ما در این مقاله سعی داریم شما را با کاشت ابرو به روش FUT آشنا کنیم. ابرو یکی از برجسته ترین قسمت های صورت است که زیبایی آن جذابیت چهره را دو چندان می کند و وجود هر عیب و نقصی می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس فرد شود. حالات صورت با ابروها نشان داده می شود و ابروها وظیفه محافظت از چشم ها را بر عهده دارند. بسیاری از افراد ممکن است در طول زندگی خود دچار ریزش مو شوند. علت این مشکل را می توان در وراثت، تغذیه، وجود بیماری ها یا حتی اتفاقات مختلف جستجو کرد. در گذشته راه های زیادی برای جبران فضای خالی ابرو وجود دارد. امروزه روش های زیادی برای از بین رفتن این مشکل وجود دارد که یکی از آن ها کاشت ابرو است. در ادامه برای آشنا شدن با کاشت ابرو به روش FUT با ما همراه باشید.

کاشت ابرو چیست ؟

کاشت ابرو هایپرنچرال یکی از محبوب ترین خدمات زیبایی است. زیرا ابروها تاثیر شگفت انگیزی در زیبایی صورت و چشم ها دارند. اما متاسفانه ابروها مانند مو می ریزند. دلایل مختلفی برای ریزش ابرو وجود دارد. افزایش سن، بیماری های مختلف، مصرف دارو و برداشتن بیش از حد ابروها از علل ریزش ابرو هستند. برخی افراد به دلایل ژنتیکی ابروهای کم پشت و نازک دارند و ترجیح می دهند با کاشت ابرو ابروهای خود را به طور طبیعی پرپشت و پرپشت کنند.

در کاشت ابرو طبیعی، موهای قسمت خاصی از سر مانند اطراف گوش به ابرو منتقل می شود. تکنیک و روش کاشت ابرو در واقع همان تکنیک کاشت مو است. به این ترتیب فولیکول های منتقل شده به ناحیه ابرو مانند ابروهای طبیعی به رشد خود ادامه می دهند. بنابراین نتیجه کاشت ابرو دائمی است و مانند ابروهای طبیعی نیاز به اصلاح دارند. از طرفی با کاشت ابرو طبیعی می توان از همان ابتدا شکل ابروی مورد نظر را طراحی و ایجاد کرد. برای انجام این روش به بهترین مرکز کاشت ابرو مراجعه فرمایید.

کاشت ابرو چیست ؟

دلایل ریزش ابرو

در ادامه با دلایل ریزش ابرو آشنا می شوید :

عوارض استفاده از دارو :

برخی از داروها باعث ایجاد یک سری عوارض جانبی می شوند که می تواند روی ابروها تأثیر بگذارد، مانند داروهایی که برای شیمی درمانی و درمان سرطان استفاده می شوند.

بیشتر شدن سن :

با گذشت زمان فرآیند تولید مو از فولیکول های مو متوقف می شود و موها نازک و ضعیف می شوند و ریزش ابروها و یا کاهش حجم و ضخامت آن ها کاملا طبیعی است.

بر هم خوردن تعادل هورمون ها :

مشکلات تیروئید چه کم کاری و چه پرکاری تیروئید می تواند یکی از دلایل ریزش ابرو باشد.

شرایط پوستی :

مانند درماتیت آتوپیک، پسوریازیس یا درماتیت سبورئیک، می توانند منجر به التهاب و خشکی پوست و از دست دادن برخی از ابروها شوند.

بیماری های خود ایمنی :

در چنین شرایطی، سیستم ایمنی به اشتباه به سلول های بدن حمله می کند که ممکن است سلول های سالم مسئول رشد مو را هدف قرار دهد که در نهایت منجر به ریزش مو از جمله ریزش مو می شود.

مشکلات تغذیه ای :

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مانند کمبود بیوتین، کمبود اسیدهای چرب یا کمبود روی می تواند از جمله دلایل ریزش ابرو باشد.

کاشت ابرو به روش FUT چیست ؟

ابتدا یک برش نواری باریک به عرض یک تا یک و نیم سانتی متر در پشت سر ایجاد می شود تا فولیکول ها برداشته شوند. دلیل انتخاب این ناحیه این است که موهای پشت سر در برابر ریزش مقاوم بوده و پس از کاشت نمی ریزند. در این مرحله، جراح باید برش را به گونه ای انجام دهد که تا حد امکان کمتر جای زخم و اسکار باقی بماند. در مرحله بعد گرافت ها باید از نوار جدا شوند. این مرحله نیاز به دقت بالایی دارد و به همین دلیل است که زیر میکروسکوپ های ویژه انجام می شود. بسته به ضخامت ابرو، 100 تا 250 گرافت برداشته می شود. پس از جداسازی گرافت ها، برش های بسیار کوچکی روی ابرو ایجاد می شود تا فولیکول ها قابل پیوند باشند. عمق و زاویه موهای کاشته شده باید به گونه ای باشد که طبیعی ترین نتیجه را به همراه داشته باشد و نحوه و الگوی رشد طبیعی ابروهای فرد در نظر گرفته شود. برای اطلاع از هزینه کاشت ابرو طبیعی با بهترین پزشکان مشورت کنید.

دلایل ریزش ابرو 

مراقبت های قبل از کاشت ابرو :

یکی از مهم ترین اقدامات در مورد کاشت ابرو FUT شرکت در جلسات مشاوره است تا پزشک با معایناتی که انجام می دهد از سلامت جسمانی و عدم اطمینان در مورد بیماری های زمینه ای و خاص مطلع شود. قبل از کاشت مو باید ابتدا آزمایش هایی انجام دهید که این آزمایش ها عبارتند از : آزمایش های هورمونی جهت بررسی علل ریزش مو، آزمایش خون و بررسی تعداد گلبول های قرمز و اطمینان از عدم ابتلا به کم خونی، آزمایش ایدز و هپاتیت، تست زمان پروترومبین و ترموپلاستین به منظور تعیین میزان لخته شدن خون، قند خون ناشتا به منظور تشخیص ابتلا به دیابت. یک تا دو هفته قبل از کاشت ابرو، باید از استفاده از داروهای ضد انعقاد و ضد التهابی غیر استروئیدی خودداری شود، زیرا این داروها خطر خونریزی در حین و بعد از عمل جراحی را افزایش می دهند.

به همین دلیل است که باید فهرستی از داروهایی که مصرف می کنید به پزشک ارائه دهید تا در صورت لزوم تغییراتی در روند و روش مصرف ایجاد شود. 3 روز قبل از کاشت ابرو باید از تماس مستقیم با نور خورشید و آفتاب سوختگی خودداری شود. دو هفته قبل از کاشت ابرو باید از کشیدن سیگار و نوشیدنی های الکلی خودداری کنید. 48 ساعت قبل از جراحی نباید قهوه و نوشیدنی های کافئین دار مصرف شود. حتما یک روز قبل از عمل حمام کنید و از تمیزی کامل پوست خود مطمئن شوید، زیرا حمام کردن تا 48 ساعت پس از کاشت ممنوع خواهد بود. در روز عمل، صورت باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه مواد آرایشی باشد.

بعد از کاشت ابرو به روش FUT چه مراقبت هایی باید انجام شود ؟

پس از کاشت ابرو به روش FUT لیستی از مراقبت ها، بایدها و نبایدها به شما داده می شود که به شما کمک می کند به نتایج ایده آل تری برسید و از عوارض جانبی مانند ریزش ابرو جلوگیری کنید. توصیه می شود پس از کاشت ابرو چند روز در خانه بمانید و استراحت کنید. شما باید به مدت یک ماه از فعالیت بدنی شدید و ورزش خودداری کنید. توجه داشته باشید که نباید به ابروها فشار و ضربه وارد شود، زیرا خطر ریزش ابروهای کاشته شده وجود دارد. باید از خاراندن، لمس و ماساژ ابروهای خود اجتناب کنید.

پس از جراحی تا حد امکان آب بنوشید تا رشد و سلامت پیوند را افزایش دهید. از مصرف داروهای بدون نسخه خودداری کنید، اما داروها و آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک را به طور منظم و طبق دستور مصرف کنید. به رژیم غذایی خود توجه کنید و انواع ویتامین ها، پروتئین ها، میوه ها و سبزیجات تازه را در سبد غذایی خود بگنجانید. توصیه می شود تا حد امکان از خشک کردن موها بعد از حمام خودداری کنید تا گرما با ابروها تماس پیدا نکند. از تماس مستقیم با نور خورشید یا رفتن مکرر به سونا و سولاریوم باید به مدت دو هفته خودداری شود.

نحوه کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT یک روش اساسی و رایج برای کاشت ابرو طبیعی است. معمولا برای هر ابرو 400 تار مو یا کمی بیشتر مورد نیاز است. برای کاشت ابرو FUT، بانک مو مربوط به موهای پشت سر و بین گوش های فرد است. از آنجایی که موهای ابرو اغلب ریز و به صورت تک فولیکول هستند، موهای پشت گوش و زیر گردن شباهت بیشتری به ابرو دارند، بنابراین پزشک موهای این ناحیه را برداشته و در ناحیه ابرو کاشت می کند.

موهای ابرو به صورت جداگانه و در واحدهای فولیکولی متشکل از 1 تا 4 تار مو رشد می کنند، به همین دلیل است که موهای برداشته شده از بانک مو باید با استفاده از میکروسکوپ های قوی به دو قسمت تقسیم شوند. سپس، هر یک از این رشته های تقسیم شده در محل های گیرنده قرار می گیرند. از آنجایی که ابروها به روش خاصی رشد می کنند، این شغل به مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد. همچنین انحنای طبیعی مو و کاشت مو به صورت مورب یکی از مهم ترین نکات طبیعی جلوه دادن ابروها است.

نحوه کاشت ابرو به روش FUT 

آیا نتیجه کاشت ابرو به روش FUT دائمی است ؟

بله دائمی است موهایی که بعد از کاشت ابرو رشد می کنند دائمی هستند. موهای ابرو تا آخر عمر رشد می کنند و هیچ تفاوتی با موهای طبیعی ندارند. برای برخی ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا این ابروها قابل رنگ شدن هستند یا خیر و پاسخ مثبت است و این ابروها با ابروهای طبیعی و اصلی شما تفاوتی نخواهد داشت اما باید از متخصص بپرسید که چه مدت بعد از کاشت ابرو طبیعی می گذرد. با روش FUT می توان ابروها را رنگ کرد.

رشد ابرو در کاشت ابرو به روش FUT :

یکی از مشکلاتی که افراد در کاشت ابرو به روش FUT با آن مواجه می شوند، ویژگی موهای انتقال یافته به ابرو است. به عنوان مثال، موهای ابرو سریعتر و بلندتر از حد معمول رشد می کنند و باید آن ها را کوتاه کنید. معمولا هر 10 روز یک بار باید نوک آن ها را با قیچی برش داد تا زاویه و جهت رشد با هم ادغام نشود. البته پس از مدتی که مو در این ناحیه قرار می گیرد با شرایط جدید سازگار می شود و رشد آن متناسب با ناحیه ابرو خواهد بود. اما در سال اول، شاهد رشد موهای زیادی در ناحیه ابرو خواهید بود. پس از مدتی که حدود دو ماه طول می کشد، موهای ابرو شروع به ریزش می کنند، نگران ریزش مو نباشید زیرا پس از پایان شوک جراحی در ناحیه ابرو، پس از چند هفته موها شروع به ریزش می کنند دوباره رشد کرده و ضخیم تر می شوند. بنابراین می توانید رشد و نتیجه نهایی کاشت ابرو را حدود 10 تا 12 ماه پس از عمل مشاهده کنید.

کاشت ابرو به روش FUT چه معایبی دارد ؟

اگرچه این روش با حداقل درد همراه است، اما بخیه ضروری است و به این دلیل انجام می شود که یک عمل جراحی محسوب می شود. بنابراین باید مراقب بود که محل زخم عفونی نشود. کاشت ابرو با استفاده از این روش ابروی زیبایی ایجاد کرد، اما اگر متخصص هنگام دوخت نوار با ظرافت کار نکند، جای زخم در نوار باقی می ماند. البته این نوار زیر پوشش موهای دیگر پنهان می شود، اما اگر موها رشد کنند یا خیلی کوتاه شوند، جای زخم به راحتی قابل مشاهده است. البته باید توجه داشت که جای زخم به مرور زمان کمرنگ شده و از بین می رود. در نهایت شدت این اسکار به نحوه بخیه زدن و مهارت پزشک مرتبط است.

کاندیدای مناسب برای کاشت ابرو به روش FUT

بسیاری از افراد به دلایل مختلف به کاشت ابرو نیاز دارند. عواملی که باعث ریزش ابرو می شوند عبارتند از: برداشتن یا اصلاح غیراصولی موهای زائد ابرو، بیماری های مربوط به تیروئید، جای زخم، خالکوبی و فیبروز ابرو، سوختگی، عوامل ژنتیکی و …. اگر هر یک از دلایل ذکر شده در شرایط شما صدق می کند، بهترین راه حل برای رسیدن به فرم مطلوب ابرو، کاشت ابرو طبیعی است. روش هایی مانند تاتو، هاشور و نام هایی مانند کشیدن ابرو و میکرونیدلینگ که اغلب در سالن های زیبایی انجام می شود، هرگز نتیجه طبیعی و دائمی نخواهد داشت.

افرادی که مادرزادی یا ژنتیکی ابروهای نازکی دارند. افرادی که به دلایل مختلف مانند بیماری های زمینه ای یا بیماری های پوستی دچار ریزش مو در ناحیه ابرو می شوند. افرادی که تمام یا قسمتی از ابروهای خود را به دلیل جراحت، سوختگی، بخیه، جراحی، شکستگی و … از دست دادند. افرادی که ابروهای خود را تاتو کردند و می خواهند ابروهایشان طبیعی تر به نظر برسد. افرادی که به دلیل کندن بیش از حد ابروهای خود ابروهای نازک دارند. افرادی که از شکل، حالت یا فرم ابروهای خود ناراضی هستند و قصد تغییر آن را دارند.

کاندیدای مناسب برای کاشت ابرو به روش FUT 

کاشت ابرو به روش FUT برای چه کسانی مناسب نیست؟

کاشت ابرو جزو روش های ایده آل و عالی برای داشتن ابروهایی خوش فرم و پرپشت است ولی انجام این روش به بعضی از افراد توصیه نمی شود و نتایج خوبی برای آن ها در پی ندارد.  کسانی که در حاضر به بیماری ریزش موی تکه ای مبتلا هستند یا درگیر مشکل آلوپسی آره آتا می باشند. این اشخاص ممکن است که با ریزش موی لکه ای در قسمت های متفاوت بدن خود مواجه گردند. کسانی که به اختلالات خونریزی مبتلا می باشند یا دچار مشکل لخته شدن خون هستند، نمی توانند گزینه خوبی برای کاشت ابرو باشند. آن دسته از افرادی که مبتلا به بیماری های آلوپسی توتالیس و آلوپسی یونیورسالیس هستند، باید از کاشت ابرو انصراف دهند.

کسانی که به آلوپسی توتالیس مبتلا می باشند، دچار ریزش تمام موهای سر و برخی مواقع موهای مژه ها و ابروها می شوند و اما فرد مبتلا به آلوپسی یونیورسالیس، ممکن است که ریزش تمام موهای بدن خود از جمله مژه ها، ابروها، صورت، سر و بدن را تجربه کند. کسانی که به عارضه تریکوتیلومانیا مبتلا می باشند یا افرادی که تمایل دارند، موهای خود را بکنند، نباید کاشت ابرو به طور کلی انجام دهند. اشخاصی که در گذشته سابقه مشکلات و عوارضی حین جراحی داشته اند، نباید اقدام به کاشت ابرو کنند زیرا این روش به صورت جراحی و با بیهوشی یا بی حسی انجام می گیرد.

هزینه کاشت ابرو به روش FUT چقدر است؟

افرادی که می خواهند کاشت ابرو انجام دهند باید هزینه هایی را پرداخت کنند و این هزینه ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال موقعیت مکانی و جغرافیایی کلینیک مورد نظر، مسئله بسیار مهمی می باشد زیرا هر چه کلینیک در موقعیت بهتری با دسترسی عالی تری واقع شده باشد، می بایست هزینه بیشتری پرداخت کرد.

اگر کلینیک از تجهیزات و ابزار پیشرفته برای درمان و جراحی استفاده کند، ممکن است هزینه بیشتری از بیماران دریافت کند. در صورتی که جراح متخصص کاشت ابرو از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشد، نتایجی که از کاشت ابرو حاصل می شود بهتر خواهد بود و در نهایت احتمال افزایش هزینه ها وجود دارد. در ضمن زمانی که جراح همین روش FUT را برای شما برگزیند، هزینه ها بیشتر می شود چون این روش جزو روش های گران قیمت می باشد.

کلام آخر

قبل از انجام این روش سعی کنید بهترین کلینیک و بهترین پزشک را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

mahtab

من مهتاب شهریاری هستم. 5 سال سابقه در زمینه تولید محتوا دارم و علاقه زیادی به تولید محتوا در زمینه پزشکی و سلامت دارم. امیدوارم با ارائه اطلاعات مفید و ارزشمند توانسته باشم به شما کمک کرده باشم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان (کلیک کنید)