امروز قصد داریم شما را با میزان ماندگاری ژل گونه آشنا کنیم. یکی از روش های جذاب شدن صورت و همچنین جوانسازی پوست تزریق ژل می باشد. تزرریق ژل کاربردهایی دارد که از این کاربردها می‌توان به رفع چین و چروک صورت، حجیم کردن لب، پر کردن چین های عمیق در پوست و رفع خطوط عمیق در ناحیه پوست اشاره کرد. این روش برای افرادی که صورت لاغری دارند می تواند مفید باشد، این افراد می‌توانند از طریق ژل، گونه گذاری را انجام دهند. برای انجام تزریق ژل می توانید به بهترین کلینیک زیبایی مراجعه نمایید و از این روش استفاده کنید.

تزریق ژل چیست؟

همه افراد همواره به دنبال جوانسازی و زیبایی صورت و پوست خود هستند. با تزریق ژل این افراد می‌توانند به پوستی زیبا و شاداب دست پیدا کنند. با افزایش سن سطح کلاژن و اسید هیالورونیک پوست بسیار کاهش پیدا می کند. شما می توانید با استفاده از تزریق ژل به صورت مجدد کلاژن و اسید هیالورونیک را به پوست خود وارد کنید.

با بالا رفتن میزان کلاژن، پوست شما صاف می شود و چین و چروک ها از بین خواهند رفت. ژل از مواد طبیعی و مصنوعی ساخته می شود، این مواد طبیعی کلاژن و اسید هیالورونیک هستند. تزریق ژل از محبوب ترین روش ها در بین افراد می باشد. با تزریق ژل به صورت تمامی خطوط و چین و چروک های صورت برطرف خواهد شد.

مراحل تزریق ژل چگونه می باشد؟

افراد قبل از انجام هر کاری باید به دنبال بهترین دکتر تزریق ژل باشند و به بهترین کلینیک جهت انجام درمان مراجعه نمایند. بعد از انتخاب کلینیک، پزشک شما را معاینه کرده و ظاهر و رنگ پوست و نواحی بدن شما را ارزیابی می کند و نواحی که شما قصد دارید آن را درمان کنید، بررسی می شود.

بعد از تعیین نواحی مورد نظر پزشک با یک پنبه حاوی محلول ضد باکتری محل تزریق را پاکسازی می کند، بعد از انجام این کار از پماد بی حس کننده و ماده بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر استفاده می شود که بیمار درد کمتری را حس کند و یا اصلا دردی را حس نکند.

بعد از انجام بی حسی پزشک تزریق ژل را انجام می دهد و بعد از آن به ماساژ اقدام می کند و اگر نیاز به اصلاح داشته باشد، مجدد این کار را انجام می دهد. تقریباً یک ساعت زمان می برد تا پزشک تزریق ژل را انجام دهد. بعد از این که تزریق ژل کاملاً به اتمام رسید، پزشک و زیبا جو نتایج کلی را بررسی می کنند. همچنین شما می توانید بعد از تزریق از یخ برای از بین رفتن تورم استفاده کنید.

مراحل تزریق ژل چگونه می باشد؟

ماندگاری ژل گونه

ماندگاری تزریق ژل های مصنوعی نسبت به ژل های طبیعی بیشتر می باشد. همچنین ماندگاری ژل ها بسته به نوع برند انتخابی متفاوت است. ماندگاری ژل های تزریق شده به منطقه ای که در آن از ژل استفاده می‌شود و همچنین شرایط افراد بستگی دارد.

هر چقدر ژل عمیق تر تزریق شود، ماندگاری آن بالاتر است. همچنین شما باید مراقبت هایی بعد از تزریق ژل انجام دهید که با انجام این مراقبت ها ماندگاری ژل می تواند کمی بیشتر باشد. ماندگاری ژل به برندی که از آن استفاده می کنید بستگی دارد، پس سعی کنید به پزشکی متخصص و کلینیک معتبر مراجعه کنید و از برندی معتبر استفاده کنید.

کاندید مناسب برای تزریق ژل

تزریق ژل یک روش غیر تهاجمی می باشد که دارای عوارض شدیدی نیست، ولی برای برخی از افراد مناسب نمی باشد. تزریق ژل برای افرادی که از سلامت جسمانی خوبی برخوردار نمی باشند نامناسب است. فردی که قصد انجام تزریق ژل را دارد باید هیچ گونه بیماری زمینه ای نداشته باشد و همچنین فرد نباید آلرژی و حساسیتی به چیزی داشته باشد.

اگر فرد به انواع ژل حساسیت داشته باشد ممکن است این امر سبب به وجود آمدن مشکلات جدی برای او شود. شما اگر دارای حساسیت خاصی هستید و قصد انجام تزریق ژل را دارید، باید قبل از انجام این کار با پزشک خود مشورت کنید. فردی که برای تزریق ژل اقدام می کند باید انتظارات واقع بینانه از نتایج آن داشته باشد، کسانی که سن آنها بالای ۱۸ سال است می توانند از این روش استفاده کنند.

مزایای تزریق ژل

تزریق ژل دارای مزایای بسیاری می باشد. استفاده از ژل برای افراد بالای ۱۸ سال مجاز می باشد. ژل ها می توانند سبب جوانسازی و اصلاح فرم صورت و بدن شوند از تزریق ژل می توان هم برای بانوان و هم برای آقایان استفاده کرد. این ژل ها را می توان در هر زمانی ترمیم کرد و همچنین عوارض و خطرات خیلی کمی دارد.

ماندگاری و دوام ژل ها بالا است و تا ۱۸ ماه می تواند باقی بماند. افراد می توانند بعد از تزریق ژل به فعالیت های روزانه خود بپردازند. این ژل ها دارای دوره نقاهت بسیار کوتاهی است و افراد در کمتر از دو هفته بهبود پیدا می کنند و همچنین بعد از تزریق ژل افراد می توانند به تمامی کار های خود بپردازند.

استفاده از ژل بسیار طرفدار دارد و یک روش غیر تهاجمی می باشد. شما بعد از گذشت ۱۰ دقیقه می‌توانید نتایج این تزریق را مشاهده نمایید، تزریق ژل نسبت به دیگر روش ها ارزان تر می باشد و همچنین دارای خطرات کمتری می باشد.

کاربردهای تزریق ژل

از کاربردهای تزریق ژل می توان به جوان سازی پوست و همچنین کاهش علائم پیری اشاره کرد. همچنین تزریق ژل می تواند باعث افزایش حجم نواحی مختلف بدن از جمله سینه، چانه، گونه، باسن و ران شود. از کاربرد های دیگر می توان به جوانسازی پوست دست و پا اشاره کرد. شما می توانید با تزریق ژل، پوست دست و پای خود را جوان تر کنید. از تزریق ژل در زیباسازی بینی و فرم دهی به بینی نیز استفاده می شود.

همچنین از این روش می توان برای حجم دهی کل صورت و ترمیم آن استفاده کرد و همچنین گودی، چروک، سیاهی چشم و افتادگی پلک را نیز می تواند درمان کند. ژل ها می توانند زخم هایی که دارای پوسته پوسته می باشند درمان کنند و از کاربردهای مهم دیگر می‌توان به افزایش کلاژن پوست و رفع انواع چین و چروک و خط خنده، خط کنار گونه و سایر خطوط اشاره کرد.

عوارض تزریق ژل

تزریق ژل مانند دیگر روش ها دارای عوارضی می باشد. در صورتی که شما به کلینیک معتبر و همچنین پزشکی متخصص جهت انجام تزریق ژل مراجعه نمایید می توانید از این عوارض بکاهید، ولی در صورت مراجعه به کلینیک نامعتبر و افراد غیر متخصص این امر می‌تواند آسیب و عوارض بسیار و شدیدی برای شما داشته باشد.

از مهمترین عوارض تزریق ژل و بوتاکس می توان به تورم بعد از تزریق اشاره کرد که این عارضه موقتی است و تا دو روز بعد از تزریق از بین خواهد رفت. شما می توانید برای از بین رفتن تورم از کمپرس یخ استفاده کنید. درد بعد از تزریق برای افراد به وجود می آید که می توانید با اطلاع به پزشک از مسکن ها استفاده کنید. امکان ایجاد خارش بعد از تزریق وجود دارد که شما به هیچ عنوان نباید به محل تزریق شده دست بزنید.

بعد از تزریق ژل امکان قرمزی و التهاب نیز وجود دارد که این امر موقتی است و بعد از چند ساعت از بین خواهد رفت. همچنین خونریزی از محل تزریق به دلیل فرو کردن سوزن در آن وجود دارد در صورتی که این عوارض طی چند روز از بین نرود شما باید سریعاً به پزشک خود مراجعه کنید و این مشکل را با ایشان در میان بگذارید. پس تمام سعی خود را بکنید تمام توصیه های پزشک را انجام دهید و اگر داروهایی را برای شما تجویز کردند از آن به طور مرتب استفاده کنید.

از عوارض دیگر می‌توان به عفونت در ناحیه تزریق نیز اشاره کرد که این امر به دلیل استریل نکردن ابزار پزشک و یا عوامل دیگر اتفاق می افتد، در صورت مشاهده این عوارض سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

هزینه تزریق ژل چقدر است؟

تزریق ژل نرخ ثابتی ندارد و این امر می‌تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد. هزینه تزریق ژل گونه به اعتبار و سابقه کلینیک بسیار بستگی دارد. شما باید به کلینیکی مراجعه کنید که بسیار معتبر باشد و همچنین به پزشکی که دارای تخصص باشد.

نوع برندی که شما از آن استفاده می کنید در هزینه تزریق ژل تاثیر گذار می باشد، اگر از برند معتبر و خوبی استفاده کنید هزینه کمی بالاتر است. قیمت ارزان نشان دهنده کیفیت مناسب نخواهد بود، پس همیشه اول به مهارت و تخصص پزشک خود توجه داشته باشید و بعد به هزینه ها توجه کنید.

اقدامات قبل از تزریق ژل

اقدامات قبل از تزریق ژل

  • اولین و مهمترین اقدام قبل از انجام تزریق ژل مراجعه به بهترین دکتر تزریق ژل و معتبرترین کلینیک می باشد. شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا بهترین دکتر را انتخاب کنید.
  • در روز مراجعه برای تزریق شما باید پوست خود را بشویید و از هیچ گونه لوازم آرایشی و بهداشتی در محل تزریق استفاده نکنید.
  • مدتی قبل از انجام این روش باید از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن دوری کنید، زیرا مصرف این داروها سبب افزایش خون می شود.
  • اگر دارای بیماری خاصی می باشید و از داروهای خاصی استفاده می کنید و اگر به دارویی حساسیت و آلرژی دارید، باید این موارد را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • از دو روز قبل از تزریق ژل از انجام اپیلاسیون، دکلره کردن، برنزه و استفاده از کرم های موبر در ناحیه مورد نظر خودداری کنید.
  • اگر سابقه ابتلا به تبخال دارید قبل از انجام تزریق به پزشک خود اطلاع دهید، زیرا در صورت داشتن تبخال و ورود سوزن به آن محل، این تبخال می تواند به سایر نواحی پوست منتقل شود.
  • اگر به اختلالات عصبی مبتلا هستید و یا در صورتی که باردار و یا شیرده هستید، نباید از از این روش استفاده کنید. شما می توانید با پزشک خود در این باره صحبت کنید.
  • سعی کنید فردی را همراه خود به کلینیک ببرید تا اگر بعد از تزریق دچار مشکل شدید، بتواند شما را تا منزل همراهی کند.
  • تا ۲۴ ساعت قبل از تزریق سعی کنید از نوشیدنی های حاوی الکل استفاده نکنید، استفاده از این نوشیدنی ها سبب افزایش احتمال خونریزی و کبودی می شود. همچنین تا مدتی قبل از تزریق از دخانیات استفاده نکنید، این امر می تواند سبب کندی روند بهبود شما شود و سبب دیرتر بهبود یافتن زخم می شود.

اقدامات بعد از تزریق ژل

  • تا یک روز بعد از انجام تزریق شما نباید در معرض گرمای شدید قرار بگیرید. این گرما می تواند شامل آفتاب گرفتن، برنزه کردن، سونا، حمام گرم و استفاده از موم گرم شود.
  • تا مدتی بعد از تزریق آرایش نکنید، زیرا پوست شما باید بدون هیچ گونه مواد آرایشی باشد.
  • بعد از انجام تزریق ژل در صورت مشاهده کردن قرمزی شدید محل تزریق، درد بسیار شدید، مشاهده لکه های پوستی تیره و روشن در ناحیه تزریق باید حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.
  • تا دو روز بعد از تزریق از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن استفاده نکنید، زیرا سبب افزایش خونریزی می شود.
  • از دخانیات مصرف الکل خودداری کنید، زیرا استفاده از دخانیات می‌تواند سبب کند شدن روند بهبود شود و همچنین مصرف الکل می تواند سبب افزایش خونریزی شود.
  • سعی کنید به محل تزریق ژل فشار وارد نکنید و هنگام خواب جوری بخوابید که فشاری به محل تزریق وارد نشود.
  • اگر دارای درد بسیاری می باشید می توانید با اطلاع پزشک از مسکن استفاده کنید.

مقایسه تزریق ژل گونه با جراحی گونه

بهترین ژل برای تزریق به گونه چیست؟

بهترین ژل نسبت به قیمت : ژل های مورد تائید پزشکان و کلینیک ها در بازار تفاوت قیمت زیادی ندارند و متناسب با اینکه تزریق ژل در قسمت بسیار خاص و حساس صورت انجام می گیرد، بهترین کار این است که برای اختلاف هزینه، سلامت تان را به خطر نیندازید. بهترین ژل های موجود در بازار از خانواده Juvederm و Restylane تهیه شده و به وسیله وزارت بهداشت تأیید شده است.

بهترین ژل از نظر ماندگاری : در کل، تزریق ژل یک محلول دائمی نمی باشد و پرکننده ها بین 6 تا 18 ماه پس از تزریق ناپدید می شوند. همان گونه که در این مقاله و همچنین با توجه به تحلیل وب سایت myethosspa اشاره شد، مناسب ترین ژل ها آن هایی می باشند که از اسید هیالورونیک به عنوان ماده اصلی استفاده می نمایند. در طول این مدت، فقط یک ژل یا فیلتر دائمی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده به نام پلی متیل متاکریلات تایید شده است.

بهترین ژل از نظر سازگاری با بدن و بدون عوارض : مناسب ترین ژل ها از لحاظ سازگاری با بدن و بدون عارضه، ژل هایی مانند Juvederm، Teosyal، Restylane، Stylage، Belotero می باشند که از اسید هیالورونیک استفاده می کنند. اسید هیالورونیک یک ماده مورد نظر وزارت بهداشت می باشد. ژل هایی که دارای این ماده اند در اروپا و آمریکا طرفداران بسیاری دارد.

ژل گونه نسبت به جراحی گونه چه مزایایی دارد؟

تکنیکی غیر جراحی: تزریق کردن ژل به گونه نوعی روش غیر تهاجمی محسوب می شود، از این رو هیچ خطری مانند عفونت، خونریزی یا واکنش به بیهوشی در ارتباط با جراحی در بر ندارد.

دوره نقاهت کمتر: مدت زمان مورد نیاز برای بهبودی در روش تزریق ژل گونه بسیار کوتاهتر از جراحی گونه است. اکثر اشخاص بلافاصله پس از تزریق می توانند به فعالیت های روزانه بازگردند.

نتایج برگشت پذیر: اگر از نتایج حاصل از تزریق ژل راضی نیستید، اکثر مواقع ژل به دلیل تزریق آنزیمی به نام هیالورونیداز که سبب تجزیه اسید هیالورونیک می شود، بی دلیل تخلیه می شود. این مسئله در صورت انجام جراحی گونه اتفاق نمی افتد.

کنترل بهتر: در صورت تزریق کردن ژل، دکتر می تواند به مرور زمان مقدار ژل را بیشتر کند تا به حجم بیفزاید و نتایج حاصل از آن را با دقت زیادی کنترل کند. از سوی دیگر، جراحی گونه می تواند سبب بروز نتایج غیر قابل پیش بینی گردد.

درد کمتر: تزریق ژل به طور معمول درد کمتری نسبت به جراحی دارد. بعضی از فیلرها دارای مواد بی حس کننده مانند لیدوکائین اند که می توانند درد را کاملا بکاهند که در این صورت محل مورد نظر را پیش از تزریق با بی حسی موضعی آماده می شود.

نتایج فوری: نتایج حاصل از تزریق ژل روی گونه ها دقیقا قابل مشاهده می باشند، با این وجود که نتایج حاصل از جراحی گونه امکان دارد که به چند هفته صبر نیاز داشته باشد.

کلام آخر

افراد می توانند برای از بین بردن چین و چروک های پوست و همچنین حجم دهی به برخی از نواحی مانند سینه، گونه، لب، باسن و … و همچنین از بین بردن خطوط در نواحی مختلف، از تزریق ژل استفاده کنند. افراد باید توجه داشته باشند که برای انجام این روش به بهترین دکتر تزریق ژل مراجعه کنند و توصیه های مراقبتی را به خوبی رعایت کنند. استفاده از تزریق ژل دارای عوارضی می باشد که با مراجعه به بهترین کلینیک می توانید از این عوارض بکاهید.

از شما عزیزان بابت همراهی ما تا پایان این مقاله بسیار سپاسگزاریم. ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا شما را با میزان ماندگاری ژل گونه آشنا کنیم، امیدواریم مطالب ما برای شما مفید بوده باشند. در صورت داشتن هرگونه انتقاد و پیشنهاد می توانید با مراجعه به سایت نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان (کلیک کنید)