کاشت مو بدون تراشیدن

کاشت مو بدون تراشیدن یکی از جدیدترین روش ها است. یکی از مشکلاتی که در کاشت مو با آن مواجه می شود، نیاز به تراشیدن تمام موها قبل از عمل است. در روش‌های سنتی کاشت مو، برای شناسایی بهتر گرافت‌ های مناسب، لازم بود تمام موها از سر تراشیده شوند. این امر باعث می شود که محل کاشت بیشتر نمایان شود و زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. امروزه روش هایی وجود دارد که امکان کاشت مو بدون تراشیدن سر را فراهم می کند تا داوطلبان به خصوص خانم ها بدون نگرانی این کار را انجام دهند. در ادامه به همه چیز درباره کاشت مو، روش های کاشت مو بدون تراشیدن سر، کاشت مو بدون تراشیدن، معایب نتراشیدن مو برای کاشت مومی پردازیم. سایت آوینا کرج پاسخگوی سوالات شما دوستان گرامی است.

همه چیز درباره کاشت مو

مو یکی از مهم ترین ویژگی های ظاهری هر فردی است و زمانی که نازک می شود و شروع به ریزش می کند و می تواند زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. خیلی از افراد هستند که با گذشت زمان و عمر موهایشان نازک می شود و حتی به سمت طاسی می رود. کاشت مو یکی از مواردی است که برای حل این مشکل استفاده می شود و به شما امکان می دهد اعتماد به نفس از دست رفته را بازیابی کنید. برای انجام این روش به کلینیک کاشت مو مراجعه فرمایید.

کاشت مو چیست ؟

روش های کاشت مو بدون تراشیدن سر

در ادامه با روش های کاشت مو بدون تراشیدن سر آشنا می شوید :

کاشت مو به روش DHI :

کاشت مو DHI دقیقا مشابه FUE است. با این تفاوت که پیوندهای برداشت شده با استفاده از قلم چوبی در ناحیه گیرنده قرار می گیرند. در DHI برداشت و کاشت همزمان انجام می شود و گرافت های مو به هیچ عنوان در محیط خارجی قرار نمی گیرند. به همین دلیل، آن ها بسیار کمتر در معرض آسیب هستند و به طور کلی تراکم بهتری ایجاد می کنند. این روش که کاشت مستقیم نام دارد، راه حل بسیار خوبی برای افرادی است که تراشیدن موهای خود را دوست ندارند.

کاشت مو به روش FUT :

کاشت مو به روش FUT یکی از قدیمی ترین روش های برداشت و کاشت گرافت است که یک اسکار بزرگ روی سر ایجاد می کند. امروزه این روش به طور قابل توجهی بهبود یافته است و به لطف استفاده از تکنیک های جدید، بخیه های آن دیگر قابل تشخیص نیست و برای افرادی که از طاسی گسترده رنج می برند استفاده می شود. در روش مدرن FUT، پزشک فقط موها را از نوار نمونه برداری می تراشد تا در هنگام جداسازی فولیکول ها در زیر میکروسکوپ مشکلی ایجاد نشود. در این روش محل استخراج یک مستطیل بسیار کوچک است که به راحتی زیر موهای بلند فرد پنهان می شود.

کاشت مو به روش میکروگرافت :

بنابراین برای برداشت گرافت ها از دستگاه های میکرومتری بسیار دقیق استفاده می شود و به همین دلیل بافت پوست و همچنین فولیکول های مو برداشته نمی شود. همین امر باعث افزایش سرعت برداشت پیوند و آماده سازی آن ها می شود و می توان در یک جلسه تعداد بیشتری گرافت را در محل مورد نظر قرار داد. در نتیجه تراکم مو افزایش می یابد. از آنجایی که در روش میکروگرافت از دستگاه های بسیار ظریفی استفاده می شود، پزشک نمی تواند از شما بخواهد موهایتان را بتراشید و بدون تراشیدن و یا حتی کوتاه کردن موهایتان این عمل را انجام دهید.

کاشت مو به روش Super FUE :

در طول کاشت مو Super FUE، گرافت ها به صورت دانه ای برداشته می شوند. این روش نسبت به FUT تهاجمی کمتری دارد و اسکار بر جای نمی گذارد. به همین دلیل است که او در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. بسته به تراکم بانک موی فرد و تعداد گرافت هایی که باید انجام شود، می توان این روش را هم بدون اصلاح و هم با اصلاح انجام داد. آنچه این روش را از سایر روش های کاشت مو متمایز می کند، بررسی های دقیق قبل از کاشت است. در Super FUE، پزشک با استفاده از دستگاه های مختلف وضعیت موهای فرد را بررسی می کند و پس از تنظیم دستگاه، گرافت ها را برمی دارد. به این ترتیب فولیکول های مو کمتر آسیب می بینند و درصد بیشتری از آن ها به مرحله رشد می رسند. پزشکان کاشت Super FUE را در زنان انجام می دهند. اما در مواردی که خانم موهای بسیار پرپشت یا بلندی دارد، لازم است قسمت های کناری ناحیه کشت را بتراشند.

مراقبت های قبل از کاشت مو

مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو تاثیر مستقیمی بر کاهش خطر، بهبودی سریعتر و نتایج بهتر کاشت مو دارد. برخی افراد به اشتباه فکر می کنند که مراقبت های قبل از کاشت مو از نظر نتیجه و روند بهبودی چندان موثر نیست. حتی اگر این تصور نادرست است و اگر قصد انجام عمل را دارید، بهتر است یک تا دو ماه قبل از عمل نکات خاصی را رعایت کنید. دو ماه قبل از عمل کاشت مو از مصرف هر نوع تنباکو مانند سیگار، قلیان خودداری کنید. ده روز قبل از عمل کاشت مو نباید از داروهایی مانند آسپرین، رقیق کننده های خون مانند وارفارین، امگا 3، ایبوپروفن استفاده کرد.

یک هفته قبل از عمل، نوشیدن الکل را قطع کنید. داروهای ضد عفونت، آنتی بیوتیک ها و مسکن های تجویز شده توسط پزشک را به طور منظم مصرف کنید. تا یک هفته پس از عمل، پوست سر نباید در معرض آفتاب قرار گیرد و یا گرد و غبار شود. تا یک هفته بعد از عمل نباید تنباکو، مشروبات الکلی یا یک سری داروهای خاص مصرف کنید. ورزش و انجام فعالیت های سنگین که باعث تعریق و فشار به پوست سر می شود. تا یک تا دو هفته بعد از عمل ممنوع خواهد بود. در برخی از روش های کاشت مو لازم است که پوست سر شما به مدت یک ماه در معرض نور خورشید قرار نگیرد.

بنابراین یک پزشک متخصص باید در این زمینه نظر بدهد. شستشوی سر پس از عمل باید با شامپو یا لوسیون های تجویز شده توسط پزشک انجام شود. در هنگام استحمام باید به توصیه ها و دستورات توصیه شده توسط پزشک توجه کرد. برای شستن پوست سر از آب خیلی گرم یا خیلی سرد استفاده نکنید و به آرامی پوست سر خود را ماساژ دهید. پس از استحمام به هیچ عنوان از سشوار یا اتو مو برای خشک کردن موهای خود استفاده نکنید. نباید پوست سر را با حوله ماساژ دهید. حتماً این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا او بتواند مراقبت های لازم قبل از عمل را به شما توصیه کند.

آیا زخم های بعد از کاشت مو دائمی است ؟

برخی از افراد برای از بین بردن جای زخم، جای زخم یا بخیه‌ها پس از کاشت مو نیازی به مراقبت‌های ویژه یا عمل‌های زیبایی ندارند و بدن آن‌ها ممکن است خود به خود از شر جای زخم خلاص شود. اما افراد دیگر باید از لیزر یا روش های زیبایی برای از بین بردن جای زخم استفاده کنند. سن یک عامل بسیار مهم و تاثیرگذار در از بین رفتن جای زخم پس از کاشت مو است. بهتر است تا 6 روز پس از عمل از دست زدن به جای زخم خودداری کنید. به طور کلی رعایت مراقبت های بعد از عمل و استفاده از داروهای موثر تجویز شده توسط پزشک می تواند تاثیر بسزایی در از بین رفتن اسکار بعد از کاشت مو داشته باشد. اسکارها و اسکارهای بعد از کاشت مو دائمی نیستند و از بین می روند. اما گاهی ردی از آن می تواند برای همیشه باقی بماند که با نظر پزشک می توانید از یکی از راه حل های موجود برای رفع یا کمرنگ شدن آن استفاده کنید.

آیا نتیجه کاشت مو همیشگی است ؟

کاشت مو یکی از راه های بدست آوردن موهای طبیعی و تماشای رشد و شکل گیری آن ها در طول زمان است. بنابراین کاشت مو نتیجه دائمی دارد و موهای کاشته شده هرگز از بین نمی روند. کاشت مو باعث ایجاد شوک به فولیکول ها می شود و شما به طور طبیعی سه ماه پس از عمل شاهد ریزش موهای خود خواهید بود. اما این یک روند طبیعی است و به معنای موقتی بودن نتیجه نیست. پس از گذراندن دوره نقاهت با گذشت زمان، 6 تا 12 ماه پس از عمل کاشت مو، شما بهبودی کامل پیدا می کنید و موهای کاشته شده رشد می کنند و شکاف ها و موهای نازک را پر می کنند.

فولیکول‌های جابجا شده راهی برای حرکت به عقب و شروع به تولید مو پس از بهبودی ندارند. البته گاهی به دلیل مراقبت نامناسب، کاشت نامناسب و یا دلایل ارثی، موهای کاشته شده پس از مدتی می ریزند. در این صورت باید توسط پزشک معاینه شوید و به فکر ترمیم یا کاشت مجدد مو باشید. به طور کلی نتایج کاشت قابل برگشت نیست و بهتر است قبل از عمل با پزشک خود مشورت کرده و تصمیم نهایی را بگیرید.

چرا قبل از کاشت مو نیاز به تراشیدن سر داریم ؟

در روش هایی که پیوند به صورت دانه ای برداشت می شود یا متقاضی موهای خاکستری زیادی دارد، پزشک ناحیه برداشت شده را تراشیده تا موقعیت پیوندها را بهتر تشخیص دهد. برای اینکه تراکم و یکنواختی مو در ناحیه گیرنده مطابق انتظار متقاضی باشد، بخشی از موهای اطراف این ناحیه تراشیده می شود تا پزشک کنترل کافی برای تعیین محل دقیق مو را داشته باشد.

این نشان می دهد که تراشیدن سر برای کاشت مو ضروری است. اما امروزه روش هایی وجود دارد که دیگر نیازی به موهای کوتاه نیست. در این روش ها حتی توصیه می شود موهای خود را بلند نگه دارید تا محل برداشت تا زمان بهبودی پوشانده شود. نکته مهم این است که این روش ها برای همه قابل استفاده نیست و پزشک باید تشخیص دهد که آیا کاندید کاندیدای مناسبی برای این شغل است یا خیر. کاشت مو به طور کلی برای زنان بدون تراشیدن سر استفاده می شود. اما برای آقایان بسته به شرایط آن ها امکان پذیر است. برای اطلاع از هزینه کاشت مو برای خانم ها با بهترین پزشکان مشورت کنید.

روش های کاشت مو بدون تراشیدن سر 

کاشت مو بدون تراشیدن

فرآیند کاشت مو بدون اصلاح همانند کاشت موی سنتی FUE است. فولیکول های مو از ناحیه اهداکننده استخراج و سپس به ناحیه گیرنده پیوند می شوند. با این حال، تفاوت اصلی این است که موهای ناحیه اهدا کننده به طور کامل تراشیده نشدند و این باعث می شود که این روش محتاطانه تر شود و قسمت اهدا کننده سر کمتر دیده شود. مزایای کاشت مو بدون اصلاح عبارتند از: زمان بهبودی کوتاه تر، ظاهر بهتر در طول دوره نقاهت و نتایج طبیعی تر. از آنجایی که موهای ناحیه اهدا کننده به طور کامل تراشیده نشدند، پوست سر کمتر آسیب می بیند و خطر کمتری برای زخم یا عفونت وجود دارد. اگر برای کاشت مو نیاز به طاسی دارید، باید گفت که در همه کلینیک های کاشت مو، امکان کاشت مو بدون تراشیدن وجود ندارد و این روش ممکن است برای همه مناسب نباشد. توصیه می شود برای تعیین اینکه آیا کاشت مو بدون تراشیدن برای شما مناسب است یا خیر، با یک متخصص کاشت مو مشورت کنید.

کدام روش از کاشت مو به تراشیدن سر نیاز ندارد ؟

کاشت موی واحد فولیکولی FUE روشی است که نیازی به تراشیدن کل سر ندارد. با FUE، فولیکول‌های موی فردی از ناحیه اهداکننده با استفاده از یک ابزار تخصصی برداشته می‌شوند. این فولیکول‌ها سپس به ناحیه گیرنده پیوند می‌شوند. از آنجایی که فقط فولیکول های مو برداشته و پیوند می شوند، نیازی به تراشیدن کل سر نیست. در عوض، ناحیه اهداکننده تنها به برش‌های بسیار کوچک به قطر کمتر از 1 میلی‌متر نیاز دارد که برای به حداقل رساندن جای زخم پخش می‌شوند. ناحیه گیرنده برش های کوچکی خواهد داشت، اما این برش ها توسط موهای کاشته شده پوشانده می شوند و پس از رشد مجدد مو غیرقابل تشخیص خواهند بود. مهم است که گزینه های کاشت مو خود را با یک متخصص ترمیم مو دارای مجوز و با تجربه در میان بگذارید تا تعیین کنید کدام روش به بهترین وجه با نیازها و اهداف فردی شما مطابقت دارد.

معایب نتراشیدن مو برای کاشت مو :

در ادامه به معایب نتراشیدن مو برای کاشت مو می پردازیم :

هزینه بیشتر :

در برخی موارد، بازبینی کامل ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد زیرا جراح ممکن است نیاز به اقدامات احتیاطی بیشتری برای به حداقل رساندن جای زخم و اطمینان از کار بهینه داشته باشد. مهم است که مزایا و معایب اصلاح کامل برای کاشت مو را بسنجید و گزینه های خود را با یک متخصص کاشت مو باتجربه در میان بگذارید تا تعیین کنید چه چیزی برای نیازها و اهداف فردی شما بهترین است.

تاثیر آرایشی موقت :

تراشیدن کامل موها ممکن است به یک اثر آرایشی موقت منجر شود، زیرا تا زمانی که موها دوباره رشد کنند، بیمار طاسی قابل توجهی خواهد داشت.

زمان بهبودی طولانی :

با تراشیدن کامل مو، پوست سر بیشتر در معرض و آسیب پذیرتر می شود، که می تواند منجر به زمان بهبودی طولانی تر و افزایش ناراحتی در طول فرآیند بهتر شدن شود.

اختلالات کار :

برای افرادی که در مشاغل خاصی مانند فروش، سرگرمی یا اجرای قانون کار می کنند، یک تغییر کامل برای کاشت مو می تواند منجر به اختلال در کار و از دست دادن درآمد شود.

کاشت مو بدون تراشیدن

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای کاشت مو بدون تراشیدن موها هستند ؟

مو یکی از عوامل ضروری برای افزایش جذابیت و اعتماد به نفس افراد خواهد بود. اما عوامل بسیاری مانند بیماری، افزایش سن، استفاده از مواد شیمیایی و شامپو باعث می شود فولیکول های مو ضعیف شده و فرد دچار ریزش مو شود. در این میان افرادی هستند که بیش از دیگران به حفظ ظاهر موهای خود اهمیت می دهند. این افراد شامل بازیگران، نمایندگان، ورزشکاران و افراد دیگری هستند که به دلیل ماهیت کارشان باید ظاهر خود را حفظ کنند. زیرا این افراد بیش از سایر افراد جامعه در معرض دید هستند و برای آن ها ظاهر اهمیت بیشتری دارد.

کاشت مو بدون تراشیدن سر باعث شد بعد از مدت کوتاهی به محل کار خود بازگردند و بدون اینکه کسی متوجه شود دوباره شروع به کار کنند. سایر افرادی که کاشت موی طبیعی به آن ها توصیه می شود خانم هایی هستند که همیشه به زیبایی و ظاهر خود اهمیت می دهند و نگران ریزش مو هستند. افرادی که از ترمیم مو استفاده می کنند، طی 6 تا 12 ماه پس از کاشت موی طبیعی، شاهد رشد تدریجی مو خواهند بود و تعداد کمی از آن ها متوجه تغییر عمده در ظاهر خود خواهند شد.

هزینه کاشت مو بدون تراشیدن سر

اگر به این فکر می کنید که آیا برای کاشت مو طاسی شوید یا به دنبال روش کاشت مو بدون تراشیدن سر خود هستید، باید هزینه هر دو روش را در نظر بگیرید. هزینه کاشت مو بدون تراشیدن سر بسته به عوامل مختلفی از جمله روش مورد استفاده، محل کلینیک، تجربه و تخصص جراح و همچنین میزان موهای کاشته شده متفاوت است. استخراج واحد فولیکولی، که یک روش کاشت مو است که نیازی به تراشیدن کل سر ندارد، به طور کلی گران‌تر از روش‌های دیگر مانند کاشت واحد فولیکولی است. این به این دلیل است که FUE یک روش پیچیده تر و طولانی تر است که به مهارت های فنی پیشرفته و تجهیزات تخصصی نیاز دارد.

لازم به یادآوری است که کاشت مو تاثیر بسزایی در ظاهر و اعتماد به نفس شما دارد. انتخاب کلینیک و جراح مناسب برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن بسیار مهم است. توصیه می شود تحقیقات خود را انجام دهید، نظرات را بخوانید و از دوستان یا اعضای خانواده که تجربه کاشت مو مثبتی داشتند، توصیه هایی بخواهید. در نهایت، هزینه کاشت مو بدون اصلاح به نیازها و اهداف فردی شما بستگی دارد. مهم است که گزینه های خود را با یک متخصص ترمیم مو مجاز و مجرب در میان بگذارید تا بهترین برنامه را برای نیازهای شما تعیین کنید.

نتراشیدن مو برای کاشت مو چه مزایایی دارد ؟

در ادامه با مزایای نتراشیدن مو برای کاشت مو آشنا می شوید :

تجسم بهتر :

تراشیدن مو به طور کامل امکان تجسم بهتر پوست سر و فولیکول های مو را فراهم می کند که به جراح کمک می کند تا روش را برنامه ریزی و اجرا کند.

بیشتر شدن بازده پیوند :

با تراشیدن کامل مو، جراح دسترسی آسان‌تری به ناحیه اهداکننده دارد و می‌تواند فولیکول‌های مو بیشتری را استخراج کند که منجر به بازده پیوند بیشتر و نتایج کامل‌تر می‌شود.

هزینه کاشت مو بدون تراشیدن سر 

کاشت مو زنان بدون تراشیدن سر

زنان می توانند که برای کاشت موهای خود کل سر شان را نتراشند و گرافت موهایشان را به راحتی پیوند دهند. روش های کاشت مو در طی چندین سال کامل شده است و اکثر پزشکان و جراحان در حاضر گزینه‌هایی را در اختیار بیماران قرار می دهند که امکان ترمیم یافتن مو با احتیاط بیشتر و به صورت طبیعی تر فراهم گردد.

یک روش متداول در زنان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، استخراج واحد فولیکولی (FUE) نامیده می شود. این روش مربوط به برداشت فولیکول های مو از ناحیه اهداکننده پوست سر است. این قسمت ها به طور معمول پشت یا کناره‌های سر می باشند. در ادامه با کمک یک ابزار سوراخ کننده کوچک این روش انجام می گیرد. در ادامه فولیکول‌های خارج شده به قسمت های نازک یا طاسی پوست سر پیوند زده می شوند.

بر عکس روش قدیمی و کهن، که مربوط به برداشتن نوار وسیعی از پوست سر از پشت سر می باشد و در ادامه جدا سازی آن به فولیکول‌های تکی می باشد، روش FUE جای زخم بسیار کمی را در پوست به وجود می آورد و فرد سریعا درمان می شود و بهبود می یابد. این مسئله در ضمن به یک روش بهتر و مناسب تر جهت ترمیم کردن مو اجازه می دهد، که می تواند مخصوصا برای خانم هایی که دارای الگوهای ریزش مو پراکنده تری اند، مفیدتر واقع شود.

اهمیت دادن به این مسئله ضروری و مهم است که کاشت مو امکان دارد برای همه اشخاص گزینه ایده آلی نباشد و بهترین راهکار به نوع ریزش مو و اهداف منحصر به فرد هر فرد وابسته است. همیشه این گونه ذکر می شود که برای انجام کاشت مو با یک دکتر متخصص و مجرب در حوزه کاشت مو مشورت کنید تا ایده آل ترین برنامه درمانی را برای نیازهای فردی خود تعیین کنید.

بهترین و جدیدترین روش کاشت مو :

یکی از جدیدترین روش های کاشت مو، کاشت FUE است که در این روش موها با ابزار میکروموتور از نواحی پشت سر برداشته می‌شوند و در نواحی پراکنده سر که نیاز به رشد مو دارند کاشته می‌شوند. این تکنیک به دلیل مزایایی مانند کاهش درد و عوارض بعد از عمل، زمان بهبودی کوتاه تر و نتایج طبیعی تر، جایگاه ویژه ای در زمینه کاشت مو در ایران و جهان پیدا کرده است.

بهترین و جدیدترین تکنیک ها برای هر فرد توسط پزشک متخصص وی تعیین می شود، اما با پیشرفت تکنولوژی در زمینه کاشت مو و کاشت ابرو، پیشرفت های زیادی حاصل شده است. هر روش جدید ارائه شده در کاشت مو عیوب روش های قبلی را برطرف می کند و با قدرت و ظرافت برتر به نتیجه مطلوب می رسد.

آیا کاشت مو دائمی است ؟

نتایج کاشت مو با روش های مختلف مدت زیادی باقی می ماند به همین دلیل انتقال فولیکول مو را باید یک تکنیک دائمی دانست. فولیکول های کاشته شده، مانند سایر فولیکول های مو، طول عمر خاصی دارند. گاهی اوقات ممکن است مقدار موی تولید شده به تدریج کاهش یابد، اما به ندرت این اتفاق می افتد. اگر به این فکر می‌کنید که آیا کاشت مو انجام دهید یا نه، می‌توان گفت که محلول کاشت مو دائمی برای مقابله با حجم کم مو و طاسی نتایج بسیار طبیعی دارد. به همین دلیل است که اکثر متخصصان پوست و مو این روش را برای افزودن مو به ریش، سینه، مژه ها و ابروها توصیه می کنند.

طول عمر کاشت مو چقدر است ؟

کاشت مو یکی از روش هایی است که دوام زیادی دارد و شرایط هر فرد باعث می شود نتایج آن متفاوت باشد. این به ندرت اتفاق می افتد و اکثر افراد از نتیجه کاشت مو خود راضی هستند. فولیکول های کاشته شده مانند فولیکول های طبیعی مو دارای طول عمر خاصی هستند. در برخی افراد، افزایش سن، بیماری یا شیوه زندگی باعث نازک شدن فولیکول های مو می شود. در نتیجه کاشت مو کیفیت اولیه خود را از دست می دهد اما این به معنای قطع کامل رشد مو نیست و معمولاً فولیکول ها تا پایان عمر رشد محدودی دارند.

کلام آخر

افرادی که دارای ریزش مداوم موها و کم پشتی هستند می توانند از کاشت مو استفاده کنند. امروزه دغدغه بسیاری از افراد کاشت مو بدون تراشیدن سر است که این روش امکان پذیر است و افراد می توانند از این روش بهره ببرند. کاشت مو یک پروسه زیبایی است و تاثیر زیادی در زیبایی افراد دارد. از این که ما را انتخاب کردید و به یکی از همراهان ما در سایت آوینا کرج اضافه شدید خیلی متشکریم. ما در این مقاله جدیدترین اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. اگر سوالی در رابطه با کاشت مو دارید، نظرتان را کامنت بگذارید تا در سریع‌ترین زمان به شما پاسخ داده شود.

5/5 - (1 امتیاز)

mahtab

من مهتاب شهریاری هستم. 5 سال سابقه در زمینه تولید محتوا دارم و علاقه زیادی به تولید محتوا در زمینه پزشکی و سلامت دارم. امیدوارم با ارائه اطلاعات مفید و ارزشمند توانسته باشم به شما کمک کرده باشم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان (کلیک کنید)