مدل های کاشت ابرو

امروز قصد داریم شما را با مدل های کاشت ابرو آشنا کنیم. افراد به دلایل مختلفی مانند بیماری های تیروئیدی، سوختگی، عفونت، اصلاح بیش از حد ابرو و … ممکن است دچار کم پشتی ابرو و یا ریزش ابرو شوند که می توانند با مراجعه به بهترین دکتر کاشت ابرو از این روش استفاده کنند و مشکلات خود را حل کنند. این مسئله برای خانم ها بیشتر از آقایان اهمیت دارد ولی آقایان نیز می توانند از این روش استفاده کنند. در ادامه مقاله، با مدل های کاشت ابرو بیشتر آشنا می شوید. ما در این مقاله، روش ها و مدل های کاشت ابرو را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم، پس ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

کاشت ابرو چیست؟

افراد به دلایل مختلفی مانند عوامل ژنتیکی، عفونت، سوختگی و … دچار ریزش ابرو می شوند که این افراد می‌توانند با مراجعه به دکتر پوست و مو از روش کاشت ابرو استفاده کنند. کاشت ابرو روشی ظریف و هنرمندانه است که در این روش، ابرو برای هر فردی طراحی می شود. کاشت ابرو روشی است که باید در آن از دقت بسیاری استفاده شود.

زاویه و جهت رویش موها در ناحیه ابرو سه بخش دارد که عبارتند از تاج، تنه و دم. از مهمترین مسائل در زیبایی چهره افراد داشتن ابروهای پرپشت می باشد. افراد بر این باورند که تاتو و هاشور ابرو می تواند گزینه مناسبی برای آن ها باشد و می تواند ابروهای آن ها را مانند گذشته به شکل قبل برگرداند اما این طور نیست.

هاشور و تاتو ابرو، ابرو را به حالت طبیعی بر نمی گرداند، بلکه شکلی مصنوعی به ظاهر ابرو می دهد. همچنین دارای درد و خطراتی می باشد. اگر از روش هایی مانند ابرو تاتو شده و یا هاشور شده استفاده کنید، به هیچ وجه آن ها را نمی توانید پاک کنید و به شکل روز اول بر نمی گردد، پس در انتخاب روش خود بسیار دقت کنید.

نحوه کاشت ابرو

در کاشت ابرو گرافت هایی از قسمت بانک مو که ناحیه پشت سر افراد است، برداشته می شود و در محل مورد نظر کاشته می شود. به این دلیل که ناحیه ابرو حساسیت بسیاری دارد از بی حسی قبل از کاشت ابرو استفاده می شود .

به دلیل حساسیت قسمت بالای چشم و ناحیه ابرو ممکن است کمی درد داشته باشید. بعد از انجام بی حسی یک خط مناسب طراحی می شود و گرافت ها کاشته می شود. قبل از انجام کاشت ابرو نکات مراقبتی را رعایت نمایید، بعد از انجام کاشت ابرو می توانید به فعالیت های روزانه خود بپردازید.

نحوه کاشت ابرو

عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو دارای عوارضی می باشد ولی عوارض کاشت ابرو محدود هستند و بدون ایجاد نگرانی انجام می شود. از عوارض کاشت ابرو، تورم می باشد که در اطراف چشم و ابرو رخ می دهد و این تورم طبیعی است و موقتی می باشد و همچنین بعد از گذشت چند روز از بین خواهد رفت.

از دیگر عوارض می توان به ایجاد کبودی در برخی از افراد اشاره کرد که این عارضه نیز طبیعی می باشد و بعد از چند روز از بین خواهد رفت. همچنین از دیگر عوارض خارش در محل ابرو ها است که این عارضه بعد از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت، شما نباید به هیچ عنوان محل کاشته شدن ابرو را بخارانید.

اگر این عوارض به صورت طولانی باقی ماندند حتماً باید به پزشک خود مراجعه کنید و این مشکل را به ایشان بگویید. اگر کشت ابرو توسط فرد غیر متخصص انجام گیرد می تواند سبب ایجاد عفونت در محل رویش موهای کاشته شده شود. اگر عفونت ایجاد شود ترمیم ابرو ها برای شما مشکل می شود، پس در انتخاب پزشک خود بسیار دقت داشته باشید.

مدل های کاشت ابرو

کاشت ابرو به روش میکروگرافت

از پیشرفته ترین و ایمن ترین مدل های کاشت ابرو می توان به کاشت ابرو به روش میکروگرافت اشاره کرد. این روش بین افراد بسیار پرطرفدار است و همچنین مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا و اروپا است. برای انجام کاشت ابرو به روش میکروگرافت بانک موی فرد انتخاب می شود.

بعد از انجام این کار پزشک با استفاده از ابزاری خودکار فولیکول های سالم را از محل بانک استخراج می کند. بعد از انجام این کار پزشک ممکن است برش های ظریفی روی پوست سر بزند که هیچ گونه جای بخیه روی آن باقی نمی ماند.

کاشت ابرو به روش FIT

از دیگر مدل های کاشت ابرو روش fit است که این روش دارای مزیت های فراوانی است و به همین دلیل بسیار موفق عمل کرده، در این روش پزشک موهای سر را با دقت فراوانی آنالیز می کند و از تجهیزات پیشرفته جهت اسکن سر فرد استفاده می کند. پزشک با معاینات فیزیکی و بررسی اسکن ها سعی می کند بهترین موها را برای کاشت ابرو انتخاب کند.

عواملی که پزشک هنگام معاینه به آن دقت می‌کند عواملی مانند ضخامت مو، میزان رطوبت و چربی مو، میزان خون رسانی به پوست سر و … می باشد. بعد از آنالیز، محل دقیق برداشت را مشخص و محل را بی حس می کند. بعد از انجام بی حسی پزشک فولیکول های مو را با تجهیزات مخصوصی استخراج می کند و  بعد از برداشت موها زاویه مناسبی را برای ابرو تعیین می کند و سپس به کاشت ابرو می پردازد.

کاشت ابرو به روش نواری

از دیگر روش های کاشت ابرو کاشت به صورت نواری یا روش FUT است. استفاده از روش نواری به جراحی و بیهوشی نیاز دارد. یکی از روش های قدیمی کاشت ابرو کاشت به صورت نواری می باشد که با آمدن روش های پیشرفته از این روش بسیار کمتر استفاده می شود.

کاشت ابرو به روش های دیگر دارای نتیجه ای طبیعی تر است در روش نواری قسمتی از پشت سر افراد به صورت نواری برش داده می شود و فولیکول های مو را مانند یک برش نواری استخراج می کند و بعد از انجام این کار با استفاده از سوزن های مخصوص در محل های تعیین شده کاشته می شود.

کاشت ابرو به روش SUT

از دیگر مدل های کاشت ابرو می توان به کاشت ابرو به روش SUT اشاره کرد. کاشت ابرو به روش sut یکی از پیشرفته ترین مدل های کاشت ابرو می باشد که بدون هیچگونه بیهوشی، درد، خونریزی، زخم و بدون ایجاد عارضه ای انجام می شود که دوره نقاهت این روش کوتاه است.

در این روش با استفاده از دستگاه های اتوماتیک کاشت ابرو انجام می شود که دارای نتیجه طبیعی می باشد. همچنین رویش ابرو در این روش بسیار طبیعی است.

کاشت ابرو به روش SUT

مراقبت های قبل از کاشت ابرو

  • از اقدامات بسیار مهم قبل از انجام کاشت ابرو مراجعه به بهترین متخصص پوست و مو جهت انجام این کار می باشد. با مراجعه به بهترین دکتر کاشت مو شما می‌توانید به نتیجه مطلوبی بعد از انجام کاشت برسید.
  • اگر دارای بیماری خاصی هستید و اگر داروی خاصی را استفاده می کنید قبل از انجام کاشت ابرو حتماً به پزشک خود اطلاع دهید و اگر حساسیتی به دارویی دارید این مورد را نیز به پزشک خود اطلاع دهید.
  • تا مدتی قبل از از مراجعه برای کاشت ابرو از مصرف الکل و استعمال دخانیات بپرهیزید، زیرا این موارد موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای شما می شود.
  • تا دو هفته قبل از انجام کاشت ابرو از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین بپرهیزید، زیرا مصرف این داروها سبب افزایش خونریزی می شود.
  • قبل از مراجعه برای کاشت ابرو استحمام کنید، زیرا این کار سبب تمیز شدن پوست و موها می شود و این موضوع می‌تواند تاثیر بسیاری در رعایت بهداشت قبل از عمل داشته باشد.
  • شب قبل از عمل به خوبی استراحت کنید و استرس و اضطراب خود را کنترل نمایید تا بتوانید با آمادگی کاملی به پزشک مراجعه کنید و همچنین در روز انجام کاشت ابرو صبحانه کاملی میل کنید تا هنگام کاشت ابرو با مشکلاتی مانند ضعف مواجه نشوید.
  • سعی کنید در جلسه ای که قبل از کاشت ابرو برگزار می شود تمامی انتظارات خود را به پزشک بگویید و تمامی نکاتی که پزشک به شما توصیه می کند را به خوبی گوش دهید. پزشک شما تمامی اقدامات قبل و بعد از کاشت ابرو را در اختیار شما قرار می دهد که شما باید سعی کنید این اقدامات را انجام دهید تا روند بهبود شما به خوبی پیش رود.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

  • تا دو هفته بعد از کاشت ابرو از عینک های آفتابی هنگام خارج شدن از منزل استفاده کنید، زیرا نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب با ابرو قرار بگیرید.
  • مناطقی از پوست ابرو که برای کاشت ابرو جراحی شده اند می توانند درگیر عفونت شوند، پس باید این نواحی را تمیز و پاک نگه دارید. تا یک هفته بعد از انجام کاشت ابرو روزی دوبار ناحیه ابرو را بشویید.
  • بعد از انجام کاشت ابرو هر بار که صورت و ابروی خود را شستید از پماد های آنتی باکتریال استفاده کنید. استفاده از این پماد ها سبب نرم شدن پوست و بهبودی سریعتر زخم ها می شود.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از انجام این روش از لمس کردن ابروها و همچنین فشار آوردن و خاراندن این نواحی خودداری کنید.
  • تا یک هفته بعد از انجام این روش از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی بپرهیزید، زیرا استفاده از این موارد می تواند دوره نقاهت شما را طولانی کند و مشکلات جدی برای شما به وجود بیاورد.
  • اگر از کاشت ابروی طبیعی استفاده کرده‌اید تا دو ماه نباید اصلاح کنید و یا ابروهای خود را رنگ کنید، این کار سبب به خطر انداختن ابروها می‌شود، بعد از گذشت دو ماه می توانید با مشورت پزشک خود این کار را انجام دهید.
  • بعد از انجام کاشت ابرو هنگام خواب روی صورت نخوابید، طوری بخوابید که موجب فشار آمدن به ابروی شما نشود و بالشتی را زیر گردن خود قرار دهید تا ناحیه کاشته شده با بالشت تماس پیدا نکند با قرار دادن سر بالاتر از بدن می‌توانید تورم و التهاب را کاهش دهید.
  • سعی کنید بعد از انجام این روش بدن خود را هیدراته نگه دارید. برای هیدراته نگه داشتن بدن خود می توانید از غذاهای آبکی مانند سوپ و مایعات فراوان استفاده کنید. خوردن مایعات سبب رقیق تر شدن خون می شود و در نتیجه گردش خون بهبود پیدا می کند و مواد مغذی بیشتری به فولیکول های مو می رسد.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

کاندیدای مناسب برای انجام کاشت ابرو

افرادی که به صورت ژنتیکی دارای ابروهای نازک یا کم پشتی هستند یا اگر به طور کلی موهای ابرو در این گونه افراد رشد نکرده و یا کسانی که از شکل و حالت ابرو های خود رضایت ندارند، کاندیدای مناسبی برای انجام این روش می باشند. همچنین افرادی که به دلایلی مانند آسیب، بخیه، جراحی، شکستگی و … قسمتی از ابروی خود و یا همه ابروی خود را از دست داده‌اند، افراد مناسبی برای انجام این کار می باشند.

کسانی که به دلیل بیماری زمینه‌ای یا بیماری‌های پوستی دچار ریزش ابرو شده‌اند، بعد از درمان خود می توانند برای کاشت ابرو اقدام کنند. همچنین خانم هایی که بیش از حد ابروهای خود را برداشته اند و دچار کم پشت شدن ابرو و یا نازک شدن ابرو شده اند و خانم هایی که ابروی خود را تاتو یا هاشور زده اند و قصد داشتن ابروهای طبیعی را دارند، می توانند از این روش استفاده کنند و این افراد، افرادی مناسب برای انجام کاشت ابرو هستند.

کاندیدای مناسب برای انجام کاشت ابرو

ابرو به چه دلایلی دچار ریزش می شود؟

اکثر انسان ها ریزش مو را تجربه می کنند. آیا آن ها به دنبال یافتن علت برای ریزش ابروهای خود هستند؟ چه فاکتورها و مواردی موجب ریزش ابرو می شوند؟ زمانی که متوجه ریزش ابرو شدید، در اسرع وقت به دکتر متخصص مراجعه نمایید. تلاش خود را کنید که دلیل ریزش ابروهای خود را بفهمید و راه حلی برای آن بیابید. شایع ترین دلایل ریزش ابرو عبارتند از:

افزایش سن: با افزایش سن اشخاص متوجه نازک شدن یا ریزش تارهای ابرویشان می شوند. در سنین بالا، ریزش در مو، ابرو و حتی مژه اتفاق می افتد. چون در بدن هر فردی بعضی از فولیکول های مو که مسئول رشد مو هستند متوقف می گردند که در نهایت باعث ضعیف شدن ساقه مو می شوند.

هورمون: در صورت عدم تعادل هورمونی ریزش موی ابرو اتفاق می افتد. تعادل نداشتن هورمون های بدن به شدت به هورمون های تیروئید و دو عامل بستگی دارد:

  • کم کاری تیروئید
  • پرکاری تیروئید

این دو عامل تاثیر بسزایی در ریزش یا عدم وجود مو در بدن انسان دارند. البته وقتی به دلیل کم کاری تیروئید، ریزش موی ابرو را تجربه می کنید، نباید نگران باشید. در صورت توصیه و تحویز دارو از سوی دکتر متخصص، می توانید تیروئیدتان را به حد میانگین خود برگردانید و رشد موهای شما به حالت نرمال پیشینش بازگردد. آلوپسی طاسی است که موجب ریزش مو در ابروها یا بخش های دیگر می شود.

آلوپسی: در بعضی مواقع، بسته به بیماری هایی که اشخاص از آن رنج می برند، سیستم ایمنی به غلط به بدن حمله می کند. اینگونه است که سیستم ایمنی مختل می گردد و به سلول های رشد مو حمله می کند و رشد مو در بخش های خاصی از بدن متوقف می گردد. این مشکل بیماری خود ایمنی نامیده می شود.

آلوپسی فیبروزان فرونتال: این مشکل نوعی طاسی است که اکثر اشخاص پس از یائسگی تجربه می کنند. معمولا پیش از ریزش مو در سر اتفاق می افتد و در چهل درصد موارد رخ می دهد.

طاسی یونیورسال : این مشکب نیز یکی از انواع دیگر آلوپسی است و منجر به ریزش بسیاری از موهای بدن می گردد.

لوپوس اریتماتوز دیسکوئید: هنگامی که این بیماری اتفاق می افتد، موجب ایجاد ضایعات پوستی در نواحی رویش مو می شود. اسکارهایی که ظاهر می شوند باعث ریزش مو در این نواحی می شوند.

بیماری های پوستی: بعضی از بیماری های پوستی باعث التهاب و خارش پوست در قسمت های رویش مو می شوند. با گذشت زمان، این وضعیت موجب ریزش موی ابرو و خارش زیاد می گردد، از جمله:

پسوریازیس: این بیماری از بیماری های خودایمنی نامیده می شود و موجب رشد بیش از اندازه سلول های تکثیری در پوست می گردد. اتفاق بعدی موجب لایه برداری، لکه های قرمز و زمخت شدن پوست می گردد. این موارد از رشد فولیکول های مو جلوگیری می کنند.

درماتیت آتوپیک: این بیماری در اثر فعالیت بیش از اندازه سیستم ایمنی ایجاد می شود و نوعی التهاب پوستی است. در ضمن این مسئله می تواند دائمی یا موقت باشد. عوامل این بیماری باعث ایجاد اگزمای پوستی در قسمت رویش مو می شوند.

درماتیت تماسی: این بیماری به دنبال تماس با یک تحریک کننده یا محرک سمی اتفاق می افتد. علل آن ممکن است که خارش یا سوزش باشد. این مشکل اغلب در اطراف ابرو اتفاق می افتد.

درماتیت سبورئیک: این بیماری در اثر قارچی که در بدن موجود است ایجاد می شود و منجر به رشد بیش از اندازه سبوم در مناطقی که مو رشد می کند، می گردد. این بیماری دائمی است و باعث شوره های زیاد ابروها می شود.

تغذیه: همانطور که اطلاع دارید، رژیم غذایی بر پوست و موی انسان اثر می گذارد. برای داشتن موهایی سالم باید مواد مغذی لازم را برای آن تامین کنید. اگر مواد مغذی را تامین نکنید، باعث ریزش موی ابرو خواهید شد.

کلام آخر

کاشت ابرو دارای روش ها و مدل های مختلفی می باشد که هر کدام از این روش ها دارای مزایا و معایبی است. پس سعی کنید از بهترین روش برای کاشت ابرو استفاده کنید افراد به دلایل مختلفی مانند عفونت، عوامل ژنتیکی، سوختگی و … می توانند دچار ریزش ابرو و یا کم پشتی ابرو شوند که با مراجعه به بهترین دکتر پوست و مو می توانند برای کاشت مو و ابرو اقدام کنند، همچنین کاشت ابرو دارای عوارضی نیز می باشد که شما می توانید با مراجعه به بهترین کلینیک از عوارض این روش بکاهید.

از شما عزیزان بابت همراهی ما تا پایان این مقاله بسیار سپاسگزاریم. ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا شما را با مدل های کاشت ابرو آشنا کنیم، امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در صورت داشتن هرگونه انتقاد و پیشنهاد می توانید به سایت مراجعه کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان (کلیک کنید)