مراقبت بعد از لیفت با نخ

ما در این مقاله سعی داریم شما را با مراقبت بعد از لیفت با نخ آشنا کنیم. لیفت با نخ یکی از محبوب ترین روش های درمانی است که بسیاری از افراد برای تغییرات جزئی و درمان افتادگی پوست از آن استفاده می کنند. بسیاری از افراد با پیری پوست دست و پنجه نرم می کنند و این مشکلات برای آن ها آزار دهنده است و می خواهند خیلی زود از دست این مشکلات رهایی یابند. امروزه با روش لیفت با نخ می توان با پیری و افتادگی پوست خداحافظی کرد و پوستی شاداب و جوان داشت. در ادامه برای آشنا شدن با مراقبت بعد از لیفت با نخ با ما همراه باشید.

لیفت با نخ چیست ؟

این نوع لیفت صورت که برای رفع افتادگی پوست استفاده می شود، به لیفت پر معروف است. افرادی که دارای پوست شل، افتادگی و به اصطلاح پیری هستند می توانند از این روش استفاده کنند تا پوست خود دوباره شروع به تولید کلاژن کند. لیفت صورت با نخ که به عنوان یک روش کم تهاجمی شناخته می شود، کمک زیادی به جوان سازی پوست افراد می کند و بدون دردسر و سختی می تواند جایگزین جراحی لیفت صورت شود. برای استفاده از این روش، متخصصین پوست با استفاده از نخ، شما را به سمت بالا می کشند، سپس پس از سفت کردن نخ در محل مناسب، پوست شما کاملا سفت و جوان می شود. ظاهر پوست پس از مدتی بهبود می یابد و نیازی به درمان نخواهد بود.

این روش که از سال 1990 ایجاد شد، در بین مردم به خصوص خانم ها بسیار محبوب شده است. متخصصان برای اینکه بتوانند افتادگی صورت را با استفاده از لیفت با نخ از بین ببرند، به صورت دائم یا موقت از نقاط بسیار ظریف استفاده می کنند. به عبارت دیگر، جراحی که می خواهد این روش را روی فرد ایجاد کند، قسمت های آویزان و افتاده پوست را پس از برداشتن آن می دوزد تا علائم پیری در فرد از بین برود. این روش یک گزینه غیر تهاجمی برای لیفت صورت است. در این روش، پزشک تعدادی نخ را روی سطح صورت قرار می دهد، سپس با کشیدن پوست به سمت بالا و سفت کردن نخ، پوست شما را بالا می کشد. در این روش از نخ های مخصوصی استفاده می شود که از طریق پوست قابل جذب هستند. این نخ ها قابل مشاهده نیستند و فرآیند کلاژن سازی طبیعی پوست به دلیل جذب نخ در بدن فعال تر می شود.

لیفت با نخ چیست ؟

نحوه انجام لیفت با نخ

روش لیفت صورت با نخ ممکن است بسته به ناحیه مورد نظر شما و نحوه تشخیص پزشک شما متفاوت باشد، اما تکنیک اصلی به طور کلی یکسان است. هنگامی که برای جراحی آماده هستید، الکل و بی حسی موضعی روی پوست شما اعمال می شود. یک سوزن یا کانول نازک برای وارد کردن نخ ها به زیر پوست شما استفاده می شود. انجام عمل ممکن است 30 تا 45 دقیقه طول بکشد. پس از وارد کردن نخ ها، سوزن های مخصوص درج نخ برداشته می شود. ممکن است زیر پوست احساس فشار یا سفتی کنید. چند دقیقه بعد از بیرون آمدن سوزن ها، نخ ها به طور کامل وارد پوست شده و آماده لیفت پوست می شوند.

چه افرادی برای انجام لیفت با نخ مناسب هستند ؟

لیفت با نخ بیشتر برای افرادی مناسب است که به دنبال لیفت صورت طبیعی و غیر جراحی هستند. لیفت با نخ برای افرادی با افتادگی متوسط ​​پوست و نه شدت بالا قابل استفاده است که البته با تشخیص پزشک قابل تشخیص است. لیفت با نخ برای رفع چین و چروک صورت و گردن زنان و مردان 35 تا 50 ساله بسیار مناسب است.

بهبودی بعد از لیفت صورت با نخ :

فردی که از روش لیفت صورت با نخ استفاده کرده است می تواند بلافاصله پس از عمل به زندگی اجتماعی خود ادامه دهد. این روش بین 35 تا 40 دقیقه طول می کشد. پس از استفاده، تورم و کبودی خفیفی در صورت فرد مشاهده می شود. در چنین شرایطی هیچ اقدامی لازم نیست، این کبودی ها و تورم های خفیف در مدت کوتاهی خود به خود از بین می روند. ممکن است دو تا سه روز پس از مصرف خارش ایجاد شود. خارش خفیف است و در صورت بروز خودبخود از بین می رود.

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد ؟

نخ های قابل جذب مورد استفاده برای بالابر PDO و PLLA هستند. اگر نخ مورد استفاده PDO باشد عمر مفید آن تا دوازده ماه و اگر PLLA باشد حداقل 18 ماه ماندگاری دارد. یکی دیگر از عواملی که بر دوام لیفت با نخ تاثیر می گذارد، نوع پوست است. هرچه خاصیت ارتجاعی و لطافت پوست بیشتر باشد، اثر لیفت با نخ بیشتر می شود و ماندگاری آن بیشتر می شود. تعداد نخ های بالابر استفاده شده و نحوه قرارگیری سیم ها تأثیر زیادی در دوام آن دارد، بنابراین هر چه تعداد سیم ها بیشتر باشد و نخ های بیشتری در قسمت های مورد نظر به درستی قرار گیرد، ماندگاری آن بیشتر می شود.

ماندگاری پوست صورت به توصیه پزشک بستگی دارد و اگر این نکات به خوبی رعایت شود ماندگاری لیفت صورت با نخ بیشتر می شود. داشتن تغذیه خوب، اگر رژیم غذایی شما پس از لیفت صورت متعادل و سرشار از فیبر و ویتامین باشد، به ماندگاری لیفت صورت کمک می کند. سن یکی از عواملی است که بر طول عمر لیفت صورت تأثیر می‌گذارد: هر چه فرد مسن‌تر باشد، تولید کلاژن کاهش می‌یابد که منجر به افتادگی سریع‌تر پوست می‌شود. برای اطلاع از هزینه لیفت با نخ در کرج با بهترین پزشکان مشورت کنید.

انواع روش های لیفت با نخ

در ادامه با انواع روش های لیفت با نخ آشنا می شوید :

نخ های لیفت جذبی :

موادی که برای ساخت این نخ ها استفاده می شود، مواد زیست سازگار هستند و پس از مدتی جذب پوست می شوند و بدن هیچ واکنشی به این نخ ها نشان نمی دهد و فقط در اطراف این نخ ها رسوب می کند و منجر به تشکیل کلاژن می شود.

نخ های لیفت غیر قابل جذب :

مواد به کار رفته در این نخ ها بیشتر از نخ های طلا و الیاف است که این نخ ها جذب پوست نمی شوند و به طور دائم در پوست باقی می مانند و بیشتر این نخ ها برای افتادگی های شدید و برای نواحی حساس تر پوست استفاده می شود.

نخ های لیفت ترکیبی :

طراحی و ترکیب این نخ ها به گونه ای است که برخی از آن ها جذب پوست می شوند و برخی دیگر در داخل پوست باقی می مانند. آنچه این نوع نخ ها دارند، جابجایی آن ها در داخل پوست دشوار است. استفاده از هر یک از نخ های لیفتینگ به صلاحدید پزشک است و برای انجام لیفت با نخ، پزشک متخصص ابتدا ناحیه مورد نظر را علامت گذاری می کند تا سوزن های نازک با دقت بیشتری به پوست نفوذ کند.

برای انجام این روش لیفت صورت غیر تهاجمی بوده و نیازی به بریدگی و زخم روی پوست نیست، فقط چند سوراخ کوچک برای عبور سوزن و نخ روی پوست ایجاد می شود. سپس پزشک برای کاهش درد بیمار از بی حس کننده های موضعی استفاده می کند و سوزن نازک را با نخی که داخل آن قرار می گیرد وارد پوست می کند. پس از قرار دادن سیم در محل مورد نظر، پزشک به آرامی پوست را فشار می دهد تا شکل مورد نظر به دست آید و پوست از حالت افتادگی خارج شود.

انواع روش های لیفت با نخ 

با رعایت نکردن مراقبت های لیفت با نخ امکان دارد چه عوارضی ایجاد شود ؟

رعایت این دسته از مراقبت ها پس از عمل زیبایی لیفت با نخ توسط پزشک توصیه می شود که بسیار مهم است. عوارض جانبی مرتبط با این روش جوان سازی درد، التهاب و عفونت است که در صورت عدم رعایت می تواند بدتر شود. البته در برخی موارد رعایت همه این موارد توصیه نمی شود، اما استفاده از آن ها به شما آسیبی نمی رساند، اما شما را از بهبودی سریعتر و بهتر مطمئن می کند. از آنجایی که این تکنیک به مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد، زیبا جو باید سعی کند رنج ناشی از عوارض آن را حفظ کند.

خونریزی در محل درمان امری عادی و معمولی نیست، اگر در حین نگهداری نخ پس از لیفت صورت خونریزی در محل لیفت صورت رخ داد، سر خود را بالا نگه دارید و با فشار کم کمپرس سرد در اطراف صورت و گردن قرار دهید. از جمله علل خونریزی در این عمل زیبایی می توان به فشار خون بالا اشاره کرد که به دلیل خم شدن، بلند کردن و کشیدن اجسام سنگین و همچنین عطسه و سرفه زیاد در طول دوره مراقبت اتفاق می افتد. بنابراین برای جلوگیری از خونریزی توصیه می شود فعالیت های خود را محدود کرده و پس از 7 تا 10 روز فعالیت های روزانه خود را شروع کنید. گاهی اوقات استفاده از برخی داروها می تواند منجر به خونریزی شود که پزشک توصیه می کند در جلسات مشاوره از آن اجتناب کنید.

عوارض لیفت با نخ :

هر روشی می تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد و لیفت با نخ از این قاعده مستثنی نیست. البته معایب لیفت با نخ به نحوه استفاده از تکنیک ها بستگی دارد. اگر نخ ها به طور کامل مورد تایید FDA باشند، هیچ عارضه خاص یا متعددی را مشاهده نخواهید کرد. در ادامه به عوارض لیفت با نخ می پردازیم :

  • احساس کشیدگی پوست صورت
  • درد
  • بی حسی در ناحیه لیفت شده
  • پارگی نخ
  • حساسیت به لمس و درد شدید
  • احساس خارش پوست
  • قرمزی و کبودی ناحیه کاشت نخ لیفت

چه افرادی کاندیدای نامناسبی برای لیفت ابرو با نخ هستند ؟

برای انجام کلیه عمل های زیبایی باید از سلامت کامل برخوردار باشید. به همین دلیل لازم است سوابق پزشکی و داروهای خود را به پزشک اطلاع دهید. اگر باردار هستید، دیابت یا هر نوع بیماری خودایمنی دارید، نمی توانید از این روش استفاده کنید. اگر به دلایل مختلف مانند آفتاب شدید، سیگار کشیدن یا الکل دچار مشکلات پوستی هستید، تا زمانی که مشکل پوستی برطرف نشود، نمی توانید از لیفت با نخ استفاده کنید.

مراقبت بعد از لیفت با نخ

پس از لیفت صورت، فرد ممکن است دچار کبودی و تورم شود که با استفاده از کمپرس یخ تا دو روز می توان آن را کاهش داد. یک تا دو هفته پس از لیفت صورت، فرد باید از انجام حرکات شدید مانند گریه و خندیدن خودداری کند. بیمار باید پس از لیفت با نخ به مدت یک هفته از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات خودداری کند، زیرا نیکوتین موجود در سیگار و قلیان باعث تنگ شدن رگ‌های خونی و اختلال در گردش خون می‌شود. بیمار باید تا یک هفته پس از لیفت صورت با نخ از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کند. مردان باید تا دو هفته پس از لیفت با نخ از اصلاح صورت خود اجتناب کنند.

به مدت دو ماه از ماساژ ناحیه تحت درمان خودداری کنید. پس از برداشتن نخ در نواحی تحت درمان، ممکن است فرد احساس کشش کند که طبیعی است و جای نگرانی نیست. داروهای تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید. فرد باید تا دو هفته پس از برداشتن نخ از فعالیت بدنی و ورزش شدید خودداری کند. برای کاهش تورم، سر خود را بالاتر نگه دارید. برای این کار می توانید دو بالش زیر سر خود قرار دهید. ممکن است بیمار در چند روز اول احساس کند که پوست بیش از حد سفت شده است که به مرور زمان بهبود می یابد.

مراقبت بعد از لیفت با نخ

لیفت صورت با نخ به چند روش امکان پذیر است؟

روش اول:

بسیار کاربردی و ساده می باشد. متخصص پوست با کشیدن نخ های ظریف و جذب شونده در قسمت زیرین پوست، شقیقه ها، صورت و گردن شما را سفت تر می کند. زمانی که یک لیفت با نخ به پوست وارد می گردد، بدن شما به این روش واکنش نشان می دهد. حتی در صورتی که پوست شما به وسیله وسیله نخ های زیرپوستی آسیب ندیده باشد، بدن تان نخ را به عنوان ماده بخیه می شناسد و تحریک ایجاد کلاژن را در ناحیه دچار مشکل یا مستعد تحریک می کند.

روش دوم:

در محیطی که جراحی شما قرار است انجام بگیرد دراز می کشید. الکل، همراه با یک بی حس کننده موضعی یا بی حس کننده موضعی تزریقی، توسط دکتر جهت آماده سازی پوست شما برای جراحی استفاده می شود. از سوزن یا کانولا جهت وارد شدن نخ ها به زیر پوست استفاده می گردد، زیرا سوزن کانولا کاملا ظریف می باشد و در نهایت درد کاملا کم تری در این صورت حس می شود. ممکن است 30 تا 60 دقیقه زمان ببرد تا نخ ها به زیر پوست شما نفوذ کنند. انتخاب روش مناسب برای لیفت صورت با نخ، به نظر دکتر متخصص بستگی دارد و در ضمن ایشان شرایط و موقعیت بیمار را بررسی می کند و متناسب با آن، روش مورد نظر را بر می گزیند.

هزینه لیفت صورت با نخ چقدر است؟

افرادی که می خواهند پوست خود را صاف و شاداب کنند و چهره ای زیبا داشته باشند باید به هزینه های کلینیک و پزشک را بپردازند. مقدار مبلغی که کلینیک از شما درخواست می کند به موارد متعددی وابسته است و عوامل مختلفی می توانند این مقدار را کاهش یا افزایش دهند. یکی از عوامل بسیار مهم، جنس نخ و تکنیک مورد استفاده در کلینیک است زیرا هر چه از ابزار و تجهیزات بهتری برای لیفت با نخ استفاده شود، احتمال بهتر شدن نتایج حاصل از این روش بیشتر می شود و در نهایت هزینه ها افزایش می یابد.

کلینیکی که افراد برای لیفت با نخ انتخاب می کنند اهمیت زیادی دارد زیرا هر چقدر کلینیک مجهز تر باشد هزینه آن بیشتر می شود. در ضمن پزشکی که در کلینیک مشغول به فعالیت است و این روش را انجام می دهد، جزو موارد بسیار مهم می باشد زیرا تبحر و تجربه درخشان پزشک باعث بهتر شدن نتایج حاصل از این روش می شود و احتمال بیشتر شدن هزینه ها وجود دارد. برخی بیماران به دلیل شرایط پوستی شان نیاز به تلفیق روش های دیگر نیز دارند که در این صورت باید هزینه هنگفتی را بپردازند.

کلام آخر

قبل از انجام این روش سعی کنید بهترین کلینیک و بهترین پزشک را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. ممنون از این که تا آخر مقاله مراقبت بعد از لیفت با نخ همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

mahtab

من مهتاب شهریاری هستم. 5 سال سابقه در زمینه تولید محتوا دارم و علاقه زیادی به تولید محتوا در زمینه پزشکی و سلامت دارم. امیدوارم با ارائه اطلاعات مفید و ارزشمند توانسته باشم به شما کمک کرده باشم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان (کلیک کنید)