۲۰ سالگی می‌تواند این کار را انجام بدهد. در صورتی که نتوانید این کار را انجام دهید بهتر است برای تزریق بوتاکس اقدام نکنید. اما اگر مشاهده می‌کنید با حرکت دادن صورت قسمتی از آن با چین و چروک هایی ظاهر می شود، خوب است برای حفظ زیبایی و رفع علائم پیری بوتاکس تزریق کنید.

چه مواقعی نمی‌توانید بوتاکس تزریق کنید ؟

بوتاکس مانند عمل های زیبایی دیگر دارای محدودیت‌هایی است. در صورتی که شرایط زیر را نداشته باشید، برای انجام این کار هیچ مانعی وجود ندارد:

  • خانم‌هایی که در دوره بارداری و شیردهی قرار دارند بهتر است تزریق بوتاکس را به بعد از گذراندن این دوره موکول کنند.
  • کسانی که نسبت به مواد های تشکیل دهنده تزریق بوتاکس حساسیت دارند، نمی توانند این کار را انجام بدهند.
  • بیمارانی که مجبورند داروهای مانند آنتی بیوتیک، آمینوگلیکوزید و اسپکتینومایسین مصرف کنند، نباید بوتاکس تزریق کنند.
  • افرادی که مبتلا به بیماری های خونی و مستعد اختلال‌های خونریزی هستند، تزریق ماده بوتاکس برای آنها ممنوع است.
  • در صورتی که هرگونه زمینه بیماری خاصی را دارید خوب است در این باره به پزشک خود اطلاع دهید.

چگونگی انجام تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس نیاز به بیهوشی ندارد و شما بعد از انجام آن می توانید به فعالیت های روزانه خود رسیدگی کنید. این روش همانند تزریق ژل توسط سوزن های بسیار ظریفی انجام می شود و ماده بوتاکس توسط این سوزن ها به ماهیچه های پوستی تزریق شده و کاملا بدون درد است. روش تزریق بوتاکس برای نواحی مختلف صورت مانند خطوط اخم و چروک های صورت و چانه و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و زمان انجام آن حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد. میزان تزریق بوتاکس هم بستگی به شدت چین و چروک های صورت دارد.

در صورتی که در هنگام تزریق بوتاکس ناراحتی ای احساس کردید، به پزشک خود اطلاع دهید. در این مواقع پزشک متخصص از کرم بی حس کننده بر روی پوست شما استفاده می کند. نتایج بوتاکس  هم را می توان بعد از چند روز مشاهده کرد.

کاندیدای مناسب برای تزریق بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس چه پیش می آید؟

زمانی که تزریق بوتاکس انجام می شود، عضلات صورت به حرکت افتاده و در فاز استراحت قرار می‌گیرد. به همین خاطر، باعث می‌شود پوست شما نرم تر و به یک پوست صاف و کاملا شفاف تبدیل شود. در صورتی که هیچ مشکل زمینه ای نداشته باشید و این کار توسط یک متخصص با تجربه انجام بدهید، هیچ عارضه ای بعد از تزریق بوتاکس برای شما پیش نخواهد آمد و تنها پس از درمان ممکن است کمی تورم و کبودی در ناحیه تزریق شده مشاهده کنید. همچنین لازم است برای پیشگیری از این مشکل خاص یکسری نکات را بعد از تزریق بوتاکس رعایت کنید.

نکاتی که باید بعد از تزریق رعایت کنید.

  • ناحیه مورد نظر را بعد از تزریق دست نزنید و به ماساژ دادن آن نپردازید.
  • خوب است در روزهای اولیه از انجام فعالیت های سنگین مانند ورزش کردن خودداری کنید.
  • در هنگام خواب دقت داشته باشید ،زمانی که دراز می کشید به ناحیه مورد نظر هیچ فشاری وارد نشود. در صورتی که پوستتان مستعد کبودی است، برای کاهش کبودی می‌توانید از داروی آرنیکا استفاده نمایید.

ماندگاری اثر بوتاکس

اثر بوتاکس حدود سه، چهار ماه ماندگاری دارد و می‌توانید بعد از بین رفتن اثر آن دوباره برای تزریق بوتاکس اقدام کنید. با توجه به قیمت مناسبی که تزریق بوتاکس دارد شما با یک روش راحت و ایمن می توانید چین و چروک های خود را به حداقل برسانید و ظاهر جوان تر به دست بیاورید.

عوارض بوتاکس

به طور کلی، در صورتی که تزریق بوتاکس را در جای مطمئن و توسط متخصص با تجربه انجام بدهید، هیچ گاه با عوارض خطرناک روبرو نخواهید شد. اما با یکسری عوارض جانبی همراه است که بعد از گذشت مدتی کاملا رفع می شود. این عوارض بوتاکس شامل موارد زیر می باشد:

  • سردرد
  • حساسیت
  • قرمزی چشم‌ها
  • تورم
  • کبودی

در صورتی که عوارض ناگواری مانند عدم هماهنگی قسمتی از صورت، افتادگی پلک ها، از کار افتادن قسمتی از صورت مواجه شدید، حتما برای رفع مشکل به پزشک مراجعه کنید.

لیفت ابرو با استفاده از تزریق بوتاکس

یکی از موارد پر استفاده تزریق بوتاکس لیفت ابرو ها و بالا بردن موقعیت مکانی آنها می باشد که در این مواقع ابروها بالاتر قرار گرفته و چشم ها بزرگ تر دیده می شود و حالت افتادگی پلک رفع خواهد شد. در واقع با افزایش سن ابروها حالت افتاده پیدا می کند و به همین خاطر باعث می‌شود چشم ها حالت زیبایی خود را از دست بدهند.

وجود چنین شرایط برای برخی ها آزاردهنده است و تصمیم می گیرند حالت افتاده ابروهای خود را بر طرف کنند. در این مواقع، بهترین روش لیفت ابرو با استفاده از تزریق بوتاکس است. اما نکته‌ای که در اینجا باید به آن دقت شود این است که تزریق بوتاکس در این ناحیه بسیار حساس است و باید با دقت زیاد این کار انجام شود تا به نتیجه ایده آل و حالت طبیعی ابروها بر هم نخورد.

تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس

تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس

بعد از مطالعه مطالب شاید این سوال به وجود بیاید که آیا تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟ تنها وجه مشترک این روش‌های زیبایی فقط در هدف آنها است. یعنی زیبا نمودن پوست شما. این دو روش در ناحیه تزریق، نحوه زیبا نمودن پوست شما و موادی که به پوست تزریق می‌شود تفاوت بنیادی دارند.

بهتر بودن هر یک از آن ها نیازمند شناخت نوع عملکرد و کارایی هر یک از آن ها است. بوتاکس عضلات را فلج می کند اما ژل تنها چین و چروک های پوستی را پر می کند. به همین خاطر برای برخی نواحی تزریق بوتاکس و دیگر نواحی تزریق ژل بهتر است. با تزریق ژل، میزان مناسبی از کلاژن به هر ناحیه ای که دچار چین و چروک شده است و یا نیاز به برجسته شدن دارد، تزریق می شود. میزان کلاژن موجود در ژل به مرور زمان کلاژن سازی پوست را بهبود بخشیده و کمک می کند پوستی شاداب و عاری از چین و چروک داشته باشید. همچنین از این ماده می توان برای برجسته کردن لب ها، از بین بردن نواقص بینی و زاویه سازی فک و … استفاده کرد.

اما بوتاکس نوعی سم است که از آن برای فلج کردن عضلات صورت استفاده می شود. در حقیقت این سم نوعی باکتری است که عوارضی برای آن گزارش نشده است. با تزریق بوتاکس عضلات فلج شده و حرکتی از خود نشان نمی دهند؛ بدین ترتیب خطوطی بر روی پوست صورت تشکیل نمی شود. به طور کلی، بوتاکس برای افرادی مناسب است که در حالت عادی صورتشان عاری از چین و چروک است و تنها در هنگام خندیدن و یا حرکات مختلف این خطوط نمایان می شوند. در مقابل، ژل برای افرادی مناسب است که پوستشان در حالت عادی دارای خطوط ریز و درشت است. البته بوتاکس خواص درمانی زیادی مانند کنترل تعریق، درمان میگرن و .. نیز دارد.

خطوط پیشانی

یکی از نقاطی از صورت که به مرور و با افزایش سن دچار چروک می‌شود پیشانی است. این اتفاق زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که شما در حال صحبت کردن ابروهای خود را تکان داده و خطوط چین و چروک خود را بیشتر نشان می‌دهد. این چین وچروک‌ها بسیار در زیبایی شما تاثیر می‌گذارد.

حتما شما این سوال را دارید که برای خطوط پیشانی تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟ برای درمان این قسمت پیشنهاد پزشکان متخصص استفاده از بوتاکس است. اما در صورتی که این چین و چروک‌ها در پوست پیشانی شما حاد شده و در هر زمان خود رانشان می‌دهند می‌توانید از تزریق ژل نیز استفاده کنید.

خط اخم ابرو

اکثرافراد در زمان دقت کردن بر چیزی ابروهای خود را به حالت اخم جمع می‌کنند و این کار به مرور زمان باعث ایجاد خطوط بین ناحیه دو ابرو می‌شود. این فرو رفتگی درعدم زیبایی افراد تاثیر به‌سزایی دارد. به خطوط اخم ایجاد شده خطوط 11 نیز گفته می‌شود. اگر در صورت شما هم خطوط اخم ایجاد شده است و برایتان این سوال ایجاد شده است که برای خط اخم تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟ بهتر است بدانید که بسته به حاد بودن مشکل شما دارد.

اگر به تازگی دچار این مشکل شده‌اید می‌توان برای بهبود از بوتاکس استفاده نمایید تا بی‌حرکت کردن آن ناحیه از صورت درمان آغاز شود. اما در صورت حاد شدن مشکلاتتان بهتر از تزریق ژل استفاده کنید.

چروک‌های دور چشمی

چروک‌های دور چشمی اصولا در زمان خنده خود را نشان می‌دهند. البته در صورت کهولت سن و یا در صورتی که در اثر لاغری پوستتان شل شده است بهتر است به دنبال درمان‌هایی دیگری مانند لیزر موهای زائد  و لیفت صورت باشید.

برای جواب به این سوال که در مورد چروک‌های دور چشم تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟ باید گفت که برای مواردی که حاد نیستند می‌توانید از بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک دور چشم که با نام چروک‌های پا کلاغی نیز مشهور هستند، استفاده کنید.

چروک‌های ناحیه گونه

به این چین و چروک‌ها، چین و چروک خواب نیز گفته می‌شود. اصولا برای برجسته کردن گونه‌ها و حالت دادن به آنها بهترین روش استفاده از تزریق ژل است.

ژل با وارد شدن به ناحیه گونه باعث کلاژن سازی طبیعی پوست می‌شود و بعد از چند دوره تزریق متوجه تغییرات که در گونه ایجاد شده است می‌شوید. با تزریق ژل به گونه علاوه بر اینکه چین و چروک خواب را در صورت برطرف نموده‌اید می‌توانید گونه‌های خوش فرمی نیز داشته باشید.

خطوط لبخند

در صورتی که در زمان لبخند زدن در کنار لب‌ها خطوط پرانتزی تشکیل شده و باعث از بین رفتن زیبایی شما می شود، می‌توانید به کمک روش‌های درمانی آن را از بین ببرید. شاید این سوال را داشته باشید که برای از بین بردن این خطوط استفاده از تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟ باید گفت اصولا پزشک برای این نواحی از بوتاکس استفاده می‌کنند؛ اما در صورتی که مشکل حاد شده باشد و خطوط در هر حالت مشخص باشند، بهترین روش تزریق ژل است.

خطوط لب

در صورتی که از سایز و فرم لب‌های خود راضی نیستید بهترین روش برای زیبا نمودن آن استفاده از تزریق ژل است. با تزریق ژل توسط فرد متخصص می‌توانید سایز لب‌های خود را به اندازه مورد دلخواه خود افزایش دهید. و فرم آن را تغییر دهید. تزریق ژل در لب‌ها در میان ایرانیان بسیار مورد توجه است. استفاده از مواد و یا فیلرهای استاندارد و تزریق آنها توسط افراد متخصص بسیار ضروری است در غیر این صورت عوارض زیادی برای فرد دارد و تخلیه مواد تزریقی بسیار درد آور خواهد بود.

تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس

درمان تعریق با بوتاکس چگونه است ؟

تعریق طبیعی ترین عملکرد بدن برای تنظیم دمای بدن است و در واقع یک واکنش ضروری است. اما برخی افراد بیش از حد لازم عرق می کنند. هایپرهیدروزیس، که بیشتر به عنوان تعریق بیش از حد شناخته می شود، می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی افراد تأثیر بگذارد. بسیاری از مردم این وضعیت را بسیار ناراحت کننده و شرم آور می دانند. در برخی موارد تعریق بیش از حد به یک ناحیه از بدن مانند زیر بغل یا پا محدود می شود که به این حالت هایپرهیدروزیس کانونی می گویند.

موارد دیگر عبارتند از تعریق در بسیاری از قسمت های بدن. مناطقی که بیشتر تحت تاثیر هیپرهیدروزیس قرار می گیرند عبارتند از: پوست سر، زیر بغل، کف دست، کف پا و کشاله ران. این ماده یک درمان ویژه برای هایپرهیدروزیس کانونی یا تعریق زیاد است.سم بوتولینوم با مسدود کردن سیگنال های عصبی مسئول تعریق از تولید بیش از حد عرق جلوگیری می کند. مدت زمان درمان عرق با این روش معمولا چهار تا شش ماه است، زیرا سیگنال های عصبی بازسازی می شوند. اما با گذشت زمان و تزریق های مکرر، این فاصله زمانی طولانی تر می شود.

درمان عرق بوتاکس به خصوص برای درمان عرق زیر بغل بسیار موثر است. غدد عرق در دست ها و پاها به خوبی به تزریق پاسخ می دهند، اما تزریق می تواند برای درمان عرق کف دست و پا کمی دردناک تر باشد زیرا سیگنال های عصبی بیشتری در این نواحی وجود دارد. ارزیابی علت تعریق بیش از حد مهم است، زیرا برخی از بیماری های نادر می توانند باعث تعریق بیش از حد شوند. تزریق این محلول زمانی موفقیت آمیز است که هایپرهیدروزیس به یک ناحیه از بدن محدود شود. متخصصان توصیه می کنند که از این درمان برای زنان باردار یا شیرده یا افرادی که سابقه اختلالات عصبی عضلانی دارند، خودداری کنند.

از آنجایی که این ماده می تواند منجر به ضعف عضلانی دست شود، متخصصان با بیماران خود صحبت می کنند تا نیازهای شغلی و سبک زندگی آن ها را ارزیابی کنند و تعیین کنند که آیا بوتاکس بهترین گزینه برای آن ها است یا خیر. سایر روش های درمان عرق ممکن است برای برخی از بیماران موثر باشد. روش درمان عرق با این ماده ساده است. کرم بی حس کننده تا یک ساعت قبل از تزریق روی ناحیه درمان اعمال می‌شود. پزشک ناحیه آسیب دیده را تمیز می کند و محلول را با یک سوزن بسیار ظریف تزریق می کند. ممکن است پس از تزریق کبودی، تورم یا حساسیت پوستی ایجاد شود، اما این موارد معمولا جزئی هستند. بیماران نتایج کامل را طی پنج روز تا دو هفته می بینند.

کلام آخر

همانطور که در جواب این سوال اینکه می گوید تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس،متوجه شدید، تزریق بوتاکس در قسمت های فوق بیشتر در قسمت های فوقانی صورت مانند پیشانی انجام می‌شود که کار آن توقف  کردن حرکت ماهیچه های صورت می باشد. اما تزریق ژل در کنار این که کار مشابه بوتاکس را انجام می دهد، خاصیت پرکنندگی دارد و باعث می شود صورت شما حجم بیشتری داشته باشد. بنابراین با توجه به خواسته خودتان می‌توان یکی از این روش را برای زیباسازی یا هر دو روش را انتخاب کنید. ممنون که در این مقاله ما را همراه کردید.

امتیاز دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان (کلیک کنید)