ما در این مقاله سعی داریم شما را با مراقبت های بعد از کاشت ابرو آشنا کنیم. کاشت ابرو یک فرآیند زیبایی شناختی است که به طراحی و ایجاد فرم و حالت مناسب ابرو کمک می کند. استفاده از این روش باعث افزایش زیبایی چهره، پرپشت شدن ابروها و بازیابی فرم ابروها می شود. در ادامه برای آشنا شدن با مراقبت های بعد از کاشت ابرو با ما همراه باشید.

کاشت ابرو چیست ؟

بسیاری از خانم ها بر این باورند که تاتو بهترین راه برای پرکردن و فرم دادن به ابروهایشان است. این مشکل ناشی از آگاهی ناکافی از هر روش زیبایی و مزایا و معایب آن است. هر دوی این روش ها موقتی هستند و ظاهر طبیعی به ابرو نمی دهند. رنگ تاتو و هاشور شیمیایی و متفاوت از موهای طبیعی ابرو است. پس از یک دوره کوتاه، باید تمدید شود. با هر تجدید باید درد و آسیب ناشی از آن را تحمل کنید و در نهایت ممکن است به نتیجه دلخواه نرسید. بر خلاف این روش ها، کاشت ابرو یکی از روش هایی است که زیبایی دائمی به شما می دهد. در طی فرآیند کاشت ابرو، مو از نواحی اطراف سر یا کناره‌های گوش برداشته شده و در ناحیه ابرو کاشته می‌شود.

به همین دلیل نتیجه ای کاملا طبیعی خواهند داشت. روش های مختلف کاشت ابرو تقریبا مشابه روش های کاشت مو بوده و می توان آن را نوعی کاشت مو در ناحیه ابرو دانست. در این فرآیند جدا از مو، اندام های کوچکی که مواد لازم برای رشد مو را تولید می کنند منتقل می شوند. این چیزی است که باعث می شود نتایج کاشت ابرو برای همیشه ماندگار باشد و ابروهای طبیعی را به شما بدهد که حتی بهتر از روز اول به نظر می رسند. موهای کاشته شده کاملاً شبیه موهای طبیعی هستند و رشد می کنند. بنابراین پس از کاشت باید ابروها را اصلاح و کوتاه کنید. برای انجام این روش به بهترین مرکز کاشت ابرو مراجعه فرمایید.

کاشت ابرو چیست ؟

مراحل کاشت ابرو

کاشت ابرو مراحلی دارد که در ادامه با آن آشنا می شوید :

طراحی ابرو :

معمولا در این مرحله از متقاضی می خواهیم که فرم ابروی مورد نظر را روی صورت بکشد. سپس جراح با بررسی طرح مورد نظر بیمار و اندازه های مختلف طرح را زیبا می کند و سعی می کند تقارن بین ابروها را حفظ کند. در این مرحله می توان از طرح های از پیش آماده شده استفاده کرد. اما ظاهر این مدل ها معمولا کمی غیر طبیعی به نظر می رسد.

استخراج گرافت ها :

برای کاشت ابرو معمولا از پشت سر، پشت گوش یا پایین گردن به عنوان بانک مو یا ناحیه اهداکننده استفاده می شود. موهای پشت سر ضخیم، بلند و چند تایی هستند، اما موهای پشت گوش یا پایین نازک‌تر و کوتاه‌تر هستند و واحدهای تک فولیکول موی بیشتری دارند. معمولا برای مردانی که ابروهای پرپشت تری دارند از ناحیه پشت سر و پشت گوش استفاده می شود. برای خانم هایی که ابروهای نازک تری دارند، در ناحیه پشت گوش و پایین گردن استفاده می شود.

کاشت گرافت ها :

کادر پزشکی پس از کشیدن گرافت ها، پیوندها را برای کاشت زیر میکروسکوپ آماده کرده و محصول کار خود را به جراح ارائه می دهند. قبل از شروع کاشت مو، جراح متخصص با بی حسی موضعی، ناحیه ابرو را کاملا بی حس می کند. سپس با استفاده از همان تیغه های بسیار کوچک، در طرح از پیش تعیین شده ابرو سوراخ هایی ایجاد می شود و گرافت ها داخل آن قرار می گیرند. در این مرحله باید به جهت رشد مو و زاویه آن نسبت به پوست توجه شود. اگر جراح تجربه و مهارت کافی برای کاشت گرافت نداشته باشد، نتیجه کاشت ابرو غیرطبیعی و نامطلوب خواهد بود.

مراحل کاشت ابرو

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستند ؟

معمولا افرادی که با ابروهای نازک یا نازک به دنیا می آیند یا ابروهایشان به دلایل مختلف شروع به ریزش کرده است بهترین کاندید برای کاشت ابرو هستند. برخی از افراد ممکن است ابروهای کدر داشته باشند یا فرم ابروهایشان شبیه به هم نباشد، با استفاده از کاشت ابرو می توانند این مشکلات را برطرف کنند و به ابروها حالتی شبیه و زیبا بدهند. کاشت ابرو برای افرادی که به دلایل ارثی یا بیماری های مرتبط با مو مانند آلوپسی آره آتا، آلوپسی توتالیس یا آلوپسی یونیورسالیس ابروهای خود را از دست دادند، گزینه مناسبی نیست.

در مورد سایر بیماری ها تا زمانی که بیماری کنترل یا از بین نرود، نمی توان از کاشت ابرو برای فرم دادن به ابروها استفاده کرد. افرادی که تمام یا بخشی از ابروهای خود را به دلایل مختلف مانند سوختگی یا شکستگی از دست دادند، می توانند ابروهای خود را به همان حالت روز اول برگردانند. اگر به طور مادرزادی و ژنتیکی ابروهای نازک یا کم پشت دارید یا به طور کلی موهای ابرو در شما رشد نکرده است. اگر از شکل، فرم یا شکل ابروهای خود ناراضی هستید.

اگر تمام یا قسمتی از ابروی شما به دلیل آسیب، سوختگی، بخیه، جراحی، شکستگی از بین رفته باشد یا بخواهید جای زخم یا بخیه را در این ناحیه بپوشانید. اگر ابروهای شما به دلیل یک بیماری زمینه ای یا بیماری پوستی افتاده است. پس از درمان یا کنترل بیماری، می توانید درخواست کاشت ابرو کنید. خانم هایی که به دلیل برداشتن بیش از حد ابروها، ابروهای نازک یا عقب رفته دارند. خانم هایی که ابروهای خود را تاتو کرده یا سایه زدند و می خواهند ظاهر ابروهایشان طبیعی تر باشد. برای اطلاع از هزینه کاشت ابرو طبیعی به بهترین پزشکان مشورت کنید.

انواع روش های کاشت ابرو :

در ادامه با انواع روش های کاشت ابرو آشنا می شوید :

کاشت ابرو به روش SUT :

امروزه روش های بیشتری بر اساس SUT مانند FIT، Micro FIT و Super FUE برای کاشت ابرو استفاده می شود. در این روش ها جراح با استفاده از تکنیک های مختلف فولیکول ها را خارج کرده و کاشت را انجام می دهد. در هیچ یک از این روش ها هیچ بریدگی، بخیه، زخم یا خونریزی وجود ندارد. نتایج به دست آمده از این روش ها بسیار طبیعی بوده و ماندگاری آن ها دائمی است.

کاشت ابرو به روش FUT :

یکی از قدیمی ترین روش های کاشت طبیعی ابرو، روش FUT است که در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. معمولا در طی فرآیند کاشت ابرو با استفاده از این تکنیک، فرم طبیعی ابروها از بین می رود و ابروها پف می کنند. در روش FUT ایجاد برش و بخیه ضروری است که به همین دلیل دوره نقاهت طولانی تر است.

کاشت ابرو به روش FUE :

روش FUE یک روش برداشتن و کاشت بدون نوار و بدون جراحی است که هم برای زنان و هم برای مردان قابل استفاده است. در این روش تارهای مو از پشت سر که متراکم تر است برداشته می شود زیرا موهای این ناحیه بیشتر شبیه موهای طبیعی ابرو هستند. روش FUE نسبت به سایر روش های کاشت ابرو دوره نقاهت بسیار کوتاه تری دارد. بعد از عمل هیچ جای زخمی روی ابروها باقی نمی ماند و فرد به راحتی می تواند به کارهای روزمره خود بپردازد.

آیا کاشت ابرو درد دارد ؟

کاشت ابرو طبیعی بدون بیهوشی عمومی و فقط با بی حسی موضعی با استفاده از داروهای رایج مانند لیدوکائین انجام می شود. در زمان کاشت ابرو و در همان ابتدا با استفاده از سرنگ های بسیار ظریف، بی حسی به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. پس از تزریق ماده بی حسی، عمل کاشت ابرو آغاز می شود. در زمان تزریق ممکن است فرد درد خفیفی احساس کند که دور از انتظار نیست. پس از آن فرد در حین عمل دردی احساس نخواهد کرد و در صورتی که اثر داروی بی حسی به مرور زمان از بین برود، پس از چند ساعت ناحیه مورد نظر توسط لیدوکائین بی حس می شود. از آنجایی که تنها گیرنده های درد با بیهوشی مسدود می شوند، فرد ممکن است در حین جراحی تنش یا فشار را در ناحیه سر یا ابرو احساس کند.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

همانقدر که تخصص و مهارت پزشک در برداشت و کاشت گرافت ها مهم است، مراقبت های بعد از ابرو مهم است. زیرا مراقبت ضعیف از موهای تازه کاشته شده به آن آسیب می رساند و می تواند باعث ناپدید شدن و ریزش فولیکول های مو شود. پانسمان به مدت دو روز روی بانک مو و ناحیه کاشت باقی می ماند و در این مدت پانسمان را به طور مکرر تعویض کنید و ناحیه را تمیز نگه دارید. پس از برداشتن پانسمان از ناحیه اهدا کننده، آن ناحیه را کاملا بشویید. پس از کاشت ابرو، پزشک یک اسپری مخصوص به شما می دهد که باید هر 2 تا 3 ساعت یک بار روی ابروهای خود اسپری کنید. آن را طبق دستور پزشک و به طور منظم انجام دهید. ممکن است یک روز پس از کاشت ابرو، دلمه یا لخته روی ابرو ایجاد شود. تا زمانی که خودشان به طور کامل حل نشوند، با آن ها برخورد نکنید. برای کاهش التهاب می توانید از کمپرس سر استفاده کنید. اما نباید یخ را بیش از 5 دقیقه روی پیشانی خود بگذارید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

آیا در دوران بارداری یا شیردهی می توان کاشت ابرو انجام داد ؟

در فرآیند کاشت مو یا ابرو از طریق استفاده از مقدار کمی داروی بیهوشی و ترکیبی از سالین و اپی نفرین هیچ آسیبی به بدن فرد و جنین وارد نمی شود. اما در برخی موارد، اپی نفرین می تواند ضربان قلب مادر یا جنین را افزایش دهد. بسیاری از روش ها مانند کاشت ابرو به دلیل استرس روحی یا جسمی توسط پزشکان در دوران بارداری برای زنان ممنوع شده است. بنابراین بهتر است کاشت ابرو را قبل یا بعد از بارداری به تعویق بیندازید. البته در نظر داشته باشید که اگر کودک شما با شیر مادر تغذیه می شود، باید چند روز از این کار خودداری کنید و غذای جایگزین برای کودک خود انتخاب کنید یا عمل خود را به بعد از دوران شیردهی موکول کنید.

تفاوت کاشت ابرو با ترمیم ابرو

کاشت ابرو طبیعی با استفاده از موهای طبیعی فرد انجام می شود. به این ترتیب موهای کاشته شده به طور طبیعی رشد می کنند. برای کاشت ابرو فرد باید بانک موی خوبی داشته باشد. کاشت مو در افرادی که طاسی گسترده دارند یا در افرادی که طاسی کل بدن دارند امکان پذیر نیست. بنابراین پیوند موی طبیعی به افرادی که بانک موی طبیعی خوبی ندارند امکان پذیر نیست. پاسخ این است که کاشت ابرو در این افراد انجام می شود. با این تفاوت که به دلیل ضعف بانک مو از موهای مصنوعی برای ترمیم ابرو استفاده می شود. نتایج ترمیم ابرو با استفاده از موهای مصنوعی بسیار نزدیک به نتایج کاشت ابرو با موهای طبیعی است.

اما موهای کاشته شده خطر رد شدن توسط بدن را دارند. رد موهای مصنوعی کاشته شده مشکلات جدی برای فرد ایجاد می کند. زیرا در صورت برداشتن موهای کاشته شده، جای زخم روی پوست باقی می ماند و فرد می تواند برای همیشه ابروهای خود را از دست بدهد. با توجه به این عوارض به افرادی که بانک موی ضعیفی دارند توصیه می شود برای جبران ضعف پشت ابرو از ترمیم ابرو با موهای مصنوعی استفاده نکنند. روش هایی مانند تاتو یا میکروپیگمنتیشن، کشیدن ابرو و مداد ابرو راه هایی برای زیباتر شدن ابرو در این افراد هستند.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو نیستند ؟

در شرایط خاص، کاشت ابرو طبیعی برای افراد خاصی توصیه نمی شود. افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا، افرادی که مشکلات لخته شدن خون دارند، افراد مبتلا به آلوپسی توتالیس یا آلوپسی یونیورسالیس، افرادی که از تریکوتیلومانیا رنج می برند، افرادی که سابقه عوارض جدی مربوط به جراحی زیبایی دارند برای این روش مناسب نیستند.

مدت زمان عمل کاشت ابرو :

پروسه کاشت ابرو با استفاده از مو 4 تا 5 ساعت طول می کشد. نیمی از زمان کاشت ابرو طبیعی صرف برداشتن فولیکول های مو از ناحیه مناسب سر می شود و مابقی برای کاشت ابرو با استفاده از موهای کشیده شده صرف می شود. البته مدت زمان کاشت ابرو به روش انتخابی پزشک متخصص بستگی دارد. در روش هایی که فولیکول ها با سرعت بیشتری برداشت می شوند، روند این عمل به طور قابل توجهی سریعتر است.

تفاوت کاشت ابرو با ترمیم ابرو

عوامل موثر بر مدت زمان کاشت ابرو :

در جراحی کاشت ابرو امکان دارد مدت زمان کاشت ابرو با توجه به سختی و آسانی آن متفاوت باشد. ​​کاشت ابرو بین 2 الی 5 ساعت زمان می برد. با این وجود، اهمیت دادن به این مسئله بسیار مهم است که این مدت زمان تنها یک عدد تقریبی می باشد و شرایط هر شخصی امکان دارد متفاوت باشد. یکی از عواملی که تاثیر بسزایی بر مدت زمان کاشت ابرو می گذارد، تعداد گرافت های مو پیوند شده می باشد.

در بعضی از مواقع امکان دارد در کاشت ابرو به چند پیوند نیاز باشد و این امر باعث می شود زمان کاشت ابرو کمتر شود و زودتر به پایان برسد. برگزیدن روش پیوند می تواند بر طول مدت زمان کاشت اثر مستقیم بگذارد. خارج کردن واحد فولیکولی به طور معمول به زمان طولانی تری نسبت به پیوند واحد فولیکولی نیاز دارد. FUE شامل خارج کردن گرافت های فردی در یک بازه زمانی می باشد، با این وجود که FUT شامل برداشتن یک نوار از بافت است.

سختی و دشواری به وجود آوردن محل های گیرنده در قسمت ابرو هم بر زمان انجام این روش اثر می گذارد. ایجاد مکان های مناسب و طبیعی می تواند زمان زیادی نیاز داشته باشد، مخصوصا در صورتی که شکل یا تراکم مورد نظر پیچیده باشد. آسایش و آرامش فرد در حین انجام جراحی بسیار مهم می باشد. استراحت کافی برای رفاه بیشتر بیمار می تواند مدت زمان مورد نیاز برای بهبودی را کمی بیفزاید.

مهارت و تخصص و سابقه جراح می تواند در اثربخشی جراحی موثر واقع شود. جراحان مجرب ممکن است توانایی انجام پیوند را با سرعت بیشتری داشته باشند و در عین حال نتایج حاصل از این روش را با کیفیت زیادی حفظ کنند.داشتن برنامه دقیق و آماده سازی مناسب پیش از جراحی می تواند به راحت تر شدن روند بهبود و جراحی کمک کند. این مورد شامل آماده سازی پیوند، برنامه ریزی محل گیرنده و انجام بیهوشی است.

بعد از پیوند زدن، امکان دارد که بیمار مستلزم مراقبت ها و توصیه های های پس از جراحی باشد که ممکن است تمام زمان صرف شده در کلینیک یا مرکز جراحی را افزایش دهد. این مسئله را می بایست بدانید که اگرچه این جراحی امکان دارد چندین ساعت زمان ببرد ولی نتایجی که از کاشت ابرو حاصل می شوند، بعد از گذشت مدتی نمایان می گردند. بعد از جراحی، موهایی که کاشته شدند پیش از رشد تدریجی، درگیر مرحله ریزش می شوند. این روند امکان دارد که چندین ماه زمان ببرد تا نتایج نهایی قابل مشاهده باشد.

کلام آخر

قبل از انجام این روش سعی کنید بهترین کلینیک و بهترین پزشک را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

mahtab

من مهتاب شهریاری هستم. 5 سال سابقه در زمینه تولید محتوا دارم و علاقه زیادی به تولید محتوا در زمینه پزشکی و سلامت دارم. امیدوارم با ارائه اطلاعات مفید و ارزشمند توانسته باشم به شما کمک کرده باشم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان (کلیک کنید)