روش انجام بلفاروپلاستی

روش انجام بلفاروپلاستی به دو صورت بلفاروپلاستی پلک بالا و پلک پایین انجام می شود. افتادگی پلک بالا یا تورم پلک پایین یکی از مشکلات ظاهری ناشی از افزایش سن در اطراف چشم است. در سال های اخیر، عمل بلفاروپلاستی با هدف از بین بردن این عیوب ظاهری، طرفداران زیادی پیدا کرده است. چشم به عنوان حساس ترین قسمت بدن در نظر گرفته می شود و نواحی اطراف آن باید با ظرافت زیادی تحت عمل جراحی زیبایی قرار گیرند. داشتن چشم های زیبا قطعا می تواند چهره شما را جذاب کند، بنابراین توجه به رفع عیوب و عیوب اطراف چشم مانند افتادگی پلک، پف کردن و سیاهی دور چشم بسیار مهم است. اصلاح این عیوب می تواند به زیبایی و شادابی چهره شما کمک کند و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. در ادامه مطالب به روش انجام بلفاروپلاستی، کاندیدای نامناسب برای جراحی بلفاروپلاستی، عوارض بلفاروپلاستی و انواع جراحی برای از بین رفتن افتادگی و پف چشم می پردازیم. سایت آوینا کرج پاسخگوی سوالات شما دوستان گرامی است.

همه چیز درباره بلفاروپلاستی

افتادگی یا تورم پلک روی زیبایی فرد تاثیر منفی می گذارد. بلفاروپلاستی پلک بالا یا جراحی پلک پایین این ناهنجاری ها را از بین می برد و خستگی چشم ها را از بین می برد. امروزه جراحی پلک مانند جراحی بینی، لیفت مرکزی لب و … یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی است و در لاتین به این نوع جراحی پلاستیک بلفاروپلاستی می گویند. در طی عمل بلفاروپلاستی، جراح پلاستیک مقداری از ماهیچه، پوست و چربی اضافی را که باعث تورم یا افتادگی پلک می شود، برمی دارد. در نتیجه پلک ها حالت بهتری پیدا می کنند.

البته جراحی پلک می تواند عوارضی داشته باشد. جراحی پلک باید به عنوان گزینه دوم در نظر گرفته شود. به عبارت دیگر، اگر بتوان این عمل ترمیم را با روشی موثر و کم تهاجمی انجام داد، بهتر است از مداخله جراحی خودداری شود. در هر صورت، شدت عوارض بلفاروپلاستی تا حد زیادی به عملکرد و مهارت جراح زیبایی بستگی دارد. بنابراین لازم است همیشه به دنبال بهترین جراح بلفاروپلاستی برای به دست آوردن نتیجه رضایت بخش باشید.

بلفاروپلاستی چیست ؟

روش انجام بلفاروپلاستی

روش انجام بلفاروپلاستی پلک پایین و فوقانی به عنوان یک جراحی زیبایی سرپایی انجام می شود. بنابراین، در صورت عدم وجود مشکل حاد، می توانید بلافاصله پس از عمل به خانه بروید. برای انجام جراحی پلک، پزشک ممکن است از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی استفاده کند. البته به ندرت و فقط در موارد خاص از بیهوشی عمومی استفاده می شود. برای شروع عمل جراحی، پزشک شرایط عمل را با تزریق ماده بی حسی به پلک ها آماده می کند. اگر قرار است جراحی روی هر دو پلک انجام شود، پلک بالایی اولویت دارد. جراح با ایجاد یک برش کوچک و ظریف، رسوبات چربی، ماهیچه ها و پوست اضافی را که باعث افتادگی یا تورم می شود استخراج می کند. این بافت ها را می توان در نواحی دیگر اطراف چشم استفاده کرد.

بلفاروپلاستی پلک پایین معمولا برای برداشتن چربی و مقداری پوست اضافی زیر چشم انجام می شود. جراحی پلک پایین معمولا از داخل پلک انجام می شود و هیچ برشی در قسمت بیرونی چشم ایجاد نخواهد شد. اما گاهی اوقات بسته به هدف جراحی، یک برش جراحی در زیر خط مژه، خارج از چشم ایجاد می شود. در نهایت پزشک پس از انجام ترمیم و استخراج بافت اضافی، تمام برش ها را با بخیه های کوچک و در صورت لزوم بانداژ می بندد. بلفاروپلاستی با لیزر یکی دیگر از روش های جراحی ترمیمی پلک محسوب می شود. این روش زیبایی در سال های اخیر در بین مردم رایج شده است. قبل از اقدام به عمل لیزر پلک بهتر است با یک متخصص قابل اعتماد و واجد شرایط مشورت کنید.

بعد از جراحی بلفاروپلاستی چه چیزی بخوریم ؟

یک رژیم غذایی غنی باید شامل انواع مختلفی از مواد لازم برای بهبود زخم، پروتئین ها و ویتامین ها باشد. پس از جراحی، بدن با کمبود برخی مواد مواجه می شود که در صورت تغذیه نامناسب رخ می دهد. این باعث ضعیف شدن بدن و طولانی شدن مدت درمان می شود. داشتن یک رژیم غذایی مناسب بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات بعد از جراحی است. در جلسه مشاوره، پزشک اطلاعات مورد نیاز را در مورد غذاهایی که باید در این مدت مصرف کنید در اختیار شما قرار می دهد. در یک دسته، برنامه غذایی شما باید حاوی انواع ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی باشد.

اکثر بدن ها پس از جراحی دچار کم آبی می شوند. که طبیعی است، بهبود فرآیند اکسیژن رسانی تاثیر مستقیمی بر ترمیم بافت بعد از جراحی دارد. افزایش مصرف مایعات می تواند به شما کمک کند زودتر به این هدف برسید. موادی که بهتر است در رژیم غذایی خود بگنجانید عبارتند از: آب، سوپ رقیق شده، آبگوشت، آب میوه های طبیعی، شیر سویا، آلوئه ورا، شیر بدون لاکتوز. متخصصان مصرف روزانه 6 تا 8 لیوان آب را برای سم زدایی پس از جراحی توصیه می کنند. نوشیدن مایعات بعد از بلفاروپلاستی دستورالعمل خاصی دارد. روز بعد از عمل فقط از مایعات شفاف یعنی آب استفاده کنید. پس از اطمینان از سازگاری بدنتان با مایعات شفاف، مایعاتی مانند آبگوشت، سوپ رقیق و دوغ را به برنامه اضافه کنید. این عناصر علاوه بر سرعت بخشیدن به فرآیند سم زدایی، در تامین پروتئین مورد نیاز بدن شما موثر هستند.

از مصرف نوشیدنی های شیرین خودداری کنید؛ زیرا مایعات شیرین ضربان قلب شما را افزایش می دهد و در نتیجه باعث سرگیجه شدید می شود. سعی کنید بین هر لیوان آب میوه حداقل دو ساعت فاصله بگذارید. مایعات را به آرامی بنوشید و از نوشیدن یکباره مایعات خودداری کنید. زیرا این حرکت منجر به افزایش تهوع و فشار می شود. مصرف نوشابه، نوشابه های انرژی زا و مشروبات الکلی در این مدت ممنوع است. از دوغ مصنوعی و بدون گاز طبیعی استفاده کنید. هرگز آب غلیظ ننوشید. سعی کنید آب غلیظ را با مقدار مساوی آب رقیق کنید. اگر 250 میلی لیتر آب میوه دارید، از 250 میلی لیتر آب برای رقیق کردن آن استفاده کنید.

در این دوران از خوردن غذاهای جامد خودداری کنید. بهتر است از غذاهای نرم و پوره استفاده کنید. ابتدا باید قبل از خوردن هر چیزی با نوشیدن مایعات آماده شوید. پس از آماده شدن کامل بدن، شروع به مصرف غذاهای نرم و پوره کنید. موادی مانند سوپ، فرنی بدون شکر، میوه های پخته و مخلوط، ماست کم چرب، حلیم بدون شکر و نمک، تخم مرغ آب پز، ماهی کبابی و ماهی تن از مهم ترین موادی هستند که می توانید در برنامه خود استفاده کنید.

چه زمانی انجام جراحی بلفاروپلاستی توصیه می شود ؟

بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی است که در ابتدا با هدف بهبود شکل پلک ها انجام می شود. اما جراحی پلک بالا و پایین می تواند جنبه درمانی داشته باشد. در بسیاری از موارد، مشکلات پلک، به خصوص افتادگی پلک فوقانی، فشار بیش از حد معمول به چشم وارد می شود. در نتیجه دید فرد به تدریج مختل می شود و نیاز به درمان دارد. این مشکل گاهی به قدری حاد است که فرد هنگام نگاه کردن به بالا دچار مشکل و اختلال در بینایی می شود. در چنین مواردی، جراحی افتادگی پلک علاوه بر اصلاح ظاهر چشم، به بهبود بینایی بیمار کمک می کند.

نکته در این مورد مربوط به خطراتی است که ممکن است پس از جراحی پلک ایجاد شود. بنابراین، یک متخصص دلسوز پزشکی همیشه جراحی پلک را به عنوان گزینه نهایی در نظر می گیرد و در صورت بی اثر بودن سایر روش ها از آن استفاده می کند. زمانی که بلفاروپلاستی توصیه می شود تا حد زیادی به وضعیت فیزیکی و سلامت کلی بیمار بستگی دارد. افرادی که دارای عضلات و بافت های عالی در ساختار صورت هستند گزینه مناسبی برای جراحی پلک محسوب می شوند. از طرفی لازم است افراد چشم های سالمی داشته باشند تا در صورت جراحی مشکل حادتری به وجود نیاید.

روش انجام بلفاروپلاستی 

کاندیدای نامناسب برای جراحی بلفاروپلاستی

برای انجام بلفاروپلاستی پلک پایین، فرد باید شرایط لازم را داشته باشد تا کاندید مناسبی در نظر گرفته شود. سلامت جسمانی شرط اصلی برای انجام جراحی پلک بالا و پایین محسوب می شود. افراد باید بالای 35 سال سن داشته باشند. برای کسانی که به دلیل وجود مشکلات پلک دچار افتادگی پلک یا اختلال بینایی می شوند و این ناهنجاری ها مادرزادی هستند، حتی بعد از 18 سالگی هم می توان جراحی پلک بالا و پایین را انجام داد. نسبت به نتیجه عمل نگرش واقع بینانه داشته باشید. اگرچه جراحی پلک می تواند ظاهر را بهبود بخشد، اما گاهی اوقات تغییرات قابل توجهی در صورت ایجاد نمی کند. مردم نباید سیگار بکشند هیچ بیماری مزمنی نباید وجود داشته باشد. چنین مواردی باید به پزشک گزارش شود. برای اطلاع از هزینه عمل بلفاروپلاستی با بهترین پزشکان مشورت کنید.

بعد از جراحی بلفاروپلاستی چه مراقبت هایی باید انجام شود ؟

بلفاروپلاستی به دلیل شکنندگی ناحیه اطراف چشم بسیار حساس است. به همین دلیل علاوه بر روش جراحی و انتخاب بهترین جراح زیبایی، لازم است قبل و بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک تحتانی و فوقانی به خوبی مراقبت شود. پس از عمل، بیمار تا زمانی که به هوش بیاید در اتاق ریکاوری می ماند. البته خواب آلودگی و حالت تهوع ناشی از مصرف داروهای بیهوشی یک مشکل طبیعی است و می تواند تا چند ساعت پس از بیدار شدن فرد را آزار دهد. بنابراین لازم است یک همراه برای انجام کارها به او کمک کند. جراح ممکن است پلک ها و چشم های شما را با گاز استریل پانسمان کرده باشد.

یا حتی نقاط کوچکی که روی پلک قرار می گیرند باید با پمادهای روان کننده آغشته شوند. بنابراین احتمال تاری دید و کاهش دید در این شرایط وجود دارد. کبودی و تورم از علائم اصلی پس از عمل است که برای مدت طولانی ادامه دارد. به طوری که تورم اطراف پلک ها و چشم ها برای ماه ها ثابت می ماند. روند بهبودی افراد کاملا به سن، سلامت عمومی بدن، شدت عمل، برش های جراحی و سایر عوامل مرتبط است. با وجود ظرافت عمل بلفاروپلاستی، باید شش ماه یا بیشتر صبر کنید تا جای زخم ناشی از عمل جراحی از بین برود. در طول دوره نقاهت، رژیم غذایی سالم نقش مهمی در تسریع روند بهبودی دارد. بهتر است هنگام خواب سر خود را بالا بیاورید تا ورم سریعتر برطرف شود.

کمپرس سرد، تمیز کردن نواحی جراحی و اطراف چشم و استفاده از پمادهای روان کننده مخصوصی که پزشک تجویز می کند برای بازگشت سریعتر به شرایط عادی ضروری است. توصیه می شود برای محافظت از خود در برابر نور خورشید از عینک آفتابی استاندارد و تیره استفاده کنید. باید قبل و بعد از عمل سیگار را قطع کرد تا روند بهبودی مختل نشود و اثرات زیبایی جراحی پلک از بین نرود. اگر فردی در روزهای اول پس از جراحی دچار تب، خونریزی یا اختلال بینایی شد، لازم است به پزشک اطلاع داده شود. مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک یکی از نکات مهمی است که باید رعایت شود. اگر به هر یک از داروها حساسیت دارید، حتما مشکل را با پزشک خود در میان بگذارید.

کاندیدای نامناسب برای جراحی بلفاروپلاستی 

انواع جراحی برای از بین رفتن افتادگی و پف چشم

افتادگی پلک یا تورم پلک را می توان با روش های مختلف جراحی درمان کرد. هر یک از روش های جراحی افتادگی پلک دارای مزایا و عوارضی است که باید بر اساس شرایط بیمار و با نظر پزشک متخصص انتخاب شود. در ادامه با انواع جراحی برای از بین رفتن افتادگی و پف چم آشنا می شوید :

جراحی به روش کانتوپکسی :

گاهی مشکل پلک پایین این است که به سمت بیرون می چرخد ​​که ناشی از کهولت سن است. مواردی مانند عفونت یا سوزش چشم می تواند باعث شود که لبه پلک پایین به سمت داخل بچرخد. جراحی کانتوپکسی یکی از تکنیک های جراحی زیبایی پلک است که برای این آسیب شناسی مناسب به نظر می رسد. گاهی اوقات برای به دست آوردن بهترین نتیجه از این نوع درمان، انجام بلفاروپلاستی همراه با کانتوپکسی ترجیح داده می شود. در این روش جراحی، جراح با استفاده از بخیه، عضله حلقوی چشم و تاندون کانتال خارجی چشم را سفت و تثبیت می کند. به این ترتیب وضعیت پلک پایین اصلاح شده و با سفت کردن این ناحیه در نهایت در جای خود ثابت می شود.

جراحی به روش کانتوپلاستی :

از جراحی کانتوپلاستی در مواردی استفاده می شود که پلک پایین مشکلات جدی تری نسبت به قبل داشته باشد. در واقع، اگر عقب افتادگی پلک پایین بسیار قابل توجه باشد، از این روش جراحی پلک برای سفت کردن پلک پایین و جلوگیری از پسرفت آن استفاده می شود. تصمیم برای انجام کانتوپلاستی به وضعیت چشم بستگی دارد. در بسیاری از موارد، در صورت ترکیب با بلفاروپلاستی، می توان نتایج بهتری را با این عمل زیبایی به دست آورد. در طول کانتوپلاستی، جراح ابتدا باید عضله چشمی چشمی را برش دهد. در مرحله بعد قسمت کوچکی از تاندون کانتال خارجی باید بریده شود. برای این کار ابتدا باید این تاندون را از کناره مدار جدا کنید. بعد از این مرحله بین قسمتی که تاندون بریده شده و قسمت داخلی پلک پایینی ارتباط برقرار می شود. این به رفع چین و چروک، سفت شدن پلک پایین و تثبیت آن کمک می کند.

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک بالا و پایین :

برای انجام جراحی پلک بالا و پایین ابتدا باید ناحیه جراحی را بی حس کرد. البته روش بیهوشی بر اساس تشخیص پزشک انتخاب می شود. پس از تزریق بی حسی موضعی و استفاده از آرامبخش، جراح عمل جراحی را با یک برش بسیار ظریف موازی با چین پلک فوقانی، در امتداد خط مژه یا داخل پلک پایین شروع می کند. در مرحله بعد، بافت چربی اضافی که انباشته شده و منجر به افتادگی پلک شده است، استخراج می شود. حذف این چربی ها باعث سفت شدن ماهیچه ها و صاف شدن پوست می شود. در واقع با از بین بردن چربی های اضافی، چین و چروک از بین می رود و پف آن کم می شود.

جراحی پتوز :

هنگامی که پلک فوقانی افتادگی دارد، جراحی پتوز می تواند آن را بالا ببرد. به این ترتیب با رفع افتادگی پلک ظاهر چشم و مشکل بینایی فرد برطرف می شود. افزایش سن باعث افتادگی پلک فوقانی می شود. این مشکل به دلیل ضعیف شدن عضلات اطراف چشم ایجاد می شود. جراحی پتوز به طور کلی بدون برش و با هدف از بین بردن چربی و پوست اضافی از پلک ها انجام می شود.

جراحی لیفت ابرو :

گاهی به دلیل افتادگی بیش از حد ابروها، افتادگی پلک بالایی مشاهده می شود. افرادی که فاصله بسیار کمی بین پلک بالایی و ابروهای خود دارند و دارای ابروهای افتاده بیش از حد هستند می توانند به لیفت ابرو روی آورند. بالا بردن ابرو با استفاده از لیفت ابرو هم فرم زیباتری به ابرو می دهد و هم افتادگی پلک بالایی را از بین می برد. روش های مختلفی برای بالا بردن ابروها بسته به ساختار صورت افراد استفاده می شود. برای مثال لیفت ابرو از گوشه نوک ابرو گاهی می تواند مشکل افتادگی ابرو و چشم را حل کند.

در حالی که در موارد جدی تر، تمام قسمت های ابرو باید بلند شوند. در چنین شرایطی، عمل کمی پیچیده‌تر می‌شود و باید برش بزرگی در خط مو یا سطح سر ایجاد شود. به این ترتیب جراح زیبایی قادر است تمام قسمت های ابرو را بلند کرده و شکل زیباتری برای آن ها ایجاد کند. در هر صورت انتخاب بهترین روش لیفت ابرو به انتظارات بیمار از عمل و تشخیص متخصص زیبایی بستگی دارد.

انواع جراحی برای از بین رفتن افتادگی و پف چشم 

عوارض بلفاروپلاستی چیست؟

به دلیل پیچیدگی هایی که جراحی بلفاروپلاستی به همراه دارد، ممکن است با برخی عوارض و مشکلات همراه باشد که در این بخش از مقاله سعی داریم شما را با این عوارض آشنا کنیم :

باز شدن زخم : اگر از بخیه های بی کیفیت استفاده شود، زخم امکان دارد که باز شود. زخم های باز می توانند باعث عفونت، خواب بد و ترومای جزئی پس از جراحی گردند. اسکارهای ناشی از برش لیزر، به طور معمول در عرض 7 یا 8 روز ناپدید می شوند.

ناهنجاری و عدم تقارن : در صورتی که دکتر متخصص برش های بدی بر روز پلک بزند، موجب تغییر شکل پلک ها می شود. به همین دلیل ، دکتر می بایست هنگام به وجود آوردن برش و بخیه بسیار مراقب باشد. در صورتی که این برش ها پس از 4 هفته قرمز شده و بلند شوند، می توانید آن ها را با ماساژ و کرم ویتامین E درمان کنید.

اصلاح بیش از حد پلک فوقانی : حذف کامل پوست مازاد اطراف چشم یا اصلاح بیش از حد پلک یکی دیگر از عوارض بلفاروپلاستی پلک است. در این صورت فرد بیمار به راحتی چشمان خود را نمی تواند ببندد و در این صورت خشکی چشم رخ می دهد. در صورتی که پوست برداشته شده در گاز مرطوب محفوظ باشد، تا مدت 1 هفته پس از جراحی می‌توان از آن جهت پیوند مجدد به پلک استفاده نمود.

انقباض بیش از حئ پلک تحتانی : حذف کامل کیسه چربی در قسمت تحتانی چشم یا اصلاح بیش از اندازه پلک پایین از جمله مشکلات و عوارض بلفاروپلاستی پلک می باشد. مشاهده قرمزی درون چشم و ریزش پلک تحتانی ناشی از این خطا است. جهت بهبود این وضعیت، دکتر متخصص ممکن است در صورت لزوم، چربی زیر پلک پایین را مجددا تزریق کند.

تاری دید : یکی دیگر از عوارضی که پس از این جراحی رخ می دهد، مربوط به تاری دید و دوبینی می باشد. در واقع این عوارض موقت است و بعد از چند روز از جراحی بلفاروپلاستی، دید فرد به وضعیت قبلی خود باز خواهد گشت.

عفونت بخیه : عفونت یکی از کمیاب ترین مشکلات حاصل از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین می باشد. مراقبت نکردن از زخم ها به طور صحیح، کبود شدن بیش از اندازه و قرار گیری در برابر آلودگی می تواند موجب بروز عفونی شدن بخیه ها گردد.

جوش در محل بخیه : امکان دارد که پس از جراحی بلفاروپلاستی، جوش هایی را در منطقه برش مشاهده کنید. این جوش ها بسیار کوچک اند و بعد از گذشت بازه زمانی خاصی، خود به خود از بین می روند. اگر جوش ها بعد از چند روز از بین نروند، می توانید با استفاده از سوزنی استریل و ظریف سرشان را سوراخ کنید.

درمان پف زیر چشم با جراحی بلفاروپلاستی چگونه است ؟

بلفاروپلاستی یکی از جراحی هایی است که می تواند برای زیبایی چشم ها و دید بهتر شود. در این روش با قرار دادن چند نقطه کوچک یا پرکننده زیر پوست در ناحیه زیر چشم، پف زیر چشم اصلاح می شود. این عمل در یک اتاق عمل کوچک انجام می شود و بیمار می تواند به راحتی به خانه بازگردد. بیهوشی عمومی انجام می شود و بیمار آرامبخش تزریق می کند. جراح یک برش کوچک در پوست زیر چشم ایجاد می کند و بافت چربی را استخراج می کند. سپس بخیه ها یا فیلرها را در آن ناحیه زیر پوست قرار می دهد تا پوست صاف و کشیده شود. برش کوچک بسته شده و پس از بهبودی جای زخم بسیار کمی باقی می ماند. بهبودی کامل حدود 2 تا 3 هفته طول می کشد و باید از شوک و فشار اجتناب کنید.

در جراحی بلفاروپلاستی از بی حسی استفاده می شود یا بیهوشی ؟

در بلفاروپلاستی از بی حسی استفاده می شود و با استفاده از بی حسی اطراف چشم بی حس می شود و او هیچ دردی را احساس نمی کند. از این روش برای کاهش خطرات بیهوشی عمومی و تسریع بهبودی بیمار استفاده می شود. نوع بیهوشی مورد استفاده در هر عمل جراحی بسته به شرایط خاص بیمار ممکن است متفاوت باشد.

بلفاروپلاستی دائمی است یا موقتی ؟

بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی دائمی است که برای درمان افتادگی پلک در نظر گرفته شده است. اگر در سنین پایین عمل بلفاروپلاستی انجام دهید، با افزایش سن متوجه افتادگی پوست و چین و چروک دور چشم خود خواهید شد. این افتادگی پوست دوباره روی پلک یا زیر پلک ها متورم می شود و باید دوباره بلفاروپلاستی انجام دهید.

تخصص پزشک و روشی که برای جراحی پلک انتخاب می کنید در ماندگاری این عمل زیبایی موثر است. اگر پزشک شما تمام پوست، چربی و عضله اضافی را بر نمی دارد یا بخیه ها را به درستی انجام نمی دهد، به جراحی ترمیمی نیاز خواهید داشت. بنابراین تنها در صورتی می توانید روی درمان دائمی افتادگی پلک حساب کنید که پزشک حرفه ای در سن مناسب و با روش مناسب، بلفاروپلاستی یا جراحی پلک را برای شما انجام دهد.

کلام آخر

بلفاروپلاستی یکی از جراحی هایی است که می تواند باعث زیباتر شدن چشم ها شود. در صورت انجام بلفاروپلاستی شما می توانید هم ظاهر زیبایی داشته باشید و هم مشکلات پلک خود را درمان کنید، به ین معنی است که این جراحی جنبه زیبایی و درمانی دارد. از شما سپاس گذاریم که تا آخر مقاله روش انجام بلفاروپلاستی ما را همراهی کردید. در صورت داشتن انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع، می توانید از طریق سایت آوینا کرج با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

mahtab

من مهتاب شهریاری هستم. 5 سال سابقه در زمینه تولید محتوا دارم و علاقه زیادی به تولید محتوا در زمینه پزشکی و سلامت دارم. امیدوارم با ارائه اطلاعات مفید و ارزشمند توانسته باشم به شما کمک کرده باشم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان (کلیک کنید)