معایب مزونیدلینگ

ما امروز سعی داریم شما را با معایب مزونیدلینگ آشنا کنیم. مزونیدلینگ یکی از روش ها برای درمان مشکلات پوست و مو می باشد. در روش مزونیدلینگ با تولید کلاژن و الاستین از طریق دو شیوه مزوتراپی و میکرونیدلینگ مشکلات پوست و مو برطرف می شود. این روش موجب شادابی و زیباتر شدن پوست افراد می شود. برای انجام روش مزونیدلینگ باید به بهترین کلینیک و همچنین بهترین دکتر مراجعه نمایید. ما در این مقاله، معایب مزونیدلینگ را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

مزونیدلینگ چیست؟

افراد می توانند مشکلات پوستی خود را با ماسک صورت خانگی و همچنین ماسک های لایه بردار از بین ببرند، ولی در مواقعی که این مشکلات پوستی بسیار عمیق باشند نمی توان با استفاده از ماسک های لایه بردار و ماسک صورت خانگی این مشکلات را برطرف کرد. در این مواقع افراد باید از مزونیدلینگ استفاده کنند که این روش ترکیبی از دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی است.

کاربرد مزونیدلینگ از بین بردن مشکلات پوستی، چین و چروک ها، خطوط ایجاد شده روی پوست و جوانسازی پوست می باشد. همچنین از روش مزونیدلینگ می توان برای درمان ریزش مو و سایر مشکلات مربوط به مو استفاده کرد، در روش مزونیدلینگ از سرنگ استفاده نمی شود.

در این روش پزشک از طریق سوزن های بسیار نازک و ریز داروهای مخصوص پوست را وارد پوست و موی افراد می کند و در این روش کلاژن تولید می شود و فولیکول مو تحریک می شود و سبب از بین رفتن مشکلات مربوط به پوست و مو می شود، از مزونیدلینگ برای برطرف کردن مشکلات تمامی نواحی مربوط به پوست و مو استفاده می شود.

مزونیدلینگ چیست؟

چگونگی انجام مزونیدلینگ

پزشک برای انجام این روش از بی حسی موضعی استفاده می کند و شما نباید هیچ نگرانی برای میزان درد داشته باشید. سیستم سوزنی دیجیتالی وجود دارد که از تعداد زیادی سوزن تشکیل شده، پزشک با استفاده از این سیستم می تواند مزونیدلینگ را انجام دهد.

کوکتل های مخصوص در این سیستم دیجیتالی قرار می گیرد که پزشک می تواند با استفاده از این دستگاه درمان را آغاز کند، از طریق این دستگاه داروها وارد پوست می شوند و سبب تحریک کلاژن های پوست می شوند.

مزایای مزونیدلینگ

از مزایای مزونیدلینگ می‌توان به جوانسازی پوست اشاره کرد. با استفاده از این روش، مواد مغدی مانند انواع ویتامین ها وارد پوست می شود و کلاژن سبب تحریک شدن سلول های پوست می شود و در این هنگام خون رسانی پوست افزایش پیدا می کند و سلول های پوست افراد رشد می کند و سبب برطرف کردن چین و چروک صورت می شود، از دیگر مزایای مزونیدلینگ می‌توان به رفع پف پلک اشاره کرد.

با گذراندن چند جلسه شما می‌توانید کاهش پف چشم خود را مشاهده نمایید. یکی دیگر از مزایای استفاده از مزونیدلینگ درمان لک صورت، اسکار و ترمیم زخم های قدیمی، جای بخیه، جای جوش و … است. شما با استفاده از مزونیدلینگ می توانید جای جوش و اسکار را از بین ببرید، از دیگر مزایا می توان به از بین بردن ترک های پوستی که به دلیل چاقی و یا لاغری به وجود آمده‌اند اشاره کرد.

همچنین مزونیدلینگ موجب رفع ریزش مو نیز می شود. این روش یکی از موثرترین درمان ها برای رفع ریزش مو است. با استفاده از این روش فولیکول‌ های مو تحریک می شود و اقدام به رشد مو می کند، شما با استفاده از روش مزونیدلینگ می توانید شاهد از بین رفتن سیاهی دور چشم خود شوید.

کاندیدای نامناسب مزونیدلینگ

برخی از افراد برای انجام روش مزونیدلینگ مناسب نمی باشد، این افراد از این روش نباید استفاده کنند و یا باید بعد از بهبود از این روش استفاده کنند. این افراد شامل موارد زیر می شوند:

افرادی که بیماری های پوستی دارند افراد مناسبی برای استفاده از این روش نیستند، همچنین کسانی که عفونت و یا حساسیت دارند نباید از این روش استفاده کنند. افرادی که مزوتراپی انجام داده‌اند و می دانند به مواد آن حساسیت دارند این روش مناسب آنها نمی باشد.

همچنین افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و کسانی که داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و وارفارین را مصرف می کنند، افراد مناسبی برای انجام روش مزونیدلینگ نمی باشند. این افراد باید بعد از بهبودی کامل برای انجام این روش به پزشک مراجعه کنند.

هزینه مزونیدلینگ چقدر است؟

این روش دارای نرخ ثابتی نمی باشد و عوامل متعددی در هزینه مزونیدلینگ تاثیر گذار هستند. نوع مواد و مقدار موادی که پزشک برای افراد استفاده می کند، در هزینه تاثیر گذار می باشند. همچنین نوع پوست افراد و هدف درمان آن ها در هزینه تاثیر گذار است. محل درمان نیز می تواند سبب کاهش و یا افزایش هزینه شود.

همچنین مراجعه به بهترین کلینیک و افراد متخصص می تواند هزینه بالاتری داشته باشد تا مراجعه به افراد غیر متخصص و مراکز نامعتبر که می تواند برای شما عوارض بسیاری را داشته باشد. سعی کنید برای انجام این روش به پزشکی مجرب و کلینیکی معتبر مراجعه نمایید.

کاندیدای نامناسب مزونیدلینگ

مراقبت های قبل از مزونیدلینگ

  • تا یک هفته قبل از انجام این روش از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن و از این قبیل داروها خودداری کنید، زیرا مصرف این داروها سبب افزایش خونریزی می شود.
  • اگر از تزریق ژل، بوتاکس و هرگونه تزریقات زیبایی استفاده کرده‌اید باید حداقل دو هفته بعد از انجام این روش ها برای مزونیدلینگ مراجعه کنید.
  • قبل از مراجعه برای انجام روش مزونیدلینگ استحمام کنید و پوست سر و گردن خود را به خوبی بشویید.
  • اگر دارای بیماری خاصی هستید و یا داروهای خاصی را استفاده می کنید، باید قبل از انجام این روش به پزشک خود اطلاع دهید.
  • در روز مراجعه به پزشک برای انجام مزونیدلینگ باید پوست شما از هرگونه آلودگی پاک شده باشد، پس با پوستی پاک و تمیز به پزشک مراجعه کنید.
  • در صورت داشتن آلرژی و حساسیت به دارویی و به هر موادی باید این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • ۱ هفته قبل از انجام این روش از استعمال دخانیات و همچنین نوشیدن الکل خودداری کنید، زیرا این موارد می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای شما شود.

مراقبت های بعد از مزونیدلینگ

  • بعد از انجام مزونیدلینگ از انجام ورزش های سنگین، فعالیت های خسته کننده خودداری کنید. شما اگر فعالیت های زیادی را انجام دهید دمای پوست شما بیشتر می شود و این امر سبب رشد باکتری ها و افزایش حساسیت و قرمزی پوست می شود.
  • بعد از انجام این روش پوست بسیار حساس تر از قبل می شود، پس تا مدتی نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید و همچنین از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • تا ۴۸ ساعت بعد از انجام این روش از لوازم آرایشی استفاده نکنید، زیرا این لوازم می‌توانند موجب افزایش التهاب پوست شما شوند.
  • از داروهای ضد التهاب تا مدتی بعد از انجام مزونیدلینگ استفاده نکنید از داروهایی نظیر ایبوپروفن و آسپرین استفاده نکنید.
  • برای بهبودی سریع تر باید مقدار زیادی آب بنوشید. مصرف آب به هیدراته نگه داشتن پوست بسیار کمک می کند. پس از مایعات بسیار استفاده کنید.
  • بعد از انجام مزونیدلینگ پوست شما قرمز می شود، بنابراین می توانید برای کاهش این قرمزی از کمپرس سرد در نواحی درمان استفاده کنید.
  • شما باید بعد از انجام این روش پوست خود را همواره مرطوب نگه دارید، از پاک کننده های ملایم و مخصوص برای مرطوب نگه داشتن استفاده کنید.
  • توصیه می شود که تا مدتی بعد از انجام مزونیدلینگ از سونا، دوش آب داغ و یا سولاریوم استفاده نکنید.

ویژگی های بهترین دکتر مزونیدلینگ

شما باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب به بهترین دکتر مزونیدلینگ جهت درمان مشکلات خود مراجعه نمایید. برای یافتن بهترین دکتر مزونیدلینگ باید ویژگی‌های بهترین دکتر را به خوبی بشناسید. یک دکتر خوب کسی است که دارای مدرک و تخصص می باشد پس شما باید به پزشکی مراجعه کنید که در این زمینه دارای تخصص باشد، قبل از مراجعه برای انجام درمان مدرک پزشک خود را مشاهده نمایید.

همچنین از دیگر ویژگی های یک دکتر خوب می توان به تجربه بسیار دکتر اشاره کرد، تجربه های زیاد دکتر می تواند به شما برای رسیدن به نتیجه مطلوب کمک بسیاری بکند. دکتری که دارای تجربه باشد به خوبی می تواند شما را به نتیجه مطلوب خود برساند. بهترین دکتر مزونیدلینگ کسی است که از بهترین روش ها و به روزترین روش ها استفاده می کند و همواره علم خود را به روز نگه می دارد.

همچنین یک دکتر خوب در کلینیکی فعالیت می کند که دارای تجهیزات پیشرفته و مجهز می باشد یک دکتر خوب کسی است که در قبال ارائه خدمات با کیفیت به بیماران خود، هزینه مناسبی را از آنها دریافت می کند. پس تمام تلاش خود را بکنید اگر ساکن کرج می باشید به بهترین کلینیک زیبایی در کرج مراجعه نمایید.

ویژگی های بهترین دکتر مزونیدلینگ

عوارض و معایب مزونیدلینگ

  • اگر فرد دارای سابقه تبخال باشد احتمال بروز و یا تشدید عفونت های پوستی فعال وجود دارد.
  • از دیگر عوارض و معایب مزونیدلینگ می توان به امکان حساسیت نشان دادن پوست فرد به کوکتل های مزوتراپی اشاره کرد.
  • استفاده از داروهای رقیق کننده خون می تواند منجر به خونریزی بسیار شدید پوست بعد از انجام مزونیدلینگ شود، پس باید مدتی قبل از انجام این روش از این داروها استفاده نکنید و اگر استفاده از این داروها نیاز است نباید این روش را انجام دهید.
  • بعد از انجام این روش احتمال بروز قرمزی و تورم تا چند روز وجود دارد که این عوارض طبیعی است و بعد از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت.
  • اگر شما به مواد فلزی آلرژی داشته باشید ممکن است بدن شما واکنش های آلرژیک نشان دهد.
  • ممکن است افراد دچار پوسته پوسته شدن و تیرگی پوست شوند و این عارضه ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد و از بین خواهد رفت.
  • بعد از انجام مزونیدلینگ ممکن است برای چند روز در پوست خود احساس خارش و سوزش کنید که این امر موقتی می باشد و بعد از مدتی از بین خواهد رفت.
  • اگر پزشک ابزار درمان را ضدعفونی نکرده باشد احتمال بروز عفونت وجود دارد. پس تمام تلاش خود را بکنید تا به بهترین دکتر مراجعه نمایید تا عوارض شما کاهش یابند، در صورت از بین نرفتن این عوارض و طولانی شدن این عوارض باید حتماً به پزشک خود مراجعه نمایید.

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ

مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ دارای تفاوت هایی می باشند. در روش میکرونیدلینگ از هیچ ماده کمکی برای افزایش تولید کلاژن پوست استفاده نمی شود، در روش میکرونیدلینگ از دستگاه میکرونیدلینگ استفاده می‌شود و توسط این دستگاه پوست تحریک می شود و کلاژن تولید می کند.

در روش مزونیدلینگ از داروها و مواد مغذی و مخصوص استفاده می‌شود و این داروها سبب تحریک پوست می شوند، این مسئله موجب افزایش اثربخشی روش درمان شده می شود، همچنین طول درمان در روش میکرونیدلینگ کمتر از مزونیدلینگ می باشد و دوره نقاهت مزونیدلینگ بیشتر از میکرونیدلینگ است.

تعداد جلسات مزونیدلینگ

نمی توان به طور دقیق برای همه افراد تعداد جلسات ثابتی را مشخص کرد. تعداد جلسات مزونیدلینگ به ناحیه تحت درمان، میزان آسیب دیدگی، نوع پوست و … بستگی دارد به طور معمول ۶ جلسه برای انجام مزونیدلینگ نیاز است.

شما باید قبل از انجام این روش به پزشک مراجعه کنید و تمامی سوالات خود را از پزشک خود بپرسید، پزشک شما نواحی که نیاز به درمان دارد و نوع پوست شما را بررسی می‌کند و با توجه به این عوامل تعداد جلسات مورد نیاز برای مراجعه شما را تعیین می کند.

آیا مزونیدلینگ بر لکه های پوستی تاثیر می گذارد؟

مزونیدلینگ روشی مناسب برای از بین بردن لکه های صورت، فرسودگی پوست، رفع جوش و آسیب های پوستی دیگر می باشد. جهت از بین بردن لکه های صورت و جوان تر شدن پوست می توانید از تکنیک های متعددی از جمله آر اف فرکشنال صورت  کمک گرفت. این تکنیک تاثیر بسزایی در بهبود یافتن مشکلات پوستی و جوانسازی پوست دارد. در نهایت برای همه ایرادات سطحی و عمقی پوست با نتایج خوبی همراه می باشد.

مزوندلینگ روشی منحصر به فرد جهت درمان و بهبود پوست می باشد ولی سایر روش های هیدرودرم پوست، از چندین کاربرد متعدد برای پوست برخوردار می باشند و می تواند تاثیر بسزایی بر رطوبت بیشتر پوست بگذارد. برگزیدن تکنیک درمان و زیبایی پوست عالی به نوع نواقصات پوستی و جنس پوست وابسته است. شما می توانید در این حوزه جهت برگزیدن بهترین روش با دکتر متخصص یا کلینیک زیبایی مشورت نمایید.

کاندیدای مناسب مزونیدلینگ

مزوتراپی برای افرادی که مشکلات پوستی زیر را دارند مناسب است:

  • جای جوش
  • شل شدگی پوست
  • پوست کدر، کم آب و کدر
  • هایپرپیگمانتاسیون
  • خطوط ظریف و چین و چروک

اشخاص 20، 30 سال و بالاتر به دنبال داشتن پوستی زیبا با درخشندگی و شادابی زیاد می باشند. از این رو این اشخاص تمایل زیادی به مزونیدلینگ دارند. با اضافه کردن مواد مفید و مرطوب تر کردن سلول های پوست، سلامت پوست تا حد قابل قبولی افزایش ی یابد. در ضمن کمک شایانی به محافظت از سلامت پوست برای بازه زمانی طولانی می کند و آن را زیباتر و جوانتر نگه می دارد.

مزونیدلینگ بهترین گزینه برای انواع مشکلات پوستی است که در قسمت های تحتانی پوست نمایان می گردند که شامل کم آبی و پیری زودهنگام پوست است چون محلولی مناسب و عالی با نفوذ به سوزن به پوست تزریق می گردد. مزونیدلینگ برای اشخاصی که دچار کم آبی، کدری پوست، تورم یا افتادگی پوست اند مناسب می باشد و برای افرادی که تمایل دارند از شر سلولیت و چربی های موضعی سرسخت خلاص شوند مناسب است.

کلام آخر

مزونیدلینگ یکی از روش های درمانی برای پوست می باشد که در این روش می توان چین و چروک ها و مشکلات پوست را برطرف کرد، همچنین از این روش برای درمان ریزش مو و همچنین مشکلات مربوط به مو می توان استفاده کرد. مزونیدلینگ همانند روش های دیگر دارای مزایا و معایبی می باشد و همچنین شما باید قبل و بعد از انجام این روش اقداماتی را انجام دهید که پزشک شما این اقدامات را به شما توضیح خواهد داد. سعی کنید به بهترین دکتر و کلینیک جهت درمان مراجعه نمایید.

از شما عزیزان بابت همراهی ما تا پایان این مقاله بسیار سپاسگزاریم. ما تمام تلاش خود را در راستای آشنایی شما با معایب مزونیدلینگ کرده‌ایم، امیدواریم مطالب ما برای شما مفید بوده باشند. در صورت داشتن پیشنهاد و انتقاد به سایت مراجعه نمایید و تمامی نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان (کلیک کنید)