قیمت کاشت مو

در این مقاله سعی داریم شما را با قیمت کاشت مو آشنا کنیم، کاشت مو یک راه حل دائمی برای برگرداندن موهای از دست رفته است، روش های جدید می تواند پیوند موهای از دست رفته را ترمیم و همچنین جایگزین کند، این کار با استفاده از موهای طبیعی در حال رشد خود فرد انجام می شود. مهمترین عامل در کاشت مو، دستیابی به ویژگی های مورد نظر بدون هیچ نشانه قابل توجه از درمان است، پیشرفته های صورت گرفته در این زمینه در چند دهه گذشته، تا حد زیادی در جهت داشتن موهای طبیعی موثر بوده است. در حال حاضر از طریق گرافت‌ های بسیار کوچکتری، مقدار بیشتری از موها قابل استخراج و پیوند زدن هستند.

کاشت مو

در کاشت موهای طبیعی شکاف های بسیار ظریفی برای قراردادن گرافت ها در پوست منطقه طاس ایجاد می شود. اگر این شکاف ها به هم خیلی نزدیک باشند، پوست های بین آن از بین می روند، دو شکاف تبدیل به یک شکاف می شود، و مجبور هستیم فاصله بین شکاف ها را رعایت کنیم، فاصله فوق حدود 3-2 برابر فاصله بين موهای با تراکم عادی بوده و به همين نسبت هميشه تراکم موهای کاشته شده در جلسه اول کمتر از تراکم موهای عادی است.

کاشت مو

انواع کاشت مو

روش FUT

در این روش باریکه از پوست در پشت سر بیمار برداشته می شود و بانک مو بیمار می شود و بعد اتمام کار آن محل بخیه می خورد. 12 روز بعد بخیه ها برداشته می شود. جای بخیه یک خط نازک در پشت سر بیمار باقی می ماند. البته بعد از مدتی می تواند به کلینیک مراجعه کرده و آنرا از بین ببرد. نوار برداشته شده توسط تکنسین‌ های کات به قطعات کوچک با همان گرافت تقسیم می شود و سپس برای سر زیبا جو کاشت می شود روش fut یک روش جراحی بسیار قدیمی و قابل اعتماد می باشد که حتماً باید توسط پزشک متخصص انجام شود. با رفتن به قسمت گالری بیشتر با این روش آشنا خواهید شد.

روش FIT
کاشت مو به روش FIT جراحی وجود ندارد، و طبیعتا خط بخیه ای هم وجود نخواهد داشت، در این روش واحد های فولیکولی به صورت جدا از هم هستند، و با استفاده 8 از پانچ ریز صورت می گیرد. در این روش موهای فرد زیبا کوتاه خواهد شد، و از ناحیه اهدا کننده و یا بانک مو توسط پانچ خارج می شود. اگر ناحیه طاسی گسترده ای داشته باشد، نیاز به مراجعه مکرر برای پر کردن سطح طاس دارد از این جهت این عمل برای افرادی که طاسی کمتری دارند توصیه می کنیم.

روش FUT

کاشت مو به روش fut  جز روش های قدیمی کاشت مو است و با بیهوشی صورت می گیرد، در این روش فرد را بیهوش کرده و از قسمت پشت سر به عنوان بانک مو استفاده می شود و به قسمت های کم پشت پیوند می زنند، این روش دارای معایب زیادی بود. به همین دلیل تصمیم گرفتند که روش‌ های دیگری را ابداع کنند.

روش Sut

کاشت مو به روشSUT برداشت موها با دستگاه اتوماتیک بوده که اکثر دستگاه ها مجهز به مکش است.  این روش جدید نبوده و یک روش قدیمی و مردود بوده که ممنوع بودن آن توسط انجمن متخصصین پوست ایران اعلام گردیده است.

دستگاه اتوماتیک کاشت مو دارای ظرافت و دقت بالا را نداشته، و به هیچ عنوان توسط کلینیک و پزشکان توصیه نمی شود. زیرا تنها مزیت انجام این روش‌ کاهش زمان و افزایش سرعت کاشت مو می‌ باشد. ولی علت منسوخ شدن کاشت مو به این روش به دلیل کیفیت پایین گرافت‌ های بدست آمده و آسیب دیدن ریشه‌ های مو کاشت مو با دستگاه‌ های اتوماتیک می باشد.
البته برخی دیگر از انواع موتور های کاشت مو که غیر اتوماتیک بوده و فاقد مکش یا Suction می‌ باشد به طور گسترده در روش غیر جراحی یا FIT استفاده می‌ شود.

روش Sut

روش سوپر ترکیبی

اگر فرد طاسی شدید داشته باشد با ترکیب کردن چند روش می توانند تراکم مو های خود را چندین برابر افزایش یابند. و بازده جراحی چند برابر می‌ شود. کاشت با استفاده از روش‌ های FUT ، BHT و SUT، در چند جلسه انجام می‌ شود. به این صورت که ابتدا FUT  و سپس با فاصله زمانی، BHT و SUT را انجام می‌ دهیم.

مراقبت های بعد از کاشت مو

بعد از عمل کاشت احتمال افزایش فشار و ایجاد تورم در ناحیه سر و گردن وجود دارد. بنابراین یک توصیه مهم برای مراقبتهای بعد از کاشت مو این است که تا چند شب اول بعد از عمل پیوند، به صورت نیمه نشسته بخوابید. برای این کار از بالش های دور گردنی استفاده نمایید.

یکی از مواردی که متقاضیان کاشت قبل از هرگونه تصمیم گیری می توانند از آن آگاه شوند، تجربه دوستان در کاشت است. اگر در میان دوستان خود، فردی هست که به تازگی عمل کاشت  انجام داده می توانید از تجربیات او در انتخاب روش کاشت استفاده نمایید.

افرادی که تصمیم به کاشت دارند بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با افرادی که دارای تجربه کاشت هستند صحبت کنند. بدین ترتیب فرد متقاضی از مراحل مختلف کاشت اطلاعات لازم را کسب می کند و دید او نسبت به انجام این عمل شفاف تر خواهد شد.

با اطمینان می توان گفت که ایران بهترین کشور برای کاشت است. در ایران بسیاری از متخصصان زبردست کاشت وجود دارند همچنین امکانات و تجهیزات کلینیک های کاشت در ایران مطابق با آخرین متدها و فناوری های روز دنیاست و مهمترین مسئله اینکه هزینه کاشت در ایران نسبت به دیگر کشورها بسیار پایین است.

کاشت مو برای چه افرادی مناسب است ؟

کاشت مو طبیعی  برای افرادی که بر اثر سوختگی یا آسیب به سر مقداری از موهای خود را از دست دادند. افرادی که بانک موی قویی دارند و می توانند از این نقطه برای قسمت های میانی و جلویی سر استفاده کنند. این عمل برای بسیاری از افراد مناسب می باشد اما بعضی از افراد با داشتن شرایط خاصی که دارند نمی توانند از این عمل بهره ببرند.

قبل از انجام کاشت مو یکسری آزمایشات بر روی فرد انجام می شود تا وضعیت دقیق موهای فرد و شرایط جسمی آن بررسی شود. افرادی که به هر دلیلی مانند بیماری زمینه ای،  نمی توانند کاشت مو را پشت سر بگذارند و از سمت پزشک برای این کار منع خواهند شد. این عمل برای بیشتر افراد نتیجه بخش به نظر می سد اما امکان دارد مثل هر عمل زیبایی دیگری مناسب گروه دیگری از افراد نباشد.  بنابراین برای اینکه بدانید مناسب کاشت مو هستید باید آزمایشات و مشاوره اولیه را پشت سر بگذارید.

کاشت مو برای چه افرادی مناسب است ؟

مراقبت های بعد از کاشت مو

  • از یک هفته قبل از کاشت مو از مصرف داروهایی باعث غلظت خون است باعث باید قطع شوند،  دارو هایی مانند ویتامین E یا آسپرین همچنین از خوردن  خوراکی هایی مثل سیر قبل از کاشت مو پرهیز کنید.
  •  استراحت کردن و خواب کافی قبل خواب بسیار مهم است، همچنین در صبح روز عمل خوردن صبحانه کامل خورده فراموش نشود.
  • ضمنا برای عدم مصرف داروهایی مثل وارفارین، پلاویکس و یا آسپرین حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • مصرف نوشیدنی های الکلی دو روز قبل از عمل باید متوقف شود وگرنه خونریزی در زمان کاشت افزایش می یابد.
  • استحمام در صبح روز عمل و پوشیدن پیراهنی که از جلو با دکمه بسته می شود بسیار توصیه می شود.

عوارض کاشت مو

  • کاشت مو چه به روش FUE و چه به روش نواری انجام شود، در ناحیه اهدا کننده پانسمان گذاشته می شود که باعث فشار بر روی آن می شود، این کار باعث می شود خونریزی را تا حد ممکن کاهش دهد.
  • خطر بروز عفونت در ناحیه سر و گردن، به علت منبع خونی که وجود دارد. بسیار کم است، بیماران مبتلا به اختلال در سیستم ایمنی و بیماران دیابتی خطر بروز عفونت در آنها به دلیل ابتلا به بیماری‌ های خاصی زیاد است، ممکن است که از این قاعده مستثنی باشند.
  • بستگی به نوع کاشت مو دارد که از کدام روش کاشت مو استفاده شود، ممکن است عوارض خاصی داشته باشد، مثلا در روش‌ های FIT و FUT  علاوه بر خونریزی در زمان عمل جراحی، گاهی طولانی شدن زمان نقاهت دردسر ساز است. به علاوه، عفونت و ورم صورت و زیر چشم ها می تواند از دیگر عوارض کاشت مو به این روش ها باشد.
  • خارش سر یکی از عوارض کاشت مو می باشد، خارش نواحی درگیر در عمل در پوست سر در روش‌های سنتی FIT وFUT است. خاراندن سر در چهار روز ممکن است آسیب به گرافت های تازه کاشته شده شود.
  • سکسکه یکی از عوارض بعد از جراحی کاشت مو است که می‌تواند از چند ساعت تا چند روز بعد از عمل ادامه پیدا کند. اگر سکسکه بیش از دو سه روز ادامه پیدا کرد، بیمار باید با پزشک خود تماس بگیرد تا دارویی جهت رفع سکسکه برای او تجویز شود که علت آن بخاطر دوز داروی بالا در روش های سنتی و رایج است.

سن مناسب برای کاشت مو :

اکثر افراد این عمل را زمانی انجام می دهند که به اندازه کافی موها ریخته شده ولی هنوز کاملا طاس نشده اند. بهتر است فرد این کار را زمانی انجام دهد در بین سن 25 الی 45 سال باشند، و فرد از نظر وضعیت کلی از سلامتی کامل برخوردار باشند.

قیمت کاشت مو

قیمت کاشت مو یکی از پرسش هایی است که اکثرا دارند، در واقع کاشت مو می توان به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر گرفت، به این معنا که شما مبلغی برای بازیابی چهره خود در نظر بگیرید، برای داشتن یک سرمایه گذاری مطمئن با هزینه کاشت مو با روش های مختلف که در بالا گفته شد آشنا شوید. زیرا قیمت کاشت مو یکی از مهمترین پارامترها برای انتخاب بهترین روش کاشت مو رای شما خواهد بود. برای قیمت کاشت مو باید عوامل مختلف را در نظر گرفت، اندازه طاسی سر، تراکم مدنظر شخص، مقدار گرافت های کاشته شده، و روش انتخاب شده برای کاشت مو از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت کاشت مو هستند.

 

قیمت کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد ؟

هزینه کاشت مو حراح متخصص زیبای و منطقه و گستردگی ناحیه کاشت نیز بستگی دارد. و همینطور به انتخایب نوع کاشت هزینه بیمار متفاوت است.

چه کسانی نباید کاشت مو انجام دهند ؟

  • زنانی که دچار ریزش موی شدید در سراسر پوست سر هستند نمی توانند گزینه مناسبی برای کاشت مو باشند. چرا که در هیچ قسمت از سر موی سالمی وجود ندارد تا برای پیوند بتوان از آن استفاده کرد.
  • افرادی که موی پشت سر برای کاشت جلوی سر را دارند، اما تعداد آنها آنقدر زیاد نیست که جوابگوی کاشت باشد.
  • افرادی که زخم های کلئوئیدی (زخم های ضخیم و فیبری) را پس از هر نوع عمل جراحی در بدنشان ایجاد می شود اصلا گزینه مناسبی برای کاشت نیستند.
  •  افرادی که ریزش موی آنها ناشی از داروهایی مانند شیمی درمانی است، نیز گزینه مناسبی نیستند.

 

کلام آخر

اگر کاشت موی سر به درستی صورت گیرد، فرد می تواند بهترین نتیجه را در 6 الی 12 ماه به خوبی مشاهده کند، البته این موفقیت بر اساس عوامل موثری مثل مراقبت های درست بعد از کاشت، همچنین قیمت کاشت مو یک بخش مهم می باشد که می تواند کیفیت کاشت را تضمین کند. با این تصور که هزینه کمتر می تواند عمل کاشت موی موفقی به همراه دارد، ذهن خود را درگیر نکنید، زیرا هر ارزانی بی دلیل نیست. ممنونیم که تا انتهای مقاله قیمت کاشت مو همراه ما بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از طریق شماره های گذاشته داخل سایت با ما در میان بگذارید.

 

 

 

 

امتیاز دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان (کلیک کنید)