مدل کاشت ابرو طبیعی

ما در این مقاله سعی داریم شما را با مدل کاشت ابرو طبیعی آشنا کنیم. ابروها به عنوان ویژگی های بارز صورت، تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت چهره دارند. اما برخی از افراد ممکن است به دلایل مختلفی مانند بیماری ها، افزایش سن، بیماری های مختلف، مصرف مواد مخدر و برداشتن زیاد ابرو با مشکل کاهش غیر طبیعی موهای ابرو مواجه شوند. در گذشته از روش های سنتی مانند مداد و پودر ابرو برای پرتر شدن ابروها استفاده می شد، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کاشت ابرو به عنوان یک راه حل دائمی و موثر برای بهبود فرم و زیبایی ابرو شناخته شده است. در ادامه برای آشنا شدن با مدل کاشت ابرو طبیعی با ما همراه باشید.

کاشت ابرو طبیعی چیست ؟

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن فولیکول های مو از ناحیه ای از بدن مانند پوست سر برداشته شده و به ابرو پیوند زده می شود. در برخی افراد ابروها از نظر ژنتیکی نازک هستند. گاهی افراد ترجیح می دهند با کاشت ابروهای طبیعی ابروهای خود را پرپشت تر کنند. هدف از این روش ترمیم و بهبود شکل و ظاهر ابروها و ایجاد ابروهای پرتر و طبیعی تر برای ایجاد ظاهری جذاب تر است. موهای کاشته شده مانند موهای طبیعی ابرو رشد می کنند و می توان آن ها را حالت داد، کوتاه کرد یا حتی رنگ کرد تا شبیه ابروهای طبیعی باشد.

ابروها مانند چشم ها بخش مهمی از صورت را تشکیل می دهند و تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارند. ریزش مو با شدت های مختلف حتی در مرحله طاسی کامل برای افراد آشنا است. حتی برخی از افراد با وجود ریزش موی قابل توجه، نسبت به این مشکل حساس نیستند و به زندگی و کارهای روزمره خود مشغول هستند. اما ریزش ابرو یک فرآیند پذیرفته شده و جا افتاده نیست و اثرات روانی زیادی روی فرد می گذارد. انتخاب بهترین روش کاشت ابرو به افزایش اعتماد به نفس، جذابیت و زیبایی چهره کمک می کند و امکان تغییر شکل و طرح ابروها را مطابق میل فرد فراهم می کند. این روش با استفاده از تکنیک های پیشرفته و تخصصی انجام می شود و با ابروهایی منطبق با صورت فرد نتایج طبیعی را به ارمغان می آورد. برای انجام این روش به بهترین مرکز کاشت ابرو مراجعه فرمایید.

کاشت ابرو طبیعی چیست ؟

انواع روش های کاشت ابرو

در ادامه با انواع روش های کاشت ابرو آشنا می شوید :

کاشت ابرو به روش DHI :

در کاشت مو DHI از ابزاری به نام چوی استفاده می شود. این روش شامل استخراج فولیکول‌های مو از ناحیه اهداکننده و کاشت فوری آن‌ها در ناحیه گیرنده با استفاده از ابزار مخصوص قلم‌شکل به نام Choi implanter است. این ابزار ضمن ایجاد سوراخ در محل کاشت و قرار دادن فولیکول های استخراج شده در داخل این سوراخ ها، موها را به صورت دقیق و کنترل شده استخراج می کند. این روش توانایی کنترل دقیق تر زاویه و جهت کاشت مو را دارد و نتایج طبیعی و خیره کننده ای را به همراه دارد.

کاشت ابرو به روش FUE :

FUE جدیدترین روش کاشت ابرو است که در آن فولیکول های موی فردی از ناحیه اهداکننده مانند پشت سر برداشته می شود. سپس با استفاده از ابزار کوچکی به نام پانچ، موها را به صورت جداگانه جدا کرده و به جایی که نیاز به افزایش حجم ابرو است، پیوند می زنند. این روش کم تهاجمی است و هیچ اسکار خطی بر جای نمی گذارد. بنابراین به دلیل دقت بالا و نتایج طبیعی بسیار محبوب است.

کاشت ابرو به روش FUT :

در روش FUT، قسمتی از پوست را از پشت سر گرفته و سپس به صورت نواری برش می دهند. سپس بخش های کوچکتر حاوی واحدهای مو استخراج شده و در ناحیه ابرو کاشته می شود. این روش به طور کلی برای برداشت تعداد بیشتری از واحدهای فولیکول مو استفاده می شود.

کاشت ابرو به روش دستگاه اتوماتیک ربات Artas :

در این روش از ربات ها و هوش مصنوعی به عنوان کمک ماشینی برای کاشت طبیعی ابروها استفاده می شود. این ربات ها موهای ابرو را با دقت و سرعت بالا استخراج کرده و در محل مورد نظر کاشت می کنند. این روش همچنین با بهبود دقت عمل و سرعت عمل، نتایج بهتری را ارائه می دهد.

کاشت ابرو به روش نیوگرافت :

کاشت ابرو نیوگرافت یکی از مدرن ترین روش های کاشت ابرو طبیعی و یکی از پیشرفته ترین روش های مورد استفاده در کاشت مو و ابرو است. این روش از تکنیک های پیشرفته موی فولیکولی استفاده می کند تا ابروهایی طبیعی و جذاب به شما بدهد. در این روش از تکنیک FUE  برای رفع موهای زائد استفاده می شود، در واقع New Graft نسخه نیمه اتوماتیک روش FUE است.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستند ؟

کاشت ابرو طبیعی ممکن است برای افرادی که به دلیل افزایش سن، ژنتیک یا شرایط پزشکی مانند آلوپسی دچار عقب رفتگی ابرو هستند مناسب باشد. افرادی که بیش از حد ابروهای خود را برداشتند و اکنون دارای تکه هایی از ریزش مو هستند ممکن است کاندیدهای خوبی برای این روش باشند. افرادی که به دلیل سوختگی به طور جزئی یا کامل ابروهای خود را از دست دادند. افرادی که بخشی از ابروهای خود را به دلیل جراحی، بخیه یا جای زخم از دست دادند و می خواهند با کاشت ابرو ظاهر خود را بازگردانند. افرادی که از بدو تولد دارای ابروهای نازک یا بدون ابرو هستند. زنانی که به دلیل بلند کردن زیاد ابروهای کم حجم دارند. افرادی که از شکل و حالت ابروهای طبیعی خود ناراضی هستند. افرادی که قبلا از تاتو، هاشور یا میکروبلیدینگ برای تقویت ابروهای خود استفاده کردند. برای اطلاع از هزینه کاشت ابرو طبیعی با بهترین پزشکان مشورت کنید.

انواع روش های کاشت ابرو 

عوارض کاشت ابرو

توجه به این نکته حائز اهمیت است که در طی هر جراحی زیبایی از جمله کاشت ابرو ممکن است عوارضی ایجاد شود. با این حال، بسیاری از این عوارض موقتی هستند و خود به خود از بین می روند. ممکن است بلافاصله پس از جراحی تورم و کبودی در اطراف ناحیه پیوند و پلک های فوقانی را تجربه کنید که معمولا در عرض چند روز از بین می رود. ریزش موقت موهای کاشته شده در مرحله کاتاژن و به دنبال آن رشد مجدد آن ها یکی از عوارض کاشت ابرو است. خونریزی، اگرچه نادر است، اما ممکن است در طول عمل رخ دهد و نیاز به مراقبت های پزشکی مناسب دارد.

عفونت یک خطر بالقوه است، اما با مراقبت های مناسب پس از عمل و پروتکل های بهداشتی، این خطر به حداقل می رسد. جای زخم بخشی طبیعی از روند بهبودی است. با این حال، با تخصص یک جراح واجد شرایط، جای زخم معمولا به حداقل می رسد و به خوبی در ناحیه طبیعی ابرو پنهان می شود. پس از کاشت ابرو، رعایت دستورالعمل های مراقبت های بعدی که توسط جراح ارائه می شود بسیار مهم است. این ممکن است شامل اجتناب از فعالیت شدید، اجتناب از لمس ناحیه پیوند شده و تمیز و مرطوب نگه داشتن ابروها باشد. در روزهای اول پس از عمل، موهای کاشته شده ممکن است ریزش کنند، اما این طبیعی و قابل انتظار است.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو نیستند ؟

افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا، وضعیتی که با ریزش موی تکه تکه در هر نقطه از بدن مشخص می شود، افرادی که مشکلات لخته شدن خون یا اختلالات خونریزی دارند، افراد مبتلا به آلوپسی توتالیس یا آلوپسی یونیورسالیس، افراد مبتلا به تریکوتیلومانیا، افراد با سابقه عوارض جدی ناشی از جراحی زیبایی کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو نیستند و نمی توانند از این روش استفاده کنند.

زیبا سازی فرم چهره با کاشت ابرو :

نداشتن ابروی زیبا و خوش فرم روی صورت تاثیر زیادی روی صورت شما می گذارد و آن را پیرتر نشان می دهد اما با کاشت ابروی طبیعی می توانید به زیبایی چهره خود بی افزایید و سن خود را کاهش دهید. حتی اگر ابروهای شما متقارن نباشند، باز هم می توانید کاشت ابرو انجام دهید. معمولا با پیشرفت علم، مد و تکنولوژی، طرح های کاشت ابرو پیشرفت می کند و گاهی پیروی از آن برای دوستداران مد به یک ضرورت تبدیل می شود. البته اگر ابرو طبیعی باشد می تواند چهره شما را زیباتر کند، اما اگر از لوازم آرایشی برای فرم دادن به ابرو استفاده می کنید، باید بدانید که نه تنها زیبایی چهره را افزایش می دهد، بلکه موهای ابرو را به تدریج افزایش می دهد.

علاوه بر این، در دراز مدت، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی بیش از کاشت ابرو هزینه خواهد داشت. از طرفی خدمات کارشناس کاشت ابرو ظاهر طبیعی مدل ابرو را پس از کاشت مشخص می کند. این عمل که سن و جنسیت را تشخیص نمی دهد به یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی در بین ایرانیان تبدیل شده است. البته حتی اگر کاشت ابرو طبیعی مطابق شکل مورد نظر به درستی انجام شود، ممکن است گاهی نتیجه کاشت طبیعی نباشد. این زمانی اتفاق می افتد که مراقبت های بعد از کاشت ابرو طبیعی را رعایت نکنید.

رعایت نکردن این نکات می تواند منجر به از بین رفتن کل فرآیند کاشت ابرو شود و انجام مجدد آن هزینه های زیادی را به همراه خواهد داشت. یکی از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو عدم فشار بر ناحیه مورد نظر پس از کاشت ابرو طبیعی است. باید مراقبت های زیادی مانند مصرف ویتامین ها و مکمل های بدن، مصرف پروتئین برای تقویت ریشه مو، عدم مصرف غذاهای چرب، الکل و دخانیات، استرس نداشتن، ماندگاری انجام شود. دوری از محیط های آلوده، مصرف داروهای نسخه ای و … برای گرفتن بهترین نتیجه است.

آیا کاشت ابرو با فرم دهی خاصی انجام می شود ؟

کاشت ابرو یکی از روش های زیبایی است که نیاز به دقت بالایی دارد. موهای ابرو در هر ناحیه از ابرو جهت گیری های متفاوتی دارند و لازم است متخصص در زمان کاشت به زاویه کاشت دقت کند. اگر پزشک مناسبی را برای کاشت ابرو انتخاب نکرده باشید، ممکن است کاشت ابرو را با دقت کافی انجام ندهد و فولیکول های کاشته شده به اشتباه و در جهت اشتباه کاشته شوند. پزشکی که بتواند زاویه مناسب کاشت ابرو را تعیین کند، به شما کمک می کند تا به همان الگوی ابرویی که در طول کاشت در نظر دارید برسید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

در غیر این صورت، بعد از رشد فولیکول های موی کاشته شده، نتیجه طبیعی عمل کاشت ابرو را نخواهید دید. برخی از رایج‌ترین مشکلات شکل دادن عبارتند از سیخ شدن یا چمن‌دار شدن ابروها، که مشتری را از کار ناراحت می کند و آن ها را ناخوشایند نشان می‌دهد. به طور خلاصه، فولیکول های مو باید با توجه به شکل خاص ابرو کاشته شوند. در غیر این صورت نمی توانید انتظار نتیجه طبیعی از کاشت ابرو داشته باشید. پس لازم است از متخصص بخواهید که انواع مدل های کاشت ابرو را در بین کارهای خود به شما نشان دهد تا قبل از انجام کاشت ابرو از عملکرد و ظرافت عمل او مطمئن شوید.

عوارض کاشت ابرو 

مدل کاشت ابرو

در روش زیبایی کاشت ابرو می توانید مدل ابروی خود را به دلخواه در روش های دیگر انتخاب کنید. پزشکان زیبایی معمولا قبل از اقدام به کاشت ابرو طبیعی یک جلسه مشاوره برای فرد تحت درمان انجام می دهند. در این جلسه ابتدا پزشک بررسی های لازم را روی صورت و ابروهای شما انجام می دهد سپس ابروهای مناسب صورت شما را مدل می کند و فرم شما را پیشنهاد می کند. تا فرم مورد نظر خود را بهتر انتخاب کنید تا به کاشت ابرو مطابق با فرم دلخواه خود برسید.

در عمل زیبایی پیوند ابرو هم مانند روش های دیگر خودتان می توانید مدل ابروی خود را به دلخواه انتخاب کنید. در واقع پزشکان متخصص زیبایی معمولا قبل از انجام کاشت ابرو طبیعی یک جلسه مشاوره برای فرد تحت درمان می گذارند.در این جلسه در ابتدا پزشک بررسی های لازم را بر روی چهره و ابروهای شما انجام می دهد سپس مدل های ابرویی که متناسب با چهره و فرم شما است را به شما برای انتخاب بهتر فرم دلخواه شما برای انجام کاشت ابرو طبق فرم دلخواه شما پیشنهاد می دهد.

کاشت ابرو و ترمیم ابرو چه تفاوت هایی دارد ؟

در ادامه با کاشت ابرو و ترمیم ابرو آشنا می شوید :

کاشت ابرو :

هنگام کاشت ابروهای طبیعی از موهای طبیعی بانک موی خود شخص برای کاشت استفاده می شود. این روش برای افرادی مناسب است که بانک موی خوبی با فولیکول های موی کافی برای کاشت دارند. موهای کاشته شده به طور طبیعی رشد می کنند و الگوی رشد و ویژگی های ابروهای طبیعی را تقلید می کنند. نتایج کاشت ابرو طولانی مدت و طبیعی به نظر می رسد.

ترمیم ابرو :

ترمیم ابرو در افرادی انجام می‌شود که حجم موهای طبیعی خوبی ندارند یا از طاسی قابل توجهی رنج می‌برند، مانند کسانی که از آلوپسی توتالیس یا یونیورسالیس رنج می‌برند. در این موارد، از موهای مصنوعی یا الیاف مصنوعی برای ترمیم یا پر کردن نواحی از دست رفته یا کم پشت ابروها استفاده می شود. نتایج ترمیم ابرو با موهای مصنوعی ممکن است از نظر بصری شبیه به نتایج کاشت ابرو با موهای طبیعی باشد، اما خطرات و محدودیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد. خطر رد یا عوارض کاشت موی مصنوعی وجود دارد که می تواند منجر به زخم یا از دست دادن دائمی ابروها شود. با توجه به این عوارض احتمالی، به افرادی که بانک موی کمی دارند توصیه می شود از ترمیم ابرو با موهای مصنوعی خودداری کنند و روش های جایگزین مانند خالکوبی، میکروپیگمنتیشن یا استفاده از مداد ابرو را برای تقویت ابرو در نظر بگیرند.

مدل کاشت ابرو 

طراحی سه بعدی ابرو :

بسیاری از افراد نگران داشتن ابروهای کم پشت و نازک هستند و تصمیم می گیرند برای حل این مشکل راه حلی بیابند. بنابراین، آن ها می توانند به دنبال هر روشی برای ترمیم ابروهای خود باشند. همه روش ها نمی توانند نیاز هر فرد را برآورده کنند و باید از روشی متناسب با نیاز خود استفاده کنیم. یکی از روش هایی که می توان آن را ایده آل ترین روش برای همه افراد دانست، کاشت ابرو است که افراد زیادی از آن استفاده کرده و از آن راضی بودند. کاشت ابرو روشی است که در آن مو در قسمت پایین ابرو کاشته می شود.

بسیاری از افراد به طور طبیعی ابروهای کم پشت دارند. این افراد برای ترمیم ابروهای از دست رفته و پرکردن فضاهای خالی نیاز به کاشت ابرو دارند. بهتر است به این نکته توجه شود که در این روش از موهای طبیعی بدن فرد برای کاشت استفاده می شود. موهای پشت سر و سایر موهای نازک برای این روش مناسب است. کشیدن خط ابرو نقش بسیار مهمی در چیدمان ابرو دارد، زیرا در طراحی خط ابرو باید فاکتورهای مهمی از جمله شکل مورد نظر، شکل متناسب با صورت و تعداد گرافت های قابل برداشت در نظر گرفته شود.

آیا برای کاشت ابرو می توان از موهای بدن استفاده کرد ؟

برای کاشت ابرو از موهای پشت گوش هم استفاده می شود و 200 گرافت از هر طرف برداشته می شود که این تعداد گرافت به تراکم و نیاز ابروهای افراد بستگی دارد. اما توصیه می شود از موهای بدن استفاده نکنید. زیرا درصد کمتری از گرافت های استخراج شده از موهای بدن هر فرد در جای دیگری رشد می کند و دلیل دیگر این است که امکان فر شدن این موها وجود دارد و اثر زیبایی ندارد و برای ناحیه ابرو مناسب نیست.

کلام آخر

قبل از انجام این روش سعی کنید بهترین کلینیک و بهترین کلینیک را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

mahtab

من مهتاب شهریاری هستم. 5 سال سابقه در زمینه تولید محتوا دارم و علاقه زیادی به تولید محتوا در زمینه پزشکی و سلامت دارم. امیدوارم با ارائه اطلاعات مفید و ارزشمند توانسته باشم به شما کمک کرده باشم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان (کلیک کنید)